دسته‌بندی نشده

۳ راهکار طلایی جهت پاک کردن فوری لکه ریمل از لباس

آموزش پاک کردن لکه ریمل از روی لباس

پاک کردن ریمل از لباس، از مشکلات رایج خانم ها است. ریمل در مقایسه با سایر لوازم آرایشی از چسبندگی بیشتری برخوردار است؛ بنابراین با روش های ساده نمی توان اقدام به پاک کردن ریمل از لباس کرد. پس با دلگرم همراه شوید.

پاک کردن ریمل از لباس (ریمل معمولی و ریمل ضد آب)

separator line

چگونه ریمل را به راحتی پاک کنیم؟

راه‌های مختلفی برای پاک کردن ریمل از روی لباس وجود دارد، اما ساده‌ترین راه شامل موارد زیر است :

1 – استفاده از اسپری مو

در این روش می‌بایست از اسپری حاوی الکل استفاده کنید. برای خلاص شدن از شر اثر ریمل بر روی لباس‌های خود تنها کافی است مقداری اسپری مو بر روی لکه موجود روی لباس اسپری کنید و منتظر باشید تا خشک شود، سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب بر روی لکه‌ها بکشید تا بتوانید لکه‌ها را پاک کنید.

با توجه به اینکه الکل حلال خوبی است، لکه مورد نظر را پاک می‌کند. مقدار کمی از اسپری را بر روی لباس خود اسپری کنید زیرا مقدار زیاد آن ممکن است رنگ لباس شما را از بین ببرد.

separator line

۲ – پاک کردن لکه ریمل با آمونیاک

الکل و آمونیاک به عنوان محلول‌های حل کننده، چربی‌ها را به راحتی در خود حل می‌کنند. ابتدا با استفاده از محلول مورد نظر خود، لکه را از بین ببرید؛ سپس اقدام به شستن کل لباس‌ها کنید.

۳ راهکار طلایی جهت پاک کردن فوری لکه ریمل از لباس

separator line

۳ – پاک کردن ریمل با حلال‌های مخصوص

برای پاک کردن ریمل بهتر است آن را با پاک کننده‎ها و حلال‌های مخصوص که در خشک شویی‌ها قرار دارد پاک کنید.

این نوع حلال‌ها سبب از بین رفتن چسبندگی پروتئین در ریمل می‌شود. برای پاک کردن ریمل از لباس تنها کافی است محلول را بر روی لباس بریزید تا خشک شود، سپس با استفاده از برس بر روی آن بکشید. در هنگام شست و شو نیز توجه داشته باشید لباس را بر اساس نوع و رنگ شست و شو دهید.

separator line

پاک کردن ریمل ضد آب از لباس

ممکن است به دلایل مختلف هنگام استفاده از ریمل ضد آب مقداری از آن بر روی لباس شما بریزد و یا برس ریمل از دست شما رها شده و بر روی لباس شما بیفتد.

برای پاک کردن ریمل ضد آب از روی لباس زمانی که به محلول‌های خاص دسترسی ندارید لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. با استفاده از یک کاغذ، دستمال پارچه‌ای و… جرم اصلی ریمل را از روی لباس پاک کنید. توجه داشته باشید هنگام پاک کردن، آن را بر روی لباس پخش نکنید. برای اینکار دستمال را بر روی لباس نکشید و روی لکه بگذارید، کمی فشار دهید و آن را بلند کنید. این کار را به مرور چندین بار تکرار کنید تا لکه به صورت کامل از روی لباس برطرف شده باشد.
  2. کمی مایع شوینده (ظرفشویی) را بر روی لکه بریزید و کمی منتظر بمانید تا مواد به داخل تار و پود لباس نفوذ کند.
  3. بعد از چند دقیقه، لباس را زیر شیر آب گرم بر روی یک سطح صاف پهن کنید و سپس آب را بر روی آن باز کنید تا لکه‌ها شسته شود.
  4. مرحله قبل را چندین بار تکرار کنید تا لکه از روی لباس کاملا پاک شود.
  5. بعد از برطرف سازی لکه، اگر لباس قابلیت شست و شو در ماشین لباسشویی دارد می‌توانید آن را در ماشین لباس شویی بیاندازید تا لکه‌ها به صورت کامل شسته شود. انداختن لباس در ماشین لباس شویی ضروری نیست، می‌توانید لباس را به صورت نقطه‌ای بشویید.
  6. قبل از قرار دادن لباس در خشک کن (خشک کردن لباس)، توجه داشته باشید که لکه به صورت کامل پاک شده باشد. خشک شدن لباس در صورت عدم پاک شدن لکه موجب ماندن لکه بر روی لباس می‌شود.

separator line

چند نکته درباره ریمل

  • بعد از رژ لب، ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشمها و جلوه دار شدن مژه هایتان میشود. غیر از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولی.
  • روش زدن ریمل برای جلا دادن نگاه شما اهمیت به سزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند.
  • برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل ، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت.
  • هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید.
  • وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدنها باعث میشود که مژه های شما به هم نچسبند.
  • اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنید.
  • اگر میخواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشید، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچوقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث میشود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود

۳ راهکار طلایی جهت پاک کردن فوری لکه ریمل از لباس

separator line

ترفندهای جهت انتخاب ریمل خوب

ریمل ها انواع مختلفی دارند که بلند کننده و حجم دهنده هستند، ریمل های خرده مژه دار باعث پرپشت شدن مژه های شما میشوند و هنگام انتخاب ریمل باید به برس ریمل بسیار توجه کنید زیرا برس ریمل ها انواع متنوعی دارند.

separator line

ریمل حجم دهنده

اگر مژه هایتان بلند است اما کم پشت است شما باید از ریمل های حجم دهنده که خرده مژه دارند استفاده کنید، ریمل های حجم دهنده همانطور که از اسم شان پیدا است به مژه ها حجم و سنگینی میدهند طوری که مژه هایتان دوبرابر ضخیم تر میشوند.

این نوع از ریمل ها دارای پلیمرهای سیلیکون یا موم هستند که مژه های شما را پر تر میکنند. وقتی با دستمال کاغذی برس ریمل های حجم دهنده را پاک کنید شاهد پوشش اضافی بین موهای ریمل خواهید بود.

separator line

ریمل فر کننده

یکی از انواع ریمل های پرطرفدار ریمل های فرکننده هستند که ریمل های فرکننده به میزان قابل توجهی پلیمر و رزین دارند و باعث فر شدن موقت مژه ها میشوند، برای اینکه از ریمل های فر کننده بیشتر نتیجه بگیرید بهتر است قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید.

ریمل فر کننده برای خانم هایی مناسب است که مژه هایشان خیلی بی حالت است و به صورت صاف رشد میکند.

separator line

ریمل بلند کننده

همه خانم ها دوست دارند مژه های بلندی داشته باشند اگر شما هم از این نعمت خدادادی محروم هستید میتوانید از ریمل های بلند کننده استفاده کنید اینگونه ریمل ها حاوی موادی مانند الیاف هستند که باعث بلند تر دیده شدن مژه ها میشوند.

ریمل های بلند کننده مخصوص خانم هایی است که مژه های بسیار کوتاهی دارند

separator line

بیشتر بخوانید :

چندین روش برای شستن لباس های زیر + نکات مهم برای شستشو لباس زیر

همه چیز در مورد شستشو و اتو کشی لباس های مشکی

آشنایی با انواع مختلف ریمل و کاربردهایشان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا