دسته‌بندی نشده

۱۵ تا از زیباترین مساجد و معابد مالزی

مالزی یکی از زیباترین و جذابترین کشورهای توریستی آسیای جنوب شرقی است که همه ساله ملیونها توریست را به خود جذب می کند ، از مهمترین جاذبه های مالزی مساجد و معابد مختلفی است که طی قرنها در آن بنا شده ، در ادامه این مطلب 15 تا از معروفترین و زیباترین مساجد و معابد مالزی را برای شما معرفی کرده ایم.

مساجد مالزی

1- مسجد کوتا کینابالو | Kota Kinabalu Mosque

1- مسجد کوتا کینابالو | Kota Kinabalu Mosque

مسجد زیبای شهر کوتا کینابالو که یکی از معروف ترین مساجد مالزی هم به شمار میره تو کل مالزی بهترینه..ساخت این مسجد از سال 1992 شروع شد و 8سال بعدش یعنی 2000 افتتاح شد و تو این مدت کم گردشگرای زیادی رو به خودش جذب کرده و فوق العاده خوشگله.. به خاطر موقعیت جغرافیاییش و اینکه در جنوب دریای چین قرار گرفته برای توریست ها قایق های تفریحی مختلفی وجود داره و میتونن اونجا تفریح هم بکنن. در مورد سایر تور لحظه آخری در سایت بیشتر ببینید.

2- مسجد جامک کوالالامپور| Jamek Mosque Kuala Lumpur

قدیمی ترین مسجد مالزی کوالالامپور قرار گرفته..این مسجد تو سال 1909 ساخته شده و قدمتش از 100 سال هم گذشته..مردم مالزی به خاطر اینکه نماز جمعشون رو تو این مسجد برگزار میکنن بهش لقب مسجد جمعه هم میگن و انقدر جمعیت اونجا زیاد میشه که تو خیابان های اطرافشم مردم نماز میخونن..این مسجد به هتل های لاکچری کوالالامپور دسترسی خوبی داره..

3- مسجد پوتراجایا | Putrajaya Mosque

این مسجد هم به اسم شهر پوتراجایا نام گذاری شده و به خاطر شکل ظاهریش و گنبد صورتی رنگش و اینکه ظاهرش از گرانیت صورتی استفاده شده یکی از معروف ترین مساجد مالزی به شمار میره و 15000 نفر هم گنجایش این مسجد باشکوهه..مناره این مسجد با ارتفاع 115 متر و 5ردیف مختلف که نشان دهنده اصول 5 گانه دین اسلامه..این مسجد تجلی‌ بخش معماری ایرانی اسلامی هم هست و واقعا یکی از شگفت انگیز ترین بناهای این شهره

4- مسجد کریستال کوالا ترنگانو | Crystal Mosque Kuala Terengganu

مسجد کریستال کوالا ترنگانو | Crystal Mosque Kuala Terengganu

مسجد کریستال که تو شهر کوالا ترنگانو ساخته شده زیبایی بی نظیری داره اونم به خاطر اینه که برای ساختش از کریستال و شیشه و فولاد استفاده شده و براقی خاصی داره و از مدرن ترین تجهیزات ممکن برای ساختش استفاده کردن به حدی که گردشگرا اون تو لیست معروف ترین مساجد مالزی قرار دادن..کل مسجد با سیستم کامل کامپیوتری اداره میشه و حتی اینترنت پرسرعت رایگان هم داره.

5- مسجد آهن کوالالامپور| Iron Mosque Kuala Lumpur

مسجد آهن که هنوز 5سال هم از افتتاحش نمیگذره و تو سال 2010 تازه افتتاح شده ولی به خاطر خاص بودنش طرفدارای زیادی داره..به خاطر اینکه 70% این مسجد از فولاد ساخته شده بهش میگن مسجد آهنین..نورپردازی فوق العادش هم باعث شده موقع غروب آفتاب اگه اونجا باشین محو شکوه این مسجد بشین. آفر تور ارزان را از دست ندهید.

6- مسجد شناور پنانگ| Floating Mosque Penang

این مسجد به خاطر اینکه روی آب ساخته شده به مسجد شناور معروفه و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پنانگ هم به شمار میره..تو سال 2004 افتتاح شده و با سنگ های سفیدی که برای ساختش استفاده شده تلفیقی از معماری مالزی و مدرن رو به نمایش گذاشتن..این مسجد جایگزین یه مسجد قدیمی تر شده که تو سونامی از بین رفته..

7- مسجد تنگه مالاکا | Malacca Straits Mosque

مسجد تنگه مالاکا | Malacca Straits Mosque

یکی از زیباترین و معروف ترین مساجد مالزی رو میتونین تو جزیره مالاکا مالزی ببینین این مسجد تو سال 2006 افتتاح شده و پایه هاش توی آب قرار گرفته و باعث شده که جوری به نظر بیاد که انگار روی آب ساخته شده و واقعا خوشگله..البته به خاطر این خوشگلی هزینه ی خیلی زیادی هم پرداخت شده و حدود 10 میلیون رینگیت یا 3میلیون دلار خرج این عمارت عظیم شده.. گان هم داره..

معابد مالزی

معبد باتوکیو، کوالالامپور

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش (متعلق به 400 میلیون سال قبل) و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد و یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان است. این مکان توریست های بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. برای این که به 3 غار اصلی برسید باید از 272 پله بالا روید.

معبد کک لوک سی در پنانگ

معبد کک لوک سی در جنوب جورج‌تاون، واقع در پنانگ، قرار دارد. این معبد تاریخی بودایی در اواخر دهه 1800 و از تلفیق معماری های چین، تایلند و برمهای ساخته شده است. گفته می شود که معبد کک لوک بزرگ ترین معبد بودایی در جنوب آسیا است که توریست های زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب می کند.

سری ماهاماریامان، کوالالامپور

سری ماهاماریامان، کوالالامپور

این معبد یکی از قدیمی ترین معابد هندو در مالزی است که ارتفاع دروازه آن 22 متر بوده و ایوان های آن با تصاویر حکاکی شده از خدایان هندو، تزیین شده است. این مسجد در سال 1873 ساخته، سپس برج رنگی آن در سال 1968 به آن اضافه شد که بازتاب سبک سنتی جنوب هند است. با بازدید از سایت سفر باتو می توانید تورهای بیشتری ببینید.

معبد تین هو در کوالالامپور

این معبد برای بزرگداشت الهه چینی ها در مالزی، بین سالهای 1981 و 1987 ساخته و در سال 1989 افتتاح شده است. در نمازخانه این معبد، مجسمه 4 الهه رو به روی در ورودی قرار دارد که اولی خدای ثروت دومی خدای قدرت و سومی خدای سلامت است.

این معبد برای بزرگداشت الهه چینی ها در مالزی، بین سالهای 1981 و 1987 ساخته و در سال 1989 افتتاح شده است. در نمازخانه این معبد، مجسمه 4 الهه رو به روی در ورودی قرار دارد که اولی خدای ثروت دومی خدای قدرت و سومی خدای سلامت است.

معبد سام پوکونگ | Sam PoKong

در ایالت ملاکا و در پایین تپه ی بوکیت چینا (Bulkit| Cina) ، که به آن «تپه ی چینی ها» نیز می گویند ، واقع است. این معبد غار مانند در فاصله ی پنج کیلومتری جنوب ایپو و در آنها معبد پراک تونگات (Perak Tong) در شش کیلومتری شمال ایپو و در میان کوه تاسک ساخته شده است.گردشگران تور مالزی از این مکان دیدن می کنند. تورهای لحظه آخری و ارزان و آفری را از دست ندهید.

Sam PoKong

معبد سزی یا | Szeya

یکی دیگر از معروف ترین مساجد و معابد مالزی ، معبد سزی یا (Szeya) است ، این معبد، قدیمی ترین معبد آیین تائو (آیینی فلسفی که در چین باستان پا گرفت) در کوالالامپور است.

معبد سابرامانیام سوامی |Subramaniam Swamy

معبد غارهای معروف باتو (BatuCaves) در کوالالامپور است که در سال ۱۸۸۱، توسط جهان گردی آمریکایی کشف شد.

معبد کک لوک سی | Kek Lok Si

بر روی تپه ای در آیرهی تام (Ayer Hitam) – شهر کوچکی در مرکز جزیره ی پنانگ – قرار گرفته است. (Goddess of Mercy) قدیمی ترین معبد در پنانگ است که در سال ۱۸۰۰ بنا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا