دسته‌بندی نشده

ژئوپارک دومولی کجاست ؟

ژئوپارک دومولی ؛ جاذبه دیدنی اما ناشناخته اردبیل

دومولی روستایی در دهستان انگوت غربی بخش انگوت شهرستان گرمی در ۱۷۰کیلومتری شمال اردبیل واقع شده‌است که ۱۸۷ نفر جمعیت دارد.

ژئو پارک دومولی به عنوان یکی از جاذبه‌های شاخص طبیعت گردی کشور شامل روستاهای قاری قشلاقی، گلین بولاغی، داش زیوه و پشته است. در این محدوده انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، پوشش گیاهی، جانوری و مردم شناسی وجود دارد.

ژئوپارک دومولی

معرفی ژئوپارک دومولی:

پوشش های گیاهی و جانوری در این نواحی مورد اهمیت بوده و شما می توانید از این پارک دیدن کنید. برای بازدید از زیبایی های این ناحیه می توانید به روستایی سفر کنید که از جذابیت های طبیعی زیادی برخوردار است. روستای قاری قشلاقی، داش زیوه و … از مهم ترین روستاهای این نزدیکی هستند. شما علاقه مندان در این بخش امکان آشنایی با مکان های دیدنی اردبیل را دارید.

شهرستان انگوت با زیبایی های مهم مورد توجه خواهد بود. طبیعت این ناحیه در کنار آبشارهای آن شگفت انگیز می باشند. فاصله این پارک تا اردبیل تنها ۱۰۰ کیلومتر بوده و شما از ان ها دیدن می کنید. ظرفیت های گردشگری این منطقه از توجه زیادی برخوردار اند. شما می توانید از جذابیت های مردم شناسی این منطقه هم دیدن کنید.

جاذبه های نزدیک:

آبشار چالاچوخور که در مسیر رودخانه دومولی واقع شده با پرتگاه‌ ها و دره‌های عمیق کناری‌ اش معروف شده است. پوشش درختان جنگلی و خودرو در مسیر دسترسی به آبشار بر جذابیت آن افزوده است. این آبشار در ارتفاع ۱۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

آبشار دیگری که در این منطقه وجود دارد آبشار دومولی است. در بخش جنوبی روستا یکی از زیباترین آبشارهای بخش اونگوت یعنی آبشار دومولی است. کوه‌های مرتفع اطراف آبشار و دره سرسبز رودخانه دومولی باعث شده این آبشار یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران باشد.

منبع: خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا