دسته‌بندی نشده

۱۰ دلیل آب نشدن چربی شکم کدامند ؟

چرا چربی شکم آب نمیشود

چربی اضافی شکمی به خصوص چربی احشایی، یعنی آن نوع چربی هایی که دور اندام هایتان را می گیرند – نشانه ای از بیماری قلبی، دیابت نوع دوم، مقاومت به انسولین و بعضی از سرطان ها است. اگر رژیم و ورزش به کاهش این چربی ها کمک نمی کنند، شاید دلیل آب نشدن آنها هورمون ها یا سن و یا عوامل ژنتیکی باشد.و در غیر اینصورت موارد زیر را بررسی نمایید با ما در مجله دلگرم همراه باشید

1. چربی های اشتباهی می خورید

بدن با همه چربی ها یک جور رفتار نمی کند. تحقیق نشان داده است که جذب بالای چربی اشباع شده (مانند چربی گوشت و لبنیات) با چربی احشایی بالا ارتباط دارد. از طرف دیگر، چربی های اشباع نشده مونو (مانند چربی روغن زیتون و آووکادو) و انواع خاصی از چربی های اشباع نشده پلی (عمدتاً چربی های امگا-3 موجود در گردو، تخمه آفتابگردان و ماهی های چرب مانند سالمون) خواص ضدالتهابی در بدن دارند و اگر در مقدار مناسب مصرف شوند برای بدنتان خوب هستند. اما مصرف زیاد چربی از هر نوعی موجب افزایش جذب کالری و افزایش وزن می شود. پس در مصرف چربی‌های سالم میانه روی کنید.

2. بیش از حد غذا می‌خورید

گاهی اوقات فکر می‌کنید که با سفارش یک سالاد در فرودگاه یا رستوران مورد علاقه‌تان، دارید انتخاب سالمی می‌کنید، اما ممکن است بدون آنکه حتی متوجه شده باشید، یک وعده حاوی ۶۰۰ کالری خورده باشید.

در پایان روز شما نباید بیشتر از کالری مصرفی‌تان، کالری دریافت کرده باشید، زیرا این مساله به مرور زمان باعث افزایش وزن و سایز بدن شما می‌شود.

3. پروتئین کافی مصرف نمی‌کنید

پروتئین، علاوه بر ترمیم و رشد بافت عضلانی، وظایف دیگری نیز دارد. خانم‌ها اغلب، از این قاعده پیروی نمی‌کنند و همچنین بعضی از آقایان نیز پروتئین کافی نمی‌خورند. پروتئین باعث افزایش احساس سیری در وعده‌های غذایی می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش مصرف کالری کل شود.

4. وعده‌های غذایی مایع، زیاد مصرف می‌کنید

گر می‌خواهید خوش اندام شوید، همیشه بهتر است تا جاییکه می‌توانید کالری‌های مصرفی‌تان را بجوید. عمل جویدن و هضم غذاهای جامد، بیشتر از خوردن مایعات، کالری می‌سوزاند.

البته شما باید از مصرف نوشابه‌هایی که حاوی میزان بالایی شکر هستند، کلا پرهیز کنید. زیرا کالری مصرفی روزانه‌ی شما را به شدت افزایش می‌دهند. مشخص شده که مصرف نوشابه‌های رژیمی بطور منظم، در جایی دیگر منجر به زیاده‌روی در مصرف کالری می‌شود

5. به اندازه کافی نمی خوابید

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که هر شب کمتر از شش ساعت می خوابید، باید بگوییم که دور کمرتان باریک نخواهد شد. بیشتر استراحت کنید. تحقیقی که روی 70 هزار خانم انجام شد نشان داد خانم هایی که شب ها 5 ساعت یا کمتر می خوابند، 30 درصد بیشتر از خانم هایی با خواب 7 ساعت در شب، احتمال اضافه وزن برای آنها وجود دارد. بزرگسالان باید 7 تا 8 ساعت در شب خواب داشته باشند.

6. عدم کنترل بر روی استرس

وقتی استرس دارید، بدن شما هورمونی به نام کورتیزول تولید می‌کند. اگر این هورمون کنترل نشود موجب افزایش ذخیره‌ی چربی بدن می‌گردد. اکثر مردم در تمام طول روز تحت استرس هستند، در نتیجه سطح هورمون کورتیزول آنها همیشه بالا است. این مسئله، منجر به افزایش چربی بدن می‌شود، حتی اگر رژیم غذایی و تمرینی آنها کامل و بی عیب و نقص باشد.

7. با شدت کافی تمرین نمی‌کنید

ثبت تمرینات روزانه، می‌توانند به شما کمک کنند تا از در جا زدن و عدم پیشرفت که بخاطر تمرینات معمولی و تکراری بوجود می‌آید، جلوگیری کنید. خودتان را به چالش بکشید تا در زمان کمتر، بیشتر فعالیت کنید و وزنه‌های سنگین‌تری را با همان تعداد تکرار، بالا ببرید.هنگامیکه در یک تمرین مسلط شدید، باید به بدنتان بیشتر فشار بیاورید تا به همان نتایج برسید

8. ورزش های اشتباهی انجام می دهید

ورزش های قدرتی موجب افزایش توده عضلانی می شوند و این باعث می شود که بدنتان چربی بیشتری بسوزاند.

9. دارید پیر می شوید

همینطور که سن تان بالا می رود، بدن شما نحوه اضافه کردن وزن و کاهش وزن را عوض می کند. هم خانم ها و هم آقایان کاهش سرعت سوخت و ساز (تعداد کالری هایی که بدن برای کارکرد نرمال به آنها نیاز دارد) را تجربه می کنند.

10. انگیزه ندارید

شما قبل از هر چیز باید عزم خود را جزم کرده چون چربی های انباشته شده به خصوص در ناحیه شکم نیاز به صبر فراوان دارد. «آب شدن چربی شکم به ترکیبی از رژیم کم کالری، پر فیبر، کم کربوهیدرات و کم قند در کنار ورزش قلبی عروقی و قدرتی نیاز دارد. اگر می خواهید و تمایل دارید که این کارها را بکنید، می توانید مشکل ژنتیک را پشت سر بگذارید و چربی های شکم تان را آب کنید.

divider

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا