دسته‌بندی نشده

بررسی گیاهان سمی برای گربه ها که باعث ایجاد مسمومیت می شوند !

کدام گیاهان برای گربه ها خطرناک هستند؟

گیاهان سمی برای گربه ها علاوه بر اینکه زیبایی که برای خانه شما به ارمغان میاورد میتواند باعث مسمومیت گربه عزیزتان بشود مخصوصا که گربه‌ها به خاطر شیطنت و اینکه دوست دارند همه چیز را بجوند مشهور هستند.

بسیاری از این گیاهان برای انسان و حیوان ایجاد حساسیت نمی‌کنند، اما ممکن است لمس یا خوردن گیاه به کودکان یا حیوانات خانگی آسیب بزند. پس اگر قصد دارید به‌ صورت هم‌زمان گیاه و حیوان خانگی داشته باشید، لازم است در انتخاب گیاه آپارتمانی خود حساسیت به‌ خرج داده و گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی را تشخیص دهید تا باعث آسیب به حیوان خانگی شما نشوند.

گیاهان ممنوعه برای گربه

۱. آلوئه ورا

در صورتی که حیوانات برگ یا ژل آلوئه ورا بخورند، ساپوتین‌های موجود در این گیاه باعث مسمومیت آن‌ها می‌شود که با علایمی مانند تغییر رنگ ادرار، پریشانی، اسهال، استفراغ، تشنج ماهیچه ها، بی اشتهایی نمایان می‌شود.

۲. زاموفیلیا

اگر شما فردی پر مشغله هستید و زمان کافی برای نگهداری گیاهان ندارید بهتر است از گیاه زاموفیلیا آغاز کنید، اما فراموش نکنید که این گیاه جزء گیاهان سمی برای گربه است و ممکن است به حیوان خانگی شما آسیب بزند.

گیاهان ممنوعه برای گربه

۳. بنجامین آمستل

لازم است که از گربه و سگ خود در مقابل بنجامین آمستل مواظبت نمایید چرا که برای حیوان خانگی عزیز شما سمی میباشد.

۴. انواع پتوس

پتوس گیاهی بسیار سازگار است و نگهداری از آن در هر خانه‌ای پیشنهاد می‌شود؛ اما این گیاه، سمی است. اگر در خانه از کودک یا حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید مراقب باشید.

۵. بابا آدم

لازم است که از گربه و سگ خود در مقابل گیاه بابا آدم مواظبت نمایید چرا که برای حیوان خانگی عزیز شما سمی میباشد.

حتماً بخوانید:

۶. انواع سانسوریا

سانسوریا جزو گیاهان سمی برای حیوانات خانگی قرار می‌گیرد که اگر توسط حیوان خانگی شما خورده شود باعث آبریزش، استفراغ، اسهال و علائم گوارشی می‌شود.

گیاهان سمی برای گربه ها

۷. برگ انجیری، انواع مونسترا

برگ انجیری، گیاه شیک و زیبا، نگهداری بسیار آسانی دارد و برای هر خانه و محیط کاری مناسب است. اما در زمان نگهداری از این گیاه زیبا مراقب حیوانات خانگی خود به خصوص گربه‌ها باشید تا آسیب جدی به گیاه وارد نشود.

بوییدن گیاه مشکلی ندارد، توجه داشته باشید تنها در صورتی گربه شما دچار مسموییت میشود که گیاه را بخورد، در صورت بوییدن گیاه اتفاقی نمیافتد.

اقدامات لازم بعد از خوردن گیاه سمی توسط گربه

اگر گربه بعد از خوردن یک گیاه مضر بزاق زیادی ترشح می کند یا مشکلات هاضمه برای او به وجود آمده است حتما با دامپزشک مشورت کنید.
اگر متوجه شده اید که گربه کدام گیاه را خورده است، آن گیاه را همراه خود نزد دامپزشک ببرید و یا نام آن را به دامپزشک بگویید.
بعد از خوردن گیاه سمی هیچ چیزی به گربه ندهید، نه آب و نه غذا.
هرگز به گربه شیر ندهید زیرا به اشتباه گفته می شود که شیر ضد سم است. فقط باید هرچه سریع‌تر او را نزد دامپزشک ببرید.

منبع : کودآوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا