دسته‌بندی نشده

۷ تکنیک طلایی برای افزایش سریع قد

چگونه قدمان را بلند کنیم ؟

چگونه قد بلند شویم ؟

چگونه قدمان را افزایش دهیم ؟

1- خوردن پروتئین

اتکا به پروتئین های مانند گوشت مرغ سفید، ماهی، سویا و لبنیات، به رشد ماهیچه ها و استخوان های سالم کمک می کند. کربوهیدرات ساده مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه، چیزهایی هستند که باید از آنها پرهیز نمایید.

خوردن مقدار زیادی کلسیم ، که در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم و در لبنیات (ماست و شیر) یافت می شود، کمک می کند تا استخوان های سالم را بهبود بخشد. عنصر روی به اندازه کافی مصرف کنید مطالعات، هرچند که تا کنون نا تمام بوده است، به ارتباط احتمالی بین کمبود عنصر روی و رشد خفیف پسران اشاره می کنند. منابع خوب روی عبارتند از صدف، گندم، تخم کدو، تخم مرغ، بادام زمینی و خر چنگ.

ویتامین D به اندازه کافی دریافت کنید. ویتامین D باعث افزایش رشد استخوان و عضلات در کودکان می شود، و فقدان این ویتامین نشان داده شده است که منجر به عدم رشد و وزن در دختران نوجوان می باشد . مقادیر کم ویتامین D را می توان در ماهی، یونجه، قارچ و غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر و غلات یافت. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق از ویتامین D شما در معرض نور خورشید قرارگرفتن است. فقط 15 دقیقه در روز در خورشید (به طور متوسط) می توانید اطمینان حاصل کنید که شما به اندازه کافی ویتامین D دریافت نموده اید.

2- ورزش در طول سالهای نوجوانی و بلوغ

چگونه قدمان را بلند کنیم
ورزش برای اینکه قدمان را بلند کنیم

ورزش منظم می تواند به شما در طول سال های نوجوانی کمک کند تا بلند قد تر شوید. بیرون آمدن و عضلات خود را حداقل 30 دقیقه در هر روز به فعالیت وا دارید.

  • به ورزشگاه ملحق شوید پیوستن به ورزشگاه به شما کمک می کند تا به بسیاری از دستگاه های ورزشی و ماشین های عضلانی دسترسی پیدا کنید. این نیز باعث می شود که شما انگیزه ای برای کار کردن داشته باشید. (اگر شما در ورزشگاه هستید اما ورزش نکنید، احساس احمقانه خواهید کرد)
  • به یک تیم ورزشی ملحق شوید افرادی که به تیم های ورزشی می پیوندند می توانند از رقابت طبیعی خود برای سوختن کالری اضافی استفاده کنند و انتظار می رود بدن آنها بلندتر شود. چیز عالی در مورد ورزش های تیمی این است که نیمی از زمانی را که شما صرف ورزش می کنید حتی متوجه نخواهید شد که ورزش می کنید.
  • اگر هیچ امکان دیگری ندارید قدم بزنید اگر نمیتوانید وقت خود را برای انجام کاری دیگر پیدا کنید، بلند شوید و راه بروید. در راه رفتن به فروشگاه مواد غذایی باشید. در راه قدم زدن به کتابخانه یا مدرسه باشید.

3- هر شب خواب کافی داشته باشید

چگونه قدمان را بلند کنیم
خواب کافی برای اینکه قدمان را بلند کنیم

برسی خواب زمانی است که بدن شما در حال رشد است، بنابراین داشتن مقدار زیادی از خواب معادل زمان دادن به بدن برای زمان بیشتری برای رشد است. در صورتی که پیش از بارداری یا هنوز جوان تر از 20 سال هستید، هر شب 9 تا 11 ساعت خواب در شبانه روز را به خواب اختصاص دهید.

هورمون رشد انسان (HGH) به طور طبیعی در بدن ما تولید می شود، به خصوص در زمان خواب عمیق یا نیمه عمیق. داشتن، خواب آرام منجر به تولید HGH را که در غده هیپوفیز ترشح می شود.

هورمون رشد انسان (GH) (سوماتوتروپین) محتوی یک زنجیره پلی پپتیدی واحد متشکل از ۱۹۱ آمین و اسید میباشد که توسط بخش پیشین غده هیپوفیز که یک غده درون ‌ریز است ترشح میشود. هیپوتالاموس توسط هورمون آزاد کننده GHRH (سوماتوکرینین) و هورمون مهار کننده SRLF (سوماتوستاتین) ترشح GH را از هیپوفیز قدامی کنترل می‌کند. هیپوفیز طبیعی محتوی ۳تا ۵ میلی گرم هورمون رشد است و روزانه ۸۷۵-۵۰۰ میکروگرم GH ترشح می کند.

4- قد شما توسط عامل ژنتیک تعیین می شود

چگونه قدمان را بلند کنیم
تاثیر عامل ژنتیک برای اینکه قدمان را بلند کنیم

دانشمندان بر این باورند که 60 تا 80 درصد قد شما توسط ژن تعیین می شود. متأسفانه، شما ژن بلند دارید یا نه. این بدان معنا نیست که قد شما رشد نخواهد نمود اگر والدین شما کوتاه قد هستند. فقط به این معنی است که داشتن والدین کوتاهتر به این معنی است که احتمال بیشتری دارید که در قسمت کوتاه قد ها قرار بگیرید.

5- سعی نکنید از رشد خود باز بمانید

چگونه قدمان را بلند کنیم
تاثیر منفی دخانیات برای اینکه قدمان را بلند کنیم

ممکن است امکان زیاد برای افزایش قد شما وجود نداشته باشد، اما شما می توانید چندین مرحله را انجام دهید تا مطمئن شوید که توانایی رشد ارتفاع طبیعی خود را با تأثیرات محیطی کوتاه نمی کنید. الکل و مواد مخدر هر دو از عوامل جلو گیری کننده رشد قد می باشند . و همچنین سوء تغذیه می تواند شما را از رسیدن به رشد ارتفاع قد کامل خود ممانعت کند.

آیا کافئین واقعاً مانع رشد شما است ؟

مطالعه علمی نشان می دهد که، کافئین مانع از رشد نیست. با این حال، کافئین احتمال بیشتری دارد که ممانعت نماید از خواب شما به طور صحیح و به طور منظم . کودکان و نوجوانان حدود 9-10 ساعت خواب نیاز دارند و کافئین ممکن است به توانایی آنها برای به دست آوردن خواب مناسب آسیب برساند.

آیا سیگار کشیدن واقعاً مانع رشد شما می شود ؟

اثرات سیگار کشیدن و شواهد آن بر بدن نشان دهنده ( شاخص توده بدنی (BMI)) و شواهد قابل قبول و مجمل را دار است . طبق گزارش منابع اینترنتی دانشگاه کلمبیا، “اگرچه مطالعات انجام شده عمدتا قابل قبول و مجمل است، تحقیقات موجود نشان می دهد که کودکان سیگاری یا کسانی که در معرض دود دست دوم هستند، کوتاه تر از کسانی هستند که سیگار نمی کشند و یا بچه های غیر سیگاری هستند.

آیا استروئیدها واقعاً مانع رشد شما را می شوند ؟

بطور قطع . استروئیدهای آنابولیک از رشد استخوان در کودکان و نوجوانان جلوگیری می کند، همراه با کاهش تعداد اسپرم، کاهش اندازه سینه، افزایش فشار خون و قرار دادن شما در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی است نیز می باشد. کودکان و نوجوانانی که از آسم رنج می برند و استفاده از استنشاقی های که دوزهای اندک استئودون بوسیدی را تجویز می کنند، به طور متوسط نیم اینچ کوتاه تر از آنهایی هستند که با استروئید درمان نمی شوند.

6- انتظار دارید که در موقعیت سن بیست سالگی باشید که رشد کنید

چگونه قدمان را بلند کنیم
تاثیر سن و سال برای اینکه قدمان را بلند کنیم

بسیاری از بچه های جوان به خود نگاه می کنند و از خود می پرسند: “آیا من هنوز هم در حال رشد کردن هستم ؟” اگر شما زیر 18 سال هستید، احتمالا جواب «نه» است اگر هنوز سن بلوغ شما متوقف نشده باشد رشد شما متوقف نشده. سعی کنید سپاسگزار باشید که زمان کمی برای رشد بلندتر دارید، نه بجای اینکه نگران باشید که چطور بلند خواهید شد.


چگونه قد خودرا افزایش دهیم؟


امیدوارم پاسخ هایی که دنبالش بودید را پیدا کرده باشید. الان تکنیک هایی برای افزایش قد را بلدید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

بیشتر بخوانید :

چگونه کودک قد بلند داشته باشیم ؟

۷ تکنیک طلایی برای افزایش سریع قد

سبزیجات جادویی که باعث بلند شدن قد می شوند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا