دسته‌بندی نشده

آشنایی با مشکلات و آفات گیاه بگونیا بال فرشته

نکاتی درباره مراقبت از بگونیا بال فرشته ای

انواع مختلفی از گل های بگونیا وجود دارد که علاوه بر داشتن گل های جالب و زیبا، برگ های خیره کننده ای نیز دارند. این گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که یکی از جذاب ترین آنها بگونیا بال فرشته ای است. در این مطلب بیشتر درباره نگهداری و مراقبت از بگونیا بال فرشته ای با هم صحبت می کنیم.

ارقام متعددی از بگونیا بال فرشته ای وجود دارد که دارای اندازه ها و ارتفاع متفاوتی هستند. در اکثر خانه ها شرایط رشدی این گیاهان زیبا فراهم است. کافی است که کمی بیشتر به نیازهای این گیاه توجه کنید تا شاهد رشد بهتر و گلدهی آن شوید.

گیاه آپارتمانی بگونیا بال فرشته اگر در مکان مناسبی در خانه شما قرار گیرد، گل های زیبای آن در دسته های آویزانی خودنمایی می کنند. این خوشه های بزرگ گلدار در طیف وسیعی از رنگ ها مانند سفید، نارنجی، صورتی یا قرمز روی گیاه بگیونیا ظاهر می شوند. هنگام رشد بگونیا بال فرشته در فضای بسته و در داخل منزل، نور مناسب باعث گلدهی می شود.

مراقبت از بگونیا بال فرشته ای باعث می شود که گل ها در طول سال شکوفا شده و گیاه رشد بهتری داشته باشد. گیاه بگونیا بال فرشته ای را در خاکی با مواد آلی فراوانی بکارید.

اگر قصد دارید یک بگونیا بال فرشته در خانه خود نگه دارید بهتر است دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد باشد. در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد این گیاهان آسیب می بینند و قادر به رشد طبیعی نیستند. بهتر است گیاه خود را از هر گونه نسیم یا باد شدید در زمستان یا کولر در تابستان دور نگه دارید.

علاوه بر دمای مناسب، گیاهان بگونیا بال فرشته عاشق رطوبت هستند. گیاه خود را مرتباً مرتب کنید تا سطح رطوبت آن حفظ شود. این گیاه خاک مرطوب را دوست دارد، اما خاک خیس باعث پوسیدگی ریشه ها می شود. اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود.

گیاه بگونیا را در نور غیر مستقیم و در دمای متوسط ​​قرار دهید. اگر می خواهید گیاه شما گل ندهد و فقط از شاخ و برگ زیبای آن بهره مند شوید، بهتر است آن را در مکانی که نور کمتری دریافت می کند قرار دهید. در این صورت به احتمال زیاد گل نمی دهد.

نحوه کاشت بگونیا بال فرشته در خانه

نحوه کاشت بگونیا بال فرشته در خانه

برای رشد بهتر برگ ها و بزرگتر شدنشان می توانید از کودهای دارای نیتروژن بالا استفاده کنید. در طول فصل شکوفائی (در اواخر زمستان یا بهار) می توانید از کودهایی با نسبت فسفر بالا و هر دو هفته یکبار استفاده کنید تا احتمال گلدهی را افزایش دهید.

برای مراقبت از بگونیا بال فرشته ای هر سال گلدان را تعویض کنید. هنگام تعویض گلدان مراقب ریشه های گیاه باشید و قبل از خارج کردن گیاه، حتما آبیاری کنید. سپس اقدام به خارج کردن بگونیا کنید.

بگونیا بال فرشته ای و آفات و بیماری ها

درست مثل هر گیاه دیگری، بگونیا بال فرشته ای نیز می تواند به بیماری های مختلف و آفات حساس باشد. با این حال، بیشتر بیماری ها نتیجه مستقیم کمبودها هستند. اگر برگ های گیاه بگونیا دائما مرطوب باشد بیماری های قارچی از جمله سفیدک پودری می تواند بر سلامت شاخ و برگ گیاه تأثیر بگذارد. به همین ترتیب، آب بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی ساقه شود.

اطمینان حاصل کنید که شاخ و برگ را خشک نگه می دارید، جریان هوا را بهبود ببخشید تا برخی از اثرات مخرب رطوبت بالا را جبران کند و گیاه را بیش از حد، آبیاری نکنید.

آفات به ویژه شته ها و گاهی کنه های دو نقطه ای منجر به زرد شدن برگ ها می شوند. برای کنترل این آفات و مراقبت از بگونیا بال فرشته ای اقدام به تمیز کردن برگ ها کنید و از قارچ کش های طبیعی مانند روغن چریش استفاده کنید.

دلیل پیچیدگی برگ های بگونیا بال فرشته ای

دلیل پیچیدگی برگ های بگونیا بال فرشته ای

تعدادی از موارد زیر می توانند بر بگونیا تأثیر گذاشته و باعث پیچ خوردن برگ های آن شوند. دلایل اصلی این اتفاق ممکن است:

  1. تغییرات ناگهانی دما: اگر دما به طور ناگهانی به زیر ۱۲ درجه سانتی گراد برسد یا گیاه در معرض هوای سرد قرار بگیرد، برگهای آن دچار پیچیدگی می شوند.
  2. آفات یا بیماری های قارچی: پیچیدگی برگ ها ممکن است در اثر حمله عوامل بیمارگر یا حشراتی مانند شته ها و کنه ها باشد. اگر جمعیت شته ها در پشت برگ زیاد باشد، برگ ها به سمت داخل تاب خورده حاشیه های برگ به هم می چسبند.

دلایل دیگر شامل موارد مربوط به کوددهی یا آبیاری است.

منبع : فردین کشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا