دسته‌بندی نشده

۱۳خاصیت شگفت انگیز آب نارگیل

آب نارگیل یک نوشیدنی پرطرفدار است که سلامت شما را از لحاظ ذهنی و جسمی افزایش می دهد. نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه برای شادابی پوست نیز یک نوشیدنی عالی محسوب می شود.

مصرف آب نارگیل به طور گسترده در تابستان، برای مادران باردار مفید است. علاوه بر این، به تازگی به علت خواص خنک کنندگی خود تبدیل به یک نوشیدنی محبوب در صنعت نوشیدنی است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که این ترکیب را به صورت روزانه استفاده کنید.

خواص دارویی درمانی آب نارگیل

آب نارگیل چیست؟

نارگیل ها تنها در درختان نخل رشد می کنند که به نام Cocos nucifera شناخته می شوند. آب نارگیل به طور طبیعی در نارگیل تولید می شود و دارای حداقل مقدار چربی است. اکثر مردم آب نارگیل را با شیر نارگیل اشتباه می گیرند؛ با این حال، هر دو مایعات متفاوتی می باشند.

خواص دارویی درمانی آب نارگیل

جدول ارزش تغذیه ای آب نارگیل :

خصوصیت میزان ارزش غذایی
کلسیم 6%
کربوهیدرات 9%
فیبر 3%
فویلت %2
منیزیم %15
منگنز %17
پروتئین %2
پتاسیم %17
پانتوتنک اسید %5
ریبوفلاین %3
سدیم 11%
تیامین %4
ویتامین C 10%
ویتامین B6 3%
ویتامین E
ویتامین K 2%

خواص دارویی درمانی آب نارگیل

خواص آب نارگیل :


1.آب نارگیل برای دیابتی ها :

کنترل اشتهای شما با دیابت دشوار می شود، و اگر مراقبت نکنید، عواقب جدی دارد.مصرف کالری بیش از حد می تواند منجر به افزایش قند خون شما شود، چیزی است که شما نمی خواهید با آن مواجه شوید، به خصوص اگر دیابت نوع 2 دارید.

این همان جایی است که پای آب نارگیل به میدان می آید، قند آب نارگیل صفر است و برای دیابت بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این، نوشیدنی کم کالری است با مواد مغذی فراوان که به افزایش اشتها نیز کمک می کند. آب نارگیل به طور موثر جذب گلوکز و جلوگیری از ورود آن به جریان خون می شود. همچنین ترکیبات مانند آمینو اسیدهای موجود در آب نارگیل برای کنترل حساسیت به انسولین لازم است.

2.مناسب برای کاهش وزن :

شما ممکن است آن را در نظر نگرفته باشید، اما متابولیسم ناسالم یا ضعیف شما می تواند باعث کاهش وزن شود. شما نیاز به مصرف بیش از حد مایعات برای افزایش سوخت و ساز بدن خود دارید. آب نارگیل می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

3.مناسب برای بهبود هضم :

مایعات برای هضم بهتر مناسب خواهند بود.مصرف مصرف آب نارگیل برای سلامت کلی کلیه معده شما موثر است. با ترکیب آن با رژیم غذایی روزانه، نه تنها مقادیر مورد نیاز مایع را دریافت خواهید کرد، بلکه فیبر موجود در آب نارگیل نیز می تواند به درمان اختلالات گوارشی کمک کند.

4. مناسب برای فشار خون بالا :

برای مقابله با فشار خون بالا باید مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افزایش فشار خون می تواند بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر بگذارد. الکترولیت طبیعی موجود در آب نارگیل به دارای فاکتورهایی است که به فشار خون بالا کمک می کند.

5. مناسب برای سلامت قلب و عروق :

به منظور حفظ سلامت قلب و عروق، کارشناسان توصیه می کنند که سطح کلسترول شما را متعادل باشد. در مطالعه اخیر نشان داده شده که آب نارگیل دارای ترکیباتی است که به کاهش سطح کلسترول بد و ارتقاء سطح کلسترول خوب کمک می کند. به همین دلیل مصرف آن می تواند یک گزینه موثر برای حفظ سلامت قلب و عروق شما باشد.

6. سلامت کلیه را حفظ می کند :

ادرار مناسب می تواند مواد سمی، مواد شیمیایی، نمک بیش از حد و غیره را از بین ببرد که به کلیه های سالم منجر می شود. با استفاده از آب نارگیل به رژیم غذایی شما می توانید مشکلات مختلف کلیوی شامل عفونت ادراری را درمان کنید.

با تشکر از خواص ضد باکتری آن که کمک به دفع باکتری های عفونی از بدن کمک زیادی می کند . علاوه بر این، آب نارگیل همچنین حاوی مقادیر مناسب پتاسیم است که به طور موثر برای دفع سنگهای کلیه به کار می رود.

خواص دارویی درمانی آب نارگیل

7.برای سردرد و میگرن

اگر شما به سردردهای مکرر و میگرن مبتلا هستید، باید آب نارگیل تازه مصرف کنید. آب نارگیل منبع خوشمزه ای برای مبارزه با عوامل مرتبط با سردرد تحریک کننده است. آب نارگیل همچنین شامل منیزیم است که برای درمان میگرن ضروری است. با این حال، در صورت درد شدید، توصیه می شود قبل از مصرف داروهای خود به پزشک خود مشورت کنید.

8.مناسب برای مادران باردار :

آب نارگیل برای سلامت جنین شگفت انگیز است و بدن شما را نیز تقویت می کند. شما می توانید مواد غذایی ضروری مختلف را با مصرف فقط با یک لیتر آب نارگیل تازه دریافت کنید. یک مکمل تنها برای مادر باردار کافی است زیرا حاوی مقادیر کافی از منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه و ویتامین C و B است. علاوه بر این، آب نارگیل یک منبع ایمن برای به دست آوردن فیبر و کالری کم است که به حفظ وزن بدن در دوران بارداری کمک خواهد کرد.

9.وضعیت پوست را بهبود می بخشد :

هنگامی که آب آشامیدنی را به طور منظم مصرف می کنید، نه تنها پوست خشک و آسیب دیده را درمان می کنید، بلکه سیتوکین ها در آب نیز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی را وارد بدن خود میکنید. هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، این سیتوکین ها از چین و چروک های قبل از بروز جلوگیری می کنند و رنگدانه های پوست را کاهش می دهند. علاوه بر این، آب تازه نارگیل نیز به کاهش آکنه و تحریک پوست کمک می کند.

10. نوشیدنی ضد سرطان :

به گفته کارشناسان، مصرف آب نارگیل تازه می تواند به درمان سرطان کمک کند. آب نارگیل به عنوان عامل ضد سرطان فعال شناخته شده است که به اندازه کافی قوی است تا سلول های سرطانی بدن شما را تقویت کند.

11. موهای آسیب دیده را درمان می کند :

شما می توانید موی خشک را فقط با شیر آب تازه و سرد نارگیل درمان کنید. این آب آشامیدنی خوشایند شگفت انگیز است زیرا پوست شما به طور موثر تغذیه می کند و فولیکول های سالم مو را تقویت می کند و رشته های مو تقویت می کند.

12. آب نارگیل برای آبرسانی :

نگه داشتن بدن بدون نیاز به آب و هوای هیدراته ضروری است. علاوه بر این، آب نارگیل می تواند به خوبی برای بدن بیماران را علاوه بر هیدراته کردن از لحاظ مواد مغذی نیز تامین کند.

13. آب نارگیل آنتی بیوتیک است :

آب نارگیل ضد میکروبی است و دارای پتانسیلی برای از بین بردن باکتری های گرم مثبت و منفی است که بدن شما را از چندین نوع عفونت حفظ می کند..

خواص دارویی درمانی آب نارگیل

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا