دسته‌بندی نشده

تاریخ دقیق میلاد رسول اکرم (ص) در تقویم ۱۴۰۲

میلاد پیامبر اکرم (ص) چه روزی است ؟

نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، خاتم پیامبران و برترین شخصیت جهان هستی است، که با رسالت الهی خویش جهانیان را از ورطه جهالت و فساد، نجات داد

و با تعالیم انسان‌ساز قرآن و سنت، راه سعادت و تکامل و پیشرفت را به بشر نشان داد و تمدن عظیم اسلامی را در سرزمینی که از تمدن و پیشرفت بهره چندانی نداشتند، پایه‌ریزی کرد.

اسلام و آموزه‌های متعالی آن به سرعت در جهان پیشرفت کرد و مناطق وسیعی را در بر گرفت. در ادامه می خواهیم شما را با تاریخ دقیق ولادت پیامبر (ص) در تقویم 1402 آشنا نماییم.

تاریخ شمسی میلاد پیامبر (ص) 1402

تاریخ شمسی میلاد پیامبر (ص) 1402، مصادف است با سه شنبه یازدهم مهر ماه (1402/7/11).

تاریخ میلادی میلاد پیامبر (ص) 1402

تاریخ میلادی میلاد پیامبر (ص) 1402، مصادف است با 3 اکتبر 2023.

تاریخ قمری میلاد پیامبر (ص) 1402

تاریخ قمری میلاد پیامبر (ص) 1402، مصادف است با 17 ربیع الاول 1445.

خلاصه ای از زندگینامه پیامبر (ص)

حضرت محمد (ص) در روز جمعه، 17 ربیع الاول عام الفیل،[ در شهر مکه دیده به جهان گشود. وی از تبار قریش و فرزند عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه (دختر وهب بن عبد مناف) می باشد

و عقبه او تا حضرت آدم، همه خداپرست بودند. ایشان آخرین پیامبر الهی، بنیان­گذار حکومت اسلامی و نخستین معصوم در دین اسلام می باشند.

کنیه آن حضرت، ابوالقاسم و ابو ابراهیم و القاب ایشان رسول اللّه، مصطفى، خاتم، نبى اللّه، محمود، امین، امّى، مزّمل، مدّثر، کریم، نذیر، مبین، نور، منذر، شاهد، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، مذکّر، بشیر، یس، طه‏ و… می­باشد.

حضرت محمد (ص) در سن 25 سالگی با بانوی گرانقدر “خدیجه بنت خویلد” ازدواج کردند. خدیجه کبرى (س) با موقعیت و اموال خویش، خدمات شایانى به پیامبر اکرم(ص) در اظهار رسالتش کرد.

این بانوى بزرگ، از افتخارات زنان عالم است و در ردیف بانوان قدسى، همانند مریم و آسیه، قرار دارد. حضرت محمد (ص) به احترام خدیجه کبرى (س) تا هنگامى که وى زنده بود، با هیچ زن دیگرى ازدواج نکرد.

تاریخ میلاد پیامبر

چهل سال از عمر پیامبر ص میگذشت، روز 27 رجب، فرا رسید، ان حضرت بر فراز کوه «حرا» به مناجات و عبادت خدا مشغول بود که پیک وحی، جبرییل امین، بر او نازل شد و مژده رسالت را به او داد،

و این ایات را از جانب خدا، برای او خواند: سوره قلم پیامبر (ص) با دریافت نخستین شعاع وحی، سخت خسته شده نزد خدیجه امد و فرمود:

مرا بپوشانید و جامه ای بر من بیفکنید تا استراحت کنم از طرفی بیان رسالت در بربر مشرکان کار خطرناکی و دشواری بود، ان حضرت در برابر فشار معنوی (وحی) و ظاهری (مبارزه با مشرکان)، در بستر ارمیده بود که ایات اغاز سوره مدثر توسط جبرییل بر ان حضرت، نازل گردید:

به این ترتیب اغاز اسلام، از نام خدا، خواندن، قلم، قیام، هشدار، پاکی و اخلاص و بزرگداشت خدا شروع شد.

پیامبر (ص) روز دوشنبه 28 صفر دهم هجری در سن63 سالگی چشم از جهان فانی فرو بست و به جهان بقاء ارتحال فرمود.

بنا به وصیتش، علی (ع) بدن مقدسش را غسل داد و کفن نمود و بر ان نماز خواند و ان را در خانه مسکونیش که بنام حجره مطهره معروف است کنار مسجد النبی دفن کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا