دسته‌بندی نشده

آشنایی با موارد مصرف اسپری ضد درد منتول

کاربردهای اسپری ضد درد منتول

اسپری ضد درد منتول حاوی منتول %8 بوده و جهت استفاده راحت و آسان مصرف کنندگان، بصورت بطری اسپری شیشه ای در وزن های مختلف 50 و 100 میلی لیتری عرضه می شود . منتول که یک الکل ده کربنی است که از گیاه نعنا فلفلی تهیه شده و سال ها است به عنوان یک داروی طبیعی ایده آل و بدون عوارض جانبی در تهیه دارو های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین کاربرد اسپری ضد درد منتول در تسکین درد های ناشی از استئوآرتریت (آرتروز) است. این بیماری که به عنوان شایع ترین بیماری مزمن مفصلی شناخته می شود، در اثر عوامل مختلفی چون افزایش وزن، ژنتیک، افزایش سن و ورزش های طاقت فرسا ایجاد می شود. آرتروز باعث از بین رفتن تدریجی غضروف مفصل شده و به همین دلیل فرد بیمار در هنگام حرکت دردی عمیق و رنج آور را احساس می کند.

اسپری ضد درد منتول همچنین در تسکین درد های عضلانی و التهابی بسیار موثر بوده و درد ناشی از ضربات ورزشی و تروما یا گرفتگی عضلات را از بین می برد. علاوه بر این منتول ضد احتقان بینی بوده و تسکین دهنده علایم تنفسی مانند برونشیت، سینوزیت و سرفه می باشد.

اثرات درمانی اسپری ضد درد منتول

1. ضد احتقان بینی
2. مسکن سر درد
3. ضد درد موضوعی
4. ضد خارش
5. تسکین دهنده علایم تنفسی مانند برونشیت، سینوزیت و سرفه

اسپری

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر اسپری ضد درد منتول

منتول به‌طور انتخابی انتهای اعصاب حسی مربوط به سرما را تحریک کرده و باعث احساس سرما می‌شود؛ و همچنین مصرف آن بر روی پوست باعث گشاد شدن عروق می‌شود و احساس سرما ایجاد می‌کند و به دنبال آن اثر ضد درد ظاهر می‌گردد.

روش مصرف اسپری ضد درد منتول

توجه داشته باشید هنگام استفاده از این اسپری می بایست از مصرف آن در نواحی اطراف چشم، مخاط بدن، نواحی باز و التهابات پوستی خودداری کنید.

موارد احتیاط در مصرف اسپری ضد درد منتول

دور از دید و دسترس کودکان نگهداری شود. در نواحی دارای زخم باز، مخاط، التهابات پوستی، چشم و دهان اسپری نشود. در صورت بروز علائم حساسیت پوستی سریعا به پزشک مراجعه گردد.

اسپری ضد درد

موارد منع مصرف اسپری ضد درد منتول

وجود هر گونه زخم یا جراحت در محل مصرف در افراد حساس به نعناع ممنوعیت مصرف دارد.

عوارض جانبی اسپری ضد درد منتول

با نحوه مصرف مناسب، عارضه ای مشاهده نشده است، با این حال به ندرت احتمال بروز واکنش های حساسیت پوستی مانند سوزش، خارش و حساس شدن پوست نسبت به نور در افراد مستعد وجود دارد.

شرایط مناسب برای نگهداری اسپری ضد درد منتول

در دمای 8 تا 30 درجه سانتیگراد و محل خشک نگهداری شود. از دسترس کودکان دور نگهدارید.

بیشتر بخوانید:

رفع سردردهای میگرنی با اسپری میگرن کات

لیست قیمت انواع پماد و کرم موضعی در بازار

با موارد مصرف اسپری مسکن بوتورفانول آشنا شوید

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا