دسته‌بندی نشده

۲۰ خاصیت جادویی لیموشیرین برای سلامتی

فواید لیموشیرین برای سلامتی

لیمو شیرین گونه ایی از لیمو است با نام علمی Citrus limetta که شیرین و درشت است. بدون تردید با شنیدن اسم این میوه اولین چیزی که در ذهن شما تداعی می شود، زمستان و سرماخوردگی و چهار برش از این میوه است.

لیمو شیرین یک نوع مرکبات می باشد که در جنوب شرقی آسیا یافت می شود. این گیاه گاهی دارای ۷ سانتی متر طول دارد و میوه آن یک میوه کوچک و سبز رنگ می باشد که بیضی شکل است. لیمو شیرین بسیار شبیه به لیمو ترش می باشد ولی مزه ی آن شیرین است.

آب لیمو شیرین در کشورهایی مثل هندوستان و پاکستان بسیار پر مصرف می باشد و از آبمیوه های بسیار محبوب در این کشورها محسوب می شود. این میوه دارای ارزش غذایی بالایی است، از لیمو شیرین در انواع صنایع غذایی استفاده می شود.

این میوه به شکل نوشیدنی، مربا، ترشی، اسنک و شربت در صنایع غذایی استفاده می شود. میوه لیمو شیرین درشت تر از لیمو ترش و لیمو عمانی است و از آب این میوه به عنوان مدر یا تب بر برای کاهش تب به بیماران تب دار استفاده می شود.

نمونه هایی از خواص لیموشیرین عبارتند از:

1. لیموشیرین مؤثر در بهبود بیماری یرقان

کسانی که بیماری یرقان دارند آب لیمو شیرین میل کنند. لیمو شیرین با تقویت عملکرد کبد برای درمان بیماری یرقان موثر است.

2. لیمو شیرین مؤثر در درمان جوش های صورت

اگر می خواهید جوش را رفع کنید می توانید از ترکیب گیاهی استفاده کنید. لیمو شیرین را با پودر پوست لیمو مخلوط کرده تا جوش های شما را از بین ببرد.

3. فواید لیموشیرین برای خانم های باردار

این میوه دارای مقادیر زیادی از کلسیم می باشد که برای زنان باردار و همچنین رشد جنین موثر است.

4. لیموشیرین مؤثر در درمان زخم های گوارشی

فلاونوئیدهای موجود در لیموشیرین دارای خواص ضدسرطانی می باشد و همچنین این ماده یک آنتی بیوتیک طبیعی می باشد که برای درمان زخم های گوارشی مفید است.

5. لیموشیرین مؤثر در زیبایی پوست صورت

این میوه را می توان با آرد نخود ترکیب نمود، این امر باعث افزایش زیبایی پوست صورت می شود.

بیشتر بخوانید:

آب انار چه خواصی دارد ؟ خواص آب انار در درمان بیماری ها

با خواص شگفت انگیز آب تمشک آشنا شوید

6. لیموشیرین مؤثر در پیشگیری از ابتلا به نقرس

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه به دفع اسید اوریک و رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند. این میوه برای جلوگیری از بیماری نقرس موثر است.

7. مراقبت از پوست بدن با لیموشیرین

لیموشیرین برای پوست عالی می باشد، این میوه به دلیل داشتن عطر شیرین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

8. لیموشیرین مفید برای آسم

اگر دانه زیره و پودر زنجبیل را با آب لیمو شیرین ترکیب کنید می تواند برای درمان آسم از این ترکیب بهره مند شوید.

9. بهبود کارکرد دستگاه گوارش با لیموشیرین

این میوه دارای فلاونوئید است که باعث افزایش ترشح شیره گوارشی می شود و دستگاه گوارش را تحریک می کند. آب لیمو شیرین به کسانی که مشکل سوء هاضمه دارند و حرکات نامنظم روده آن ها کند است کمک می کند.

لیمو شیرین شیره های گوارشی اسیدی را خنثی می کند و به معده در گوارش کمک می کند. لیمو شیرین باعث کنترل اسهال می شود تهوع و استفراغ را بهبود می بخشد.

10. لیموشیرین ضد آفتاب طبیعی

لیمو شیرین می تواند جایگزین مناسبی برای نوشابه باشد. این میوه مواد معدنی ضروری بدن را تامین می کند. لیمو شیرین برای ورزشکاران مفید می باشد. کسانی که می خواهند آفتاب زده نشوند می توانند قبل از قرار گرفتن در آفتاب یک لیوان آب لیمو شیرین میل کنند.

خواص لیمو

11. درمان مشکلات تنفسی با لیموشیرین

روغن های گرفته شده از لیمو شیرین دارای خاصیت ضد احتقان است که برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند مفید است. لیمو شیرین باعث می شود تا مشکلات تنفسی شما مرتفع شود.

12. رفع خشکی لب با لیموشیرین

اگر آب لیمو شیرین را به مدت چهار روز بر روی لب های خود قرار دهید باعث می شود تا خشکی پوست لب شما از بین رفته و همچنین این میوه برای درمان لب های ترک خورده کاربرد دارد.

13. خاصیت تسکین یبوست لیموشیرین

اسیدهای موجود در این میوه باعث می شود تا سموم از روده دفع شده و به دلیل داشتن فیبر باعث می شود که یبوست درمان شود. این میوه یک مسهل کننده بوده و برای افرادی که دچار یبوست می شوند مفید است.

14. درمان شوره سر و موخوره با لیموشیرین

شما برای درمان طبیعی موخوره و شوره سر می توانید این میوه را میل کنید.

15. تقویت موهای سر با لیموشیرین

لیمو شیرین به دلیل خواصی که دارد در مکمل های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین های موجود در لیمو شیرین باعث تقویت مو می شود.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ۸ خاصیت اعجاب انگیز آب اسفناج

آب زردآلو : 10 خاصیت بینظیر آب زردآلو برای سلامتی

16. خاصیت ضد سرطانی لیموشیرین

لیمو شیرین دارای لیمونوئید است که با سرطان مبارزه می کند. این ماده به مولکول قندی به نام گلوکز می چسبد و خواص ضد سرطانی دارد.

17. پیشگیری از تورم و التهاب با لیموشیرین

لیمو شیرین به دلیل سرشار بودن از ویتامین C از التهاب و تورم جلوگیری می‌کند. این میوه شگفت‌ انگیز، علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئیدی را کاهش می‌دهد.

18. خواص ضد باکتریایی لیموشیرین

لیموشیرین به دلیل خواص ضدعفونی و ضدباکتریایی که دارد برای پوست و مو مناسب است.

19. تقویت سیستم ایمنی بدن با لیموشیرین

اگر لیمو شیرین را به صورت منظم مصرف کنید باعث بهبود عملکرد قلب می شود. این میوه باعث گردش خون بهتر در بدن شده و سیستم ایمنی را تقویت می کند. ویتامین سی موجود در این میوه از سرماخوردگی پیشگیری می کند.

20. کاهش وزن و رژیم لاغری با لیموشیرین

لیمو شیرین می تواند باعث کاهش وزن شود. می توانید یک لیوان آب ولرم را با لیمو و عسل ترکیب کرده و میل کنید. این میوه باعث کاهش کلسترول شده و فشار خون را تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید:

خواص حیرت انگیز آب انگور برای سلامتی + طرز تهیه آن

با خواص بینظیر آب پیاز آشنا شوید

با خواص حیرت انگیز آب پرتقال برای سلامتی آشنا شوید

آب گلابی : معرفی خواص درمانی آب گلابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا