دسته‌بندی نشده

بررسی ویژگی ها و سازه ی برج کپیتال گیت ، خمیده ترین برج جهان

یکی از عجیب ترین برج های دنیا که می توانید با چشم اندازهای آن آشنا شوید، برج کپیتال گیت است. این برج زیبایی های زیادی دارد و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است.

معرفی برج کپیتال گیت:

برای بازدید از این برج دیدنی باید به مرکز کشور امارت متحده عربی بروید. همانطور که می دانید این کشور دارای برج ها و زیباترین مساجد دنیا است که از آن بازدید می کنید.

سازه شیک کپیتال گیت

همانطور که می دانید، شهر ابوظبی یکی از شهرهای دیدنی و توریستی بوده که شما از آن دیدن می کنید. این شهر دارای برج های متعددی بوده و یکی از مشهورترین آن ها این برج دیدنی می باشد.

این برج دارای ۳۵ طبقه بوده و دارای یک هتل ۵ ستاره است. این برج دارای ۲۰۰ اتاق با ویژگی های مختلف بوده که هر یک برای اسکان شما مناسب خواهد بود. بخش هایی از این مجموعه هم دارای طراحی اداری هستند که زیبایی خاص خود را دارند.

 برج کپیتال گیت

ویژگی های برج:

این برج دیدنی های زیادی دارد و شما می توانید با چشم اندازهای زیبایی از آن آشنا شوید. متریال های استفاده شده در این برج فولاد ضد زنگ بوده و تشکیل شده از شیشه و بتن ها است. اتفاقات جالب دیگری هم در این برج رخ داده اند که از آن دیدن می کنید.

این بنا از ارتفاع بالاتر دارای انحنای بیشتری است. پنل های شیشه ای در این سازه هم زیبایی زیادی دارد. این پنل ها تعداد زیادی داشته و به ۱۲۵۰۰ پنل می رسد. این بنا دارای ۷۵۰ پنل با شکل های مختلف است. سر برج این بنا نیز به آسمان می رسد.

طراحی برج:

برج کپیتال گیت یک بنای شگفت انگیز است که معماری و ویژگی های منحصر به فرد آن در این بخش نمی گنجد. این برج را می تواند، خمیده ترین برج دانست. این بنا توسط بهترین معماران جهان ساخته شده است.

 برج کپیتال گیت کجاست ؟

راز ایستادگی سازه:

شاید شما هم در اولین دیدار از این برج به این سوال بر خوردید که چگونه این بنا ایستاده است و دارای استقامت می باشد؟ خمیدگی این برج با ۱۸ درجه به سمت غرب تمایل دارد. ماترین که سازنده این بنا می باشد برای مقابله با زلزله بنا را به این شکل طراحی نموده است. هسته مرکزی در این سازه به شکل جالبی در جهت خلاف خمیدگی قرار می گیرد.

در این برج نمایشگاه های مختلفی برگزار خواهد شد و بی شک یکی از دیدنی ترین سازه هایی است که شما با زیبایی های آن رو به رو می شوید. این برج را می توان یکی از بهترین دیدنی های ابوظبی دانست.

منبع : آرگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا