دسته‌بندی نشده

آشنایی با کالری، ارزش غذایی و خواص نان تست + طرز تهیه نان تست

همه چیز درمورد کالری نان تست

نان تست چه تفاوت هایی با دیگر نان ها دارد و چه فرقی در کیفیت و ارزش آن با دیگر نان ها وجود دارد ؟ تاثیرات آن روی بدن ما چگونه است و دیگر نان ها چه تفاوتی از نظر تغذیه ای با این نوع نان دارند ؟ ارزش غذایی این نوع نان عبارت است از:

کالری و ارزش غذایی نان تست

هر ۱۰۰ گرم نان تست ۲۹۳ کالری دارد.

مقدار 100 گرم
چربی کل ۴ گرم
چربی اشباع ۰/۵۸ گرم
اسید چرب چند غیر اشباع ۲/۱ گرم
اسید چرب تک غیر اشباع ۰/۸ گرم
کلسترول ۱ میلی گرم
فیبر رژیمی ۲/۵ گرم
کربوهیدرات کل ۵۴/۴ گرم
قند ۴/۷۵ گرم
پروتئین ۹ گرم

بیشتر بخوانید:

بادمجان چقدر کالری دارد ؟ آیا برای مصرف در رژیم لاغری مناسب است ؟

دانستنی های طلایی درمورد کالری انواع نان

کالری نان تست

ویژگی های نان تست

  1. نان تست از آرد سفید تهیه می شود و به همین علت در دسته نان های سفید قرار می گیرد
  2. نان تست اصیل برش هایی با ضخامت ۱۳ میلی متر دارد و کمی بیشتر از یک سانتی متر قطر دارد
  3. هر ۱۰ برش نان تست ( با ضخامت کمی بیشتر از یک سانتی متر ) حدود ۳۲۵ کالری دارد
  4. هر برش نان تست حدود ۳۰ کالری دارد

آیا نان تست چاق کننده است ؟

اگر در حال رعایت رژیم غذایی خاصی هستید و باید از نان های سبوس دار استفاده کنید نان تست گزینه خوبی نیست چون نان سفید است.

اگر در تهیه نان تست از آرد سبوس دار استفاده نمایید بافت و طعم نان کاملا متفاوت خواهد شد و در واقع نانی که با دستور نان تست ولی با آرد سبوس دار تهیه شود دیگر نان تست نیست اما به هر حال می تواند به عنوان یک نان کامل استفاده شود.

فواید و مضرات نان تست

نان تست بسیار سبک است و بافت نرم و بسیار خوش طعمی دارد و دیر هضم نیست. هر نوع نان سفیدی به علت نداشتن سبوس و فیبر نسبت به نان های کامل ضعیف تر است و بهتر است به عنوان نان اصلی استفاده نشود.

نان تست کمی شیرینی است و کالری آن نیز کم نیست و باید با احتیاط مصرف شود نان تست های سبوس دار نیز تهیه می شوند و در تهیه آن ها از آرد جو استفاده می شود ولی بافت این نان ها کمی با نان تست متفاوت است اما به هر حال از نظر تغذیه دارای فواید بیشتری هستند.

شهاب اولیایی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با اشاره به کیفیت انواع نان گفت: با توجه به این که آرد مورد استفاده برای انواع نان‌ ها متفاوت است و البته نوع تهیه و پخت آن ها نیز با یکدیگر تفاوت‌ هایی دارد، به طبع در کیفیت نیز با هم فرق دارند.

دکتر اولیایی ادامه داد: آردی که برای تهیه نان‌ های تست مورد استفاده است، آرد سفید تصفیه شده است که فاقد فیبر است و از این نظر نسبت به سایر نان‌ ها دارای فواید کمتری است و از حیث کیفیت پایین‌ ترین درجه را در بین دیگر نان‌ ها دارد.

وی در ادامه افزود: آرد نان‌ های لواش نیز تقریباً مشابه با آرد نان‌ های تست است و آرد نان‌ های تافتون و بربری به ترتیب از لحاظ نکات ذکر شده دارای درجات بالاتری از نان لواش و تست هستند.

این متخصص تغذیه در پایان خاطر نشان کرد نان سنگک به دلیل داشتن مقدار زیادی سبوس و فیبر بهترین نان در بین نان‌ های ذکر شده است و البته علاوه بر آرد مواد افزودنی که مانند جوش شیرین و بکینگ پودر به هنگام پخت به این نان‌ ها باعث تغییر در کیفیت آن ها شده و موجب از بین رفتن و دفع املاحی نظیر آهن و… می‌شود.

همچنین باعث مشکلاتی نظیر مشکلات گوارشی در مصرف کننده می‌ شود.

کاربردهای نان تست

نان تست در تهیه انواع ساندویچ کاربرد زیادی دارد. ژامبون و انواع سبزیجات را می توان با نان تست ترکیب نمود و ساندویچ های خوشمزه ای طراحی کرد.

نان تست برای تهیه انواع ساندویچ سرد بسیار مناسب است و معمولا برای تهیه ساندویچ های سردی که در ترکیبات آنها سس مایونز به کار رفته از نان تست استفاده می شود.

همین طور نان تست در وعده صبحانه کاربردهای زیادی دارد، سطح انعطاف پذیر و صاف نان تست برای مالیدن انواع پنیر،کره، مارمالاد و کرم های مختلف صبحانه مناسب است.

می توان نان تست را در دستگاه یا داخل تابه و یا روی صفحه گریل برشته نمود و طعم متفاوتی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

کالری دانه سویا : 100 گرم دانه سویا چقدر کالری دارد ؟

کالری جوانه گندم : 100 گرم جوانه گندم چقدر کالری دارد ؟

طرز تهیه نان تست خانگی

مواد لازم جهت تهیه نان تست:

  1. آرد ۳ لیوان
  2. آب ولرم ۱ لیوان
  3. روغن ۱ قاشق غذاخوری
  4. شکر ۳ قاشق چای خوری
  5. خمیر مایه ۳ قاشق چایخوری
  6. نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
  7. تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه نان تست:

  1. داخل کاسه ای شکر، خمیر مایه و آب ولرم را با هم مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند سپس آرد، نمک و روغن را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.
  2. خمیر را با دست گرد کنید و داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید، روی ظرف را با حوله بپوشانید و ظرف را به مدت ۱ – ۲ ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود ( میتوانید ۱ دقیقه ماکروفر را روشن کنید تا گرم شود سپس خمیر را داخل ماکروفر قرار دهید تا استراحت کند).
  3. پس از مدت زمان لازم برای استراحت خمیر را از ظرف خارج کنید، روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را با کمک وردنه پهن کنید (طول خمیر را به اندازه طول قالب تان در نظر بگیرید).
  4. قالب را چرب کنید، خمیر پهن شده را از جلو رول کنید تا حدی که به اندازه قالب شود (رول کردن خمیر برای ایجاد بافت بهتر و سبک تر شدن نان است).
  5. خمیر را با کمک دست ها داخل قالب قرار دهید و روی قالب را بپوشانید و ۱ – ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم خمیر ۲ برابر شود (برای جلوگیری از چسبیدن نان به قالب اطراف خمیر را به مقداری آرد آغشته کنید).
  6. پس از اینکه خمیر آماده شد، تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا زرده و سفیده خوب مخلوط شوند سپس تخم مرغ را روی سطح نان بمالید، می توانید در صورت تمایل مقداری کنجد هم بپاشید.
  7. قالب را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نان بپزد و آماده شود (از بوی خوب نان و رنگ طلایی نان می توانید متوجه پخت آن شوید).
  8. پس از پخت قالب را از فر خارج کنید، کمی صبر کنید سپس قالب را روی توری برگردانید و با یک تکان نان را روی توری بیندازید، اجازه دهید نان خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

دانستنی های طلایی درمورد کالری مورد نیاز بدن

جو چه مقدار کالری دارد ؟ خواص شگفت انگیز جو

مقدار کالری هندوانه و تخمه هندوانه + رژیم لاغری با هندوانه

پنیر چه مقدار کالری دارد ؟ راهکارهای سوزاندن کالری حاصل از پنیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا