دسته‌بندی نشده

گرداب کاوئو : عجیب ترین گرداب جهان

گرداب کاوئو ؛ تلفیقی از قدرت طبیعت و هنر معماری بشر

گرداب کاوئو covão do conchos یکی از چشم نوازترین مناظر کشور پرتغال است که به ماهی کوهستان نیز شهرت دارد.شاید برایتان غیر قابل باور باشد که این گودال حاصل طبیعت نیست و معماران پرتغالی سازنده آن هستند.

در گرداب کاوئو زیبایی طبیعت و هنر معماری انسان با هم تلفیق شده اند تا یکی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی دنیا را خلق کنند.گرداب کاوئو به شدت مورد توجه گردشگرانی است که علاوه بر طبیعت گردی چاشنی شجاعت را نیز در وجود خود دارند، زیرا این گرداب زیبا ۱۵۱۹ متر طول دارد و سقوط درون این گودال حاصلی جز مرگ ندارد.

گرداب کاوئو در سال ۱۹۵۵ ساخته شد تا آب رودخانه ریبرا داس ناوس را به دریاچه پشت سد کمپریدا منتقل کند.در واقع این سد بخشی از سد آبی – برقی کمپریدا است.
این گودال بر فراز بلندترین کوه پرتغال قرار دارد که برای رسیدن به آن باید ساعتها پیاده روی و کوهنوردی کرد.وجود این گرداب در میان کوهستان مانند ماهی متحرکی نظرها را به خود جلب می کند به همین دلیل است که گودال کاوئو را ماهی کوهستان می نامند.

گرداب کاوئو

برای کسی قابل تصور نیست در منطقه ای کوهستانی که از طراوات و زیبایی برخوردار است گودالی وجود داشته باشد که اگر به آن نزدیک شوید توسط جریان آب به درون مکیده خواهید شد.زیبایی های منطقه به حدی است که گردشگردان بیم آن دارند که محو تماشای مناظر شوند و در لحظه ای به درون گرداب مرگ آور سقوط کنند.

زیبایی فوق العاده این گودال باعث شده است با دیدن تصاویر این گودال باورمان نشود که این گردابی واقعی است اما وجود گردابی با این عظمت و زیبایی حقیقت دارد. بر فراز بلندترین کوه پرتقال و در نزدیکی منطقه ای به نام گواردا گرداب کاوئو وجود دارد که حدود ۶۲ سال است وجود خزه ها و گیاهانی که در دهانه آن رشد کرده اند زیبایی اش رو چندین برابر میکند.

حتماً بخوانید:

گرداب چگونه به وجود می آید؟

گرداب چگونه به وجود می آید؟

بررسی علت وقوع گرداب در اقیانوس ها و سواحل دریاها : در این مطلب شما را با علت وقوع گرداب آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی در مورد اثرات گرداب ها برایتان…

منبع : جامعه خبری الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا