دسته‌بندی نشده

۹ درمان خانگی موثر برای مشکلات تیروئید

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی تیروئید بیشتر آشنا شوید

مشکلات تیروئید یک مسئله رایج در سراسر جهان است. در واقع، برآورد شده است که بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان دارای بیماری تیروئید هستند. از آنجا که غده تیروئید برای متابولیسم سلول های طبیعی بسیار حیاتی است، تیروئید درمان نشده می تواند تهدیدی جدی برای سایر قسمت های بدن باشد. خبر خوب این است که اختلالات تیروئید در بیشتر موارد قابل درمان است.

داروهای تیروئید بخش مهمی از درمان هستند، اما راهکارهای خانگی برای درمان تیروئید نیز وجود دارد که می تواند به کاهش علائم کمک کند و مانع پیشرفت بیماری شود. اگر از پرکاری یا کم کاری تیروئید رنج می برید، بهتر است پیشنهادات زیر را برای عملکرد بهتر تیروئید امتحان کنید. با مجله دلگرم همراه باشید.

درمان تیروئید

درمان های خانگی برای مشکلات تیروئید

1. کنترل استرس

از بین بردن تنش ها و استرس ها در زندگی می تواند به کاهش علائم رایج پرکاری تیروئید ، مانند اضطراب و عصبانیت کمک کند.

2. اجتناب از کافئین

از مصرف کافئین تا آنجا که ممکن است پرهیز کنید. مصرف کافئین می تواند علائم پرکاری تیروئید ، از جمله ضربان تند قلب ، عصبی بودن و تمرکز دشوار را بدتر و وخیم تر سازد.

3. پرهیز از عادت سیگار کشیدن

ترک عادت سیگار مهم است، بخصوص اگر شما بیماری گریوز دارید. گریوز نوعی پرکاری اتوایمیون تیروئید است که معمولاً با افتالموپاتی (بیرون زدن چشم از حدقه) همراه است . افراد مبتلا به بیماری گریوز دارای اختلالات چشمی بوده که افتالموپاتی گریوز (Graves ophthalmopathy) نامیده می شود. اگر سیگاری هستید و بیماری گریوز دارید، احتمال بیشتری برای این مشکلات چشمی خواهید داشت. بنابراین، سیگار را ترک کنید تا از این عوارض جلوگیری شود.

4. پروتئین را به رژیم خود اضافه کنید

اگر مقدار زیادی از وزن تان کاهش یافته یا عضلات تان تحلیل رفته است، بهتر است پروتئین و کالری اضافی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ماهی، پنیر، سینه مرغ، توفو( پنیر سویا یک پنیر مغذی و بسیار خوشمزه از شیر سویا )، لوبیا و حبوبات همه حاوی پروتئین بالا هستند. اگر می خواهید یک لیست جامع تر داشته باشید، از دکتر یا متخصص تغذیه خود بخواهید که به شما در برنامه ریزی غذا کمک کند.

5. کلسیم و ویتامین D

از آنجا که پرکاری تیروئید می تواند باعث نازک شدن و تحلیل رفتن استخوان ها شود، مهم است که هر روز برای کمک به پیشگیری از پوکی استخوان، کلسیم مصرف کنید. برای بزرگسالان سنین 19 تا 50 و مردان 51 تا 70 ساله، دوز توصیه شده کلسیم 1000 میلی گرم در روز است. اگر شما زنی با سن بالای 51 سال هستید یا یک مرد بالای 71 سال هستید، این میزان به 1200 در روز افزایش می یابد. برای مصرف ویتامین D، توصیه می شود دوز IUS 600 (واحد بین المللی) در روز برای بزرگسالان بین 19 تا 70 سال و دوز IUS 800 در روز برای بزرگسالان 71 سال و بالاتر مناسب است.

6. به اندازه کافی ید دریافت کنید

این به خصوص برای افرادی که مبتلا به کم کاری تیروئید هستند، منطقی است. از آنجا که افراد مبتلا به کم کاری تیروئید قادر به تولید هورمون های تیروئید T3 و T4 نیستند، نیاز به مصرف غذاهای غنی از ید دارند که می توانند در تولید این هورمون ها موثر باشد.

7. غذاهای غنی از ویتامین B

ویتامین B در داشتن غده تیروئید سالم موثر است. این ویتامین ها به خصوص برای بهبود متابولیسم بدن موثرند. با مصرف غذاهایی که غنی از ویتامین B هستند، می توانید به طور طبیعی متابولیسم خود را بهبود دهید.

8. مکمل طبیعی استروژن

در زنانی که کم کاری تیروئید ناشی از کاهش سطح استروژن است، مصرف مکمل های استروژن می تواند به بهبود علائم تیروئید کمک کند. نمونه هایی از گیاهانی که می توانند سطح استروژن را در بدن حفظ کنند عبارتند از: کوهوش سیاه و پنج انگشت.

9. محدودیت مصرف کلم و شلغم

افرادی که مبتلا به کم کاری تیروئید هستند، مصرف سبزیجات خانواده کلم را باید محدود کنند مانند کلم بروکلی، کلم، گل کلم، شلغم، کلم بروکسل و کلم پیچ. محدودیت در مصرف این سبزیجات می تواند به کاهش نشانه های کم کاری تیروئیدکمک کند. این سبزیجات، هرچند مغذی هستند، شامل ترکیباتی هستند که ممکن است مانع جذب ید در غده تیروئید شوند.

بیشتر بخوانید:

سونوگرافی تیروئید چیست و چه فوایدی دارد ؟

نشانه های تیروئید پرکار چیست؟

علت پرکاری و کم کاری تیروئید چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا