دسته‌بندی نشده

۱۱ خاصیت معجزه آسا چای ماچا

چای ماچا برای چندین دهه است که توسط ژاپنی ها کشت و مصرف می شده و اکنون در سرتاسر دنیا هواداران خاص خود را دارد.این چای باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شما شده و در واقع یک تقویت کننده عالی محسوب می شود.

خواص دارویی درمانی روغن کلزا

خواص عالی چای ماچا


1.این چای حاوی آنتی اکسیدان کاتچین است

این چای بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کند.کاتچین ها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که ارزش غذایی آنها برای مبارزه با رادیکال های آزاد در مقایسه با مواد دیگر بیشتر از سایر مواد است.

2.کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با چای ماچا

در صورت علائم پیش دیابت ،مصرف چای ماچا تاثیر مثبتی در سلامتی شما خواهد داشت.در واقع این چای می تواند سطح انسولین و گلوکز بدن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

3.با خوردن چای ماچا به کاهش سطح استرس خود کمک کنید

حدود صد سالی است که از چای ماچا برای کاهش اضطراب و استرس استفاده می شود و طرفداران خاص خود را دارد.این چای دارای اسید آمینه ای به نام l-theanine بوده که به عنوان آرامبخش بدون هیچ گونه عارضه ای استفاده می شود.

4.این چای سطح انرژی بدن را بالا برده و استقامت را افزایش می دهد

افزایش انرژی چای ماچا نه تنها به دلیل وجود کافئین در آن است بلکه به دلیل ارزش مواد غذایی موجود در این چای است که باعث بهبود عملکرد فیزیکی در ورزش و فعالیت های روزانه بدن می شود. ورزشکاران بعد از نوشیدن چای سبز متوجه افزایش قابلیت های استقامت می شوند.

5. باعث افزایش سطح تمرکز می شود

چای ماچا دارای تأثیر قابل توجهی در تمرکز به دلیل وجود L-Theanine , است این چای باعث تولید هورمون هایی نظیر سروتونین و دوپامین می شود که بر خلق و خو و حافظه تأثیر می گذارد.

خواص دارویی درمانی چای ماچا

6.باعث کاهش وزن می شود

مطالعات انجام شده بر روی این چای و رابطه آن با کاهش وزن بسیار شگفت آور بود. چای ماچا و تأثیر آن بر متابولیسم، باعث تغییرات سالم و کاهش میزان چربی می شوند. خواص قدرتمند چربی سوزی این چای به علت وجود L-Theanine است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به بدن کمک کند که انرژی بیشتری مصرف کند و سریعتر بافت چربی را تجزیه کند. از سوی دیگر، چای ماچا نیز حاوی مواد مغذی متعددی است که بدن را با ترکیبات ضروری تشکیل می دهندو شما را سالم نگه می دارد.

7.پاک سازی سموم از بدن

عادت های ناسالم غذا سبب مصرف ماده های مضر برای بدن می شود .مواد خارجی که به بدن تعلق ندارند، مانند الکل، توسط کبد شکسته شده که منجر به خوردگی و میزان بالای سموم بدن خواهد شد. چای ماچا می تواند این مشکل را با سم زدایی از بدن حل کند. کلروفیل، که پودر آن رنگ سبز روشن است، چیزی است که روند آن را بهبود می بخشد.

8. سیستم ایمنی را تقویت می کند

سیستم دفاعی بدن ما تنها چیزی است که بدن ما را از خطرات خارجی محافظت می کند. مصرف سالم غذاهائی که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنددر دستور کار بوده و بنابراین بدن ما در برابر بیماری ها محافظت می شود. چای ماچا مثال خوبی از چنین غذائی است.

این چای دارای خواص آنتی بیوتیک است که می تواند حملات مواد ویروسی و باکتریایی را از بین ببرد. علاوه بر این، چای ماچا شامل عناصر مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، آهن، کلسیم و ویتامین هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است که برای سیستم ایمنی سالم حیاتی هستند.

9. کاهش خطر بیماری قلبی عروقی

توانایی چای ماچا برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ناشی از خواص سوزاندن چربی آن است. علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. تحقیقات در مورد تاثیر چای ماچا بر میزان کلسترول نشان می دهد که ممکن است علت تغییرات مثبت باشد.

نتایج ثابت می کند که ممکن است ارتباطی بین سطح کلسترول کم و مصرف منظم چای ماچا وجود داشته باشد. افرادی که چای ماچا می خورند احتمال کمتری دارد که به بیماری های قلبی دچار شوند.

10.پوستی جوان و شاداب با نوشیدن چای ماچا خواهید داشت

وجود آنتی اکسیدان ها در چای ماچا سبب می شود تا پوستی جوان داشته باشید. آنتی اکسیدان ها اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.آنها همچنین به پیری پوست کمک می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در چای ماچا روند پیری را به تاخیر می اندازند. مزیت هیدراتاسیون چای ماچا سبب رطوبت پوست شده و آن را هیدراته نگه می دارد.

11. طعم شگفت انگیز

این چای عطر و طعم بسیار عالی ای دارد برخلاف چای های دیگر و حتی قهوه، تلخ نیست. همچنین لزومی به افزودنی هایی دیگری مانند شکر یا شیر برای بهبود طعم و مزه آن نیست. L-Theanine به طعم منحصر به فرد این چای کمک می کند و رنگ و حالت این چای را بسیار شفاف و یک دست می کند. یک واقعیت فوق العاده این است که می توان آن را با روش های استفاده کرد.دمنوش خنک این چای نیز طعم بسیار عالی و خوشمزه ای دارد.

خواص دارویی درمانی روغن کلزا

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا