دسته‌بندی نشده

۱۴ درمان خانگی برای سردردهای سینوسی

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی سردرد سینوسی بیشتر آشنا شوید

سردرد زندگی هر فردی را مختل می کند و تمرکز را در محل کار، مدرسه یا فعالیت های روزمره دشوار می سازد. خوشبختانه راه حل هایی وجود دارد. با انجام راهکارهای خانگی برای درمان موثر دیگر سردرگم نخواهید شد. درمان های خانگی سردرد سینوسی معمولا راه حل هایی هستند که یا بصورت خوراکی مصرف می شوند یا استنشاق می شوند و می توانند سردرد را تسکین دهند. برای آشنایی با درمان های خانگی سردرد سینوسی با مجله دلگرم همراه شوید.

سردرد سینوسی چیست ؟

سردرد سینوسی باعث درد عمیق و خفیف در جلوی سر و صورت می شود که این موضوع با سینوس ها مرتبط است. سینوس ها حفره های پر از هوا در اطراف بینی، چشم ها و گونه ها هستند که نسبت به التهاب حساسیت دارند. سردرد سینوسی معمولا پس از بیدار شدن از خواب هنگام صبح شروع می شود. اکثر افراد هنگام بعد از ظهر سردردشان کمتر می شود. علائم سردرد سینوسی با برخی از علائم سردرد تنشی و میگرن مشابه است.

علل و علائم سردرد سینوسی

  1. علل اولیه سردردهای سینوسی شامل احتقان سینوس و التهاب
  2. سرماخوردگی
  3. آنفولانزا
  4. آلرژی
  5. تب یونجه

افراد مبتلا به سردرد سینوسی معمولا علائم زیر را تجربه می کنند

  1. احساس فشار و درد در یک ناحیه خاص صورت یا پیشانی (مثلا پشت چشم)
  2. پف صورت
  3. حرکت ناگهانی سر باعث افزایش درد می شود
  4. افزایش سردرد در هنگام صبح

اگر از التهاب سینوزیت رنج می برید، ممکن است علائم دیگری را نیز نشان دهید،

  1. آبریزش از عقب بینی همراه با گلودرد
  2. ترشح زرد یا سبز از بینی
  3. گرفتگی بینی
  4. تب خفیف تا متوسط و خستگی

divider

درمان خانگی سردرد سینوسی

با کمک داروهای خانگی و موثر دیگر مجبور نیستید به خاطر سردردی که ضعیفتان کرده تمام طول روز را بخوابید . با کمک داروهای خانگی می توانید علائم آن را کنترل کنید

1. دوش آب گرم

بخار دوش گرم فشار سینوسی را که باعث ایجاد سردرد می شود کاهش می دهد. سعی کنید به مدت 5 تا 10 دقیقه زیر دوش گرم ایستاده و بخار آن را استنشاق کنید. این کار باعث می شود که مجاری بسته شده بینی باز شود. در عین حال، برای آرامش عضلاتتان به آرامی گیجگاه تان را ماساژ دهید.

2. اتاق تاریک یکی از درمان خانگی سردرد سینوسی

برای تسکین سردرد سینوسی، سعی کنید در یک اتاق تاریک بخوابید و سرتان به سمت عقب متمایل باشد. این کار کمک می کند تا عفونت سینوس هایتان تخلیه شود.

3. کمپرس سرد

برای کاهش سردرد سینوسی می توانید از روش کمپرس سرد استفاده کنید. یک دستمال خنک و مرطوب روی پیشانی خود قرار دهید. هنگام انجام این روش، 30 دقیقه بخوابید تا نتیجه بهتری را بدست آورید.

4. نوشیدنی های حاوی ویتامین C

غذاهایی که دارای ویتامین C بالا هستند، برای تسکین سردرد سینوسی موثرند. پیشنهاد ما لیموناد گرم یا آب پرتقال است. این نوشیدنی ها را در دمای اتاق بنوشید.

5. پاشویه کردن پا

شاید تا به حال اطلاعی نداشتید پاشویه پا (حمام پا) نه تنها آرامش دهنده است بلکه می تواند با سردرد سینوسی مبارزه کند. در حالی که پاهای خود را در وان پر از آب گرم قرار داده اید ، کمپرس سرد در پشت گردن خود قرار دهید.

6. سوپ گوجه فرنگی

ویتامین C در سوپ گرم گوجه فرنگی می تواند موجب تسکین سردرد سینوسی شود. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سینوزیت را کاهش می دهد

7. چای لیمو یکی از درمان خانگی سردرد سینوسی

یک فنجان چای داغ لیمو ویتامین C بدن را تامین می کند. آنتی اکسیدان هایی که در چای لیمو یافت می شود، به سرعت سردرد تنشی را از بین می برند. یک لیموترش را برش داده و در یک لیوان آب جوش ریخته سپس میل کنید. بخار چای نیز باعث باز شدن احتقان سینوسی می شود. برای تسکین سردرد سینوسی چندین فنجان در طول روز میل کنید.

8. بخور دادن

بخور موجب می ‌شود ترشحات، نرم شده و از سینوس راحت ‌تر خارج شوند و علائم سینوزیت برطرف شود. استنشاق بخار باعث کاهش گرفتگی سینوس می شود در نتیجه سردرد سینوسی درمان می شود.

9. قطره سرفه منتول

قطره منتول (Menthol) برای تسکین علائم سرماخوردگی و رفع گرفتگی بینی در کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در تسکین علایم تنفسی مثل سینوزیت و سرفه و همچنین تسکین سردرد هم کاربرد دارد.

10. آرامش یکی از درمان خانگی سردرد سینوسی

برخی از افراد با انجام تکنیک های آرام بخش مورد علاقه شان سردرد را کاهش می دهند. مثلا با انجام مدیتیشن، تنفس عمیق و انجام تمرینات یوگا می توانید آرامش ذهنی خود را تضمین کنید.

11. تمرینات تنفسی عمیق

تکنیک های آرامش بخش مانند تمرینات تنفسی عمیق در درمان سردرد سینوسی موثرند. سعی کنید به آرامی و بصورت عمیق از طریق بینی تنفس کنید، و سپس به آرامی از طریق دهان هوا را بیرون آورید. پس از گذشت چند دقیقه، شما باید در عضلات تنشی ناشی از سردرد سینوسی احساس آرامش داشته باشید.

12. حرکات کششی

حرکات کششی سر و گردن ممکن است به کاهش سردرد سینوها کمک کند. با انجام چند حرکت کششی مخصوص سر و گردن می توانید تنش های انباشته شده در بدن را تخلیه کنید و از ابتلا به سردرد در امان بمانید.

13. سرکه سیب یکی از درمان خانگی سردرد سینوسی

برای خلاص شدن از سردرد سینوسی، ½ فنجان سرکه سیب سیب را به ½ فنجان آب اضافه کنید و روی اجاق گاز بجوشانید. هنگامی که مایع به نقطه جوش می رسد، از روی حرارت بردارید و اجازه دهید برای یک دقیقه باقی بماند. به آرامی بخار آن را از طریق بینی استنشاق کنید. این استنشاق قوی است و احساس سوزش در بینی ایجاد می کند. به زودی متوجه خواهید شد، ترشحات بینی تخلیه می شوند. این روش را در طول روز تکرار کنید تا از بروز احتقان مجدد جلوگیری کنید.

14. فلفل دلمه ای هالاپینو

خوردن فلفل تند و دلمه ای هالاپینو می تواند به تخلیه ترشحات سینوس ها کمک کند و می تواند سردرد سینوسی را کاهش دهد. اگر فلفل های تند را دوست ندارید، این روش درمانی را کنار بگذارید، زیرا قطعا باعث می شود که اشک چشم هایتان سرازیر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا