دسته‌بندی نشده

پارک کوهستان یزد | با یکی از زیباترین پارک های یزد آشنا شویم

معرفی کامل پارک کوهستان یزد

یکی از زیباترین و بزرگ ترین پارک های شهر کویری یزد پارک کوهستان است که از سمت تفت در ابتدای شهر یزد قرار دارد.

این پارک در حوالی سال 1384 خورشیدی با وسعتی بالغ بر 50 هکتار ساخته و در آن درختانی نظیر نارون، کاج، اقاقیا، زیتون و … کاشته شد.

پارک کوهستان از دیدنی هایی مانند یک آبراهه بسیار زیبا که از وسط پارک می گذرد، شهربازی، دریاچه با قایق های پدالی و نقطه مرتفعی که می توانید چشم انداز خوبی را از آن ببینید، برخوردار است.

جالب که بدانید که در این پارک هر ساله جشنواره های تابستانی و جشنواره بادبادک ها برگزار می شود. از دیگر جذابیت های پارک می توان به آب نمای موزیکال آن اشاره کرد که با نورپردازی در شب جلوه متفاوتی به این پارک محبوب می بخشد.

اگر برای عید به سمت شهر یزد رفتید و خواستید با کمترین هزینه در شهر اقامت داشته باشید می توانید به پارک کوهستان بروید چون هر ساله در پارکینگ این پارک تفریحی فضایی برای اسکان مسافران نوروزی به همراه سرویس بهداشتی و بوفه سیار تدارک دیده می شود.

آشنایی با پارک کوهستان یزد

پارک کوهستان یزد یکی از پر رونق ترین فضاهای سبز شهری یزد محسوب می شود که فاز دوم آن از جمله ست های بازی، کف پوش، آلاچیق در حال ساخت است.

همچنین نصب آب‌نمای هارمونی موزیکال در این پارک در حال پیگیری است شهر یزد دارای ۱۲ پارک بزرگ (شهری) و ۱۵۳ پارک کوچک (محله‌ای) می‌باشد این پارک بزرگ در مسیر جاده تفت به یزد ایجاد شده است وزیبایی بی نظیری دارد در وسط آن حوض بزرگی درست شده است .

که آب نمای آن در شب جلوه ی به ان می بخشد. در این پارک وسایل بازی از جمله چرخ و فلک بزرگی نصب شده که شور و نشاط کودکان و نوجوانان را افزون می کند.

این پارک شاید بزرگترین پارک استان یزد می باشد و برای احداث آن زحمات زیادی کشیده شده است و گردشگران و توریست های زیادی را به خود جذب کرده است .

امکانات پارک کوهستان یزد

این پارک زیبا دارای امکانات زیادی از جمله :

دریاچه مصنویی زیبا , شهربازی , محل چادر زدن مسافرین , آلاچیقهای زیبا جهت روزهای آفتابی , چمن کاری ودرخت کاری کل محوطه , پیست اسکیت , پیست موتورها و ماشینهای کوچک که البته نام آنها را نمی دانم , امکانات قایق سواری دردریاچه , آبشار مصنوعی بهمراه جویهای آب زیبا, بوفه وساندویچ فروشی , محل پارک ماشینها وبسیاری از امکانات لازم برای مسافرین و سکنه شهر یزد می باشد .

این پارک در ایام تابستان و بهار مورد توجه بسیاری از همشهریان یزدی می باشد که به همراه خانواده برای صرف شام و نهار و یا برگزاری مراسم تولد و جشنهای خانوادگی به این محل مراجعه می کنند.

بسیاری از مسافرین هم از این مکان استقبال می کنند و شبها پس از رسیدن به این محل چادر زده و شب را در این مکان بیتوته می کنند.

بدلیل وجود نگهبانی و مراقبین بسیار در این پارک این محل به مکان امن و دلچسبی برای خانواده ها تبدیل شده است و جایی برای افراد مزاحم و مردم آزار در این پارک نیست .

پارک کوهستان یزد

پارک کوهستان یزد، پارکی بی نظیر در خاور میانه

این پارک در خاور میانه بی نظیر است. و بزرگترین پارک در خاور میانه است چمن کاری ،آلاچیق های چوبی قشنگ و آبشار مصنوعی و درختان سر سبز بر عظمت این پارک کوهستانی که شبهای تابستانی خنکی دارد .

آبنمای هارمونیک و موزیکال پارک کوهستان یزد این آبنما قابلیت رقص آب و نور به صورت زنده، متناسب با سخنرانی و پخش موسیقی را دارا می باشد.

آبنمای مذکور شامل مجموعه ای از فواره های خطی، دایره ای، بال، فواره حرکتی ،پرتاب قوسی، نازلهای چرخان، جت و رقص خطی بوده .

این آبنما در پارک کوهستان یزد در تاریخ ۹۲/۸/۹ نصب و راه اندازی شده است. این آبنما قابلیت رقص آب و نور به صورت زنده، متناسب با سخنرانی و پخش موسیقی را دارا می باشد.

آبنمای مذکور شامل مجموعه ای از فواره های خطی، دایره ای، بال، فواره حرکتی ،پرتاب قوسی، نازلهای چرخان، جت و رقص شیطان می باشد.

آدرس پارک کوهستان یزد

آدرس پارک کوهستان یزد : استان یزد ، شهر یزد ، جاده یزد ، تفت ، پارک کوهستان یزد

separator line

بیشتر بخوانید :

لیست و آدرس خانه معلم های یزد و حومه

شهربازی یزد : معرفی پارک شادی یکی از قدیمی ترین پارک های یزد

آدرس و تلفن فروشگاه زنجیره ای خانه و کاشانه شعبه یزد

لیست کامل مراکز خرید در یزد همراه با آدرس

لیست کامل آدرس و تلفن استخر های یزد

آدرس و تلفن بیمارستان های دولتی در شهر یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا