دسته‌بندی نشده

کاربرد و موارد مصرف قطره روتفلور فرابیوتیک

قطره روتفلور فرابیوتیک یکی از محصولاتی می باشد که از فراورده های طبیعی گرفته شده است و حاوی یک سری موادی می باشد که برای کاهش کولیک در نوزادان بسیار مفید است. در ادامه شما را بیشتر با این دارو آشنا خواهیم کرد.

موارد مصرف قطره روتفلور فرابیوتیک

قطره روتفلور فرابیوتیک

این قطره از فراورده های طبیعی است و در هر ۵ قطره از این دارو شما می توانید سلول های فعال لیوفیلیزه لاکتوباسیلوس روتری، روغن آفتابگردان، روغن هسته انگور، سیلیکون دی اکساید و مالتودکسترین نیز مشاهده نمایید. این دارو فاقد هر گونه گلوتن، تالک، طعم دهنده و شیرین کننده و همچنین شیر و ترکیبات آن می باشد.

نوشته های مشابه

موارد مورد استفاده

از قطره روتفلور فرابیوتیک برای درمان کولیک نوزاد و کاهش زمان گریه کردن نوزاد استفاده می شود و این قطره را می توانید بلا فاصله بعد از تولد مورد استفاده قرار دهید.

مقدار استفاده

استفاده از این دارو باید زیر نظر متخصص باشد زیرا نوزادان بسیار حساس می باشند و شما نباید از دارو ها به صورت سرخود برای آن ها استفاده کنید زیرا این کار می تواند خطراتی را در پی داشته باشد. تعداد قطره هایی که نوزاد باید از این دارو استفاده نماید طبق دستور متخصص تعیین می شود و معمولا ۲۸ روز باید از این دارو برای نوزادان استفاده شود تا کولیک آن ها رفع شده و اذیت نشوند.

قطره روتفلور فرابیوتیک

دوز فراموش شده

زمان استفاده از این دارو در شب و روز مجاز می باشد و باید طبق دستور متخصص دوزهای آن را سر ساعت و به موقع به نوزاد خود بدهید و در صورتی که یک دوز از این دارو را فراموش کردید بلافاصله بعد از این که به یاد آورید آن را مورد استفاده قرار داده و زمان دوز بعدی را به هیچ عنوان تغییر ندهید و اگر زمان دوز بعدی نزدیک بود بهتر است دارو را دو برابر نکنید و همان دوز قبلی را در ساعت قبلی مورد استفاده قرار دهید.

نحوه استفاده

این دارو را قبل از مصرف خوب تکان دهید.
برای این که از این دارو استفاده کنید باید قطره چکان داخل آن را بردارید و به اندازه توصیه شده به نوزاد بدهید.
بعد از این که این دارو را استفاده کردید باید درب آن را محکم ببندید.
بهتر است برای نوزادان از قطره چکان های مخصوص استفاده کنید.
این دارو را می توانید به غذای نوزاد که پزشک آن را تایید می کند اضافه کنید.
این قطره را به نوشیدنی های داغ و غذاهای داغ اضافه نکنید زیرا تمامی خاصیت آن از دست خواهد رفت.
قطره های باز شده باید تا یک ماه استفاده شود و بعد از گذشت ۳۰ روز باید آن ها را دور بریزید.

حتماً بخوانید:

عارضه های جانبی قطره روتفلور فرابیوتیک

عارضه های این دارو گزارش نشده است ولی ممکن است این دارو منجر به ایجاد حساسیت شود.
خارش و تورم گلو و سرگیجه شدید و مشکل تنفسی از عارضه های حساسیت به این دارو می باشد.

استفاده از این دارو می تواند منجر به بد تر شدن مواردی مانند اسهال و مشکلات گوارشی می شود از این رو بهتر است سعی کنید این دارو را در حین بیمار بودن نوزاد خود مورد استفاده قرار ندهید و یا در مورد استفاده کردن و نکردن این دارو با یک متخصص مشورت کنید.

فایده قطره روتفلور فرابیوتیک

تداخل های دارویی

معمولا داروهای شیمیایی دارای یک سری تداخلات می باشند و این دارو نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.
این قطره نباید همزمان با سایر آنتی بیوتیک ها مورد استفاده قرار بگیرد و بهتر است بین استفاده از این دارو و آنتی بیوتیک ها فاصله زمانی دو ساعته را قرار دهید.
این دارو با هیچ ماده غذایی تداخل ندارد.

شرایط نگهداری

این دارو هم می توانید در یخچال و هم در دمای بیرون از یخچال نگهداری نمایید. نگهداری از این دارو باید در دمای ۲ الی ۸ درجه سانتی گراد باشد و حدودا یک هفته هم می توانید این دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا