دسته‌بندی نشده

گیاهان سمی که باعث ایجاد مسمومیت در سگ ها می شود !

گیاه سمی برای سگ ها

گیاهان سمی برای سگ ها که همه باید بدانند زیرا شناخت آن‌ها برای هر فردی که صاحب سگ است، لازم و ضروری بوده و با عدم استفاده از آن‌ها می‌توانند از مسمومیت سگ خود جلوگیری نمایند.

شما به عنوان والدین حیوانات خانگی، باید مراقب سگ‌ها باشید و با گلهای سمی برای سگ آشنا شوید و هرگز حیوان خانگی خود را در معرض تماس با این گیاهان قرار ندهید.

۱. دیفن باخیا

این گیاه را با اسم، عصای گنگ نیز می شناسند. گیاه دیفن باخیا با برگ های پهن و زیبایش از جمله معروف ترین گیاهان آپارتمانی است که قدرت بالایی در تصفیه هوای اتاق دارد. لازم است که از گربه و سگ در مقابل این گیاه مواظبت نمایید چرا که برای حیوان خانگی عزیز شما سمی باشد به طوری که پس از خوردن آن توسط سگ، کریستال کربن سدیم موجود در آن آزاد شده و به دستگاه تنفسی آسیب وارد می‌آورد و عمل تنفس را برای سگ دشوار می‌سازد و با علائمی چون، درد و سوزش دهان، کاهش اشتها، استفراغ نیز همراه است.

۲. زاموفیلیا

زامیفولیا، در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین گیاهانِ فضای بسته، در جهان است. اگر این گیاه توسط سگ ها و گربه‌ها خورده شود، می‌تواند عوارض شایع مسمومیت در اثر کلسیم اگزالات را به‌دنبال داشته باشد؛ عوارضی مثل استفراغ و اسهال.

گیاه سمی برای سگ ها

۳. پاپیتال

پاپیتال می‌توانند مشکلات گوارشی خفیف تا شدید در سگ‌ها ایجاد کنند.

۴. پتوس حصیری

پتوس حصیری اگر توسط سگ بلعیده شود با علائمی چون تورم و سوزش دهان و زبان و همچنین مشکلات هاضمه و تشنج همراه است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم حتما به دامپزشک مراجعه نمایید.

۵. یشم

گیاه یشم سازگاری بسیار زیادی دارد و با مراقبت‌های حداقلی مدت‌ها زنده می‌ماند. سم موجود در این گیاه ناشناخته است؛ اما شدت مسمومیت توسط گیاه یشم بسیار کم و ضعیف است.

حتماً بخوانید:

۶. فیلودندرون

فیلودندرون شامل گروه وسیعی از گیاهان گرمسیری می‌شود. لمس برگ‌های این گیاه خطری ایجاد نخواهد کرد، اما بلع آن برای سگ ها و گربه‌ها بسیار سمی خواهد بود. علائم مسمومیت توسط برگ‌های فیلودندرون شامل:

  1. التهاب دهانی
  2. تورم
  3. استفراغ
  4. دشواری در تنفس
  5. آبریزش بیش‌از حد دهان

می‌شود که توصیه می‌کنیم آن‌ها را به‌خاطر بسپارید و در صورت مشاهده آن‌ها، سریعا حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک ببرید.

مشکلات هنگام خوردن گیاه سمی توسط سگ ها

مشکلات هنگام خوردن گیاه سمی توسط سگ ها

مشکلات گوارشی، اسهال، استفراغ، کاهش ضربان قلب، گزگز، لرزش، تورم، مرگ و … از جمله علائم خوردن گیاهان سمی برای سگ است.

منبع : کود آوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا