دسته‌بندی نشده

۶ فایده باورنکردنی آروغ زدن!

دلگرم | بعد از غذا خوردن آروغ میزنید؟ اگر پاسخ تان منفی است باید بگم که بهتر است تلاش کنید که حتما آروغ بزنید! بنابر گفته های دانشمندان آروغ زدن پس از غذاخوردن به هضم بهتر و سریعتر و جلوگیری از ورم شکم کمک میکند.

قطعا مشاهده کردید که بسیاری پس از غذا خوردن آروغ میزنند و شما هم پیش خود فکر میکنید که چه کاری بدی! اما علم ثابت کرده که آروغ زدن برای سلامتی و مخصوصا سلامت قلب بسیار مفید است.

آروغ، گاز حاصل از فعالیت سیستم گوارشی است که از طریق دهان خارج میشود. سعی کنید پس از خوردن نوشیدنی های گاز دار تا جایی که میتوانید آروغ بزنید تا احساس سنگینی و ورم در ناحیه شکم خود نداشته باشید.

فواید درمانی آروغ زدن

1. احساس راحتی

یکی از دلایلی که توصیه میشود بعد از غذا خوردن آروغ بزنید این است که باعث احساس راحتی و آرامش میشود. اگر سریعا کربن دی اکسید تولید شده در سیستم گوارش خود را تخلیه کنید هرگز دچار ورم و در شکم نخواهید شد.

2. جلوگیری از انباشت گاز های گوارشی

اگر غذا های نفاخ همچون حبوبات و یا سبزیجاتی مثل کلم بروکلی خورده اید حتما باید گاز هایی که بر اثر مصرف این غذا ها تولید میشوند را از طریق آروغ زدن و یا گوزیدن خارج کنید. خارج کردن گاز های گوارشی از بی حالی جلوگیری کرده و باعث میشود که با انرژی باشید.

آروغ زدن ، آروغ ، باد گلو ، فواید آروغ ، خواص آروغ

3. فشار را کاهش میدهد.

زمانی که نفخ و باد شکم دارید چه احساسی به شما دست میدهد؟ طبیعتا حال خوبی نخواهید داشت. یکی دیگر از فواید آروغ زدن همین از بین بردن فشار باد شکم است که میتواند باعث ناراحتی شما بشود.

4. بهبود هضم غذا

آروغ زدن با جلوگیری از اشباع بیش از حد گاز های گوارشی فرایند هضم غذا را بهبود میدهد. بنابراین اگر میخواهید غذایی که میخورید بخوبی هضم شود توصیه این است که حتما آروغ بزنید تا گاز های اضافه از بدن شما خارج بشود.

آروغ زدن ، آروغ ، باد گلو ، فواید آروغ ، خواص آروغ

5. برای شکم خوب است.

مهم ترین فایده آروغ زدن این است که با خارج شدن گاز های گوارشی اضافه از بیماری های گوارشی جلوگیری شده و سلامت خود را به خطر نمیاندازید.

6. آروغ نزدن باعث ماندن سموم در بدنتان میشود!

نگه داشتن باد گلو میتواند باعث نفوذ سموم از طریق دیواره روده کوچک به جریان خون و در نهایت رسیدن سم به تمام سلول هایتان شده و در نهایت باعث نفخ شدید شود. نفخ زیاد هم منجر به کش آمدن دیواره های دستگاه گوارش میشود.

آروغ زدن ، آروغ ، باد گلو ، فواید آروغ ، خواص آروغ

مطلب مرتبط: ۷ فایده باورنکردنی گوزیدن برای سلامتی بدن!


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا