دسته‌بندی نشده

چگونگی لباس پوشیدن برای قرار مهم و مصاحبه کاری !

سبک پوشش و ظاهر هر کسی به نوعی نماینده شخصیت او به حساب می‌آید. بنابراین نوع استایل در موقعیت‌های حساس زندگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. یکی از این موقعیت‌ها استایل مناسب مصاحبه کاری می‌باشد. معمولاً همه افراد برای چنین موقعیت‌هایی به سراغ استایل‌های رسمی می‌روند. البته این موضوع به شرایط و محیط کاری شما نیز ارتباط زیادی دارد.

مثلاً اگر محیط شرکتی که قرار است برای استخدام به آنجا مراجعه کنید محیط غیر رسمی است، احتیاجی به پوشیدن کت شلوار رسمی و فرمال نیست. شما می‌توانید با یک استایل کژوال یا نیمه رسمی هم آنجا حضور پیدا کنید. ما در ادامه تصمیم داریم در مورد ویژگی‌های کلی استایل مناسب مصاحبه کاری صحبت کرده و نکات مهمی را در این رابطه با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی‌های استایل مناسب مصاحبه کاری

استایل مناسب مصاحبه کاری

۱. ظاهری مرتب و آراسته

لباسی که شما برای حضور در مصاحبه کاری خود به تن می‌کنید، تأثیر زیادی در برداشت شخص مقابل از شخصیت شما دارد. به همین منظور سعی کنید آراستگی و نظم را در اولویت قرار داده و تا حد امکان از شلخته بودن دوری کنید.

سعی کنید تا حد امکان از عطرهایی با رایحه ملایم نیز استفاده کرده و در کنار ظاهری آراسته، بوی خوبی هم بدهید. نکته بسیار مهم در این زمینه تمیز بودن کفش‌های شماست. کفش‌ها بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید در ظاهرتان تاثیرگذار هستند. بنابراین واکس زدن را از کفش‌هایتان دریغ نکنید.

۲. استفاده از رنگ‌های مناسب

یکی دیگر از اصولی که باید در مورد استایل مناسب مصاحبه کاری به آن دقت داشته باشید، رنگ‌های مورد استفاده در ظاهرتان است. سعی کنید در هنگام انتخاب لباس، روانشناسی رنگ‌ها را دخالت داده و به سراغ رنگ‌هایی بروید که برای چنین موقعیتی مناسب‌تر هستند. از رنگ‌های ایده آل برای استایل مناسب مصاحبه کاری می‌توان به رنگ پرکاربرد مشکی اشاره کرد.

لباس رسمی

این رنگ نمادی از قدرت، جدیت و هوش است. علاوه بر این رنگ آبی هم گزینه مناسبی برای این کار می‌باشد. آبی نمادی از آرامش و آسودگی است. از نظر لیزا جانسون مندل رنگ آبی بهترین رنگ برای مصاحبه‌های کاری است و دلیل آن هم القای حس آرامش، اعتبار و اعتماد به نفس به طرف مقابل می‌باشد.

حتماً بخوانید:

۳. انتخاب لباس راحت

سعی کنید تا حد امکان راحت بودن لباستان در مصاحبه کاری را جدی بگیرید. راحت بودن لباس به داشتن احساس آرامش و دور شدن اضطراب و استرس شما کمک می‌کند.

۴. به سراغ لباس‌های جدید نروید!

از آنجایی که حضور در جلسه مصاحبه کاری، خود به اندازه کافی یک محیط جدید و استرس زاست؛ سعی کنید تا حد امکان به سراغ لباس‌های جدید نروید. این لباس‌ها ممکن است به هر دلیلی تنگ و گشاد و… بوده و راحتی را از شما بگیرد. به همین علت شما در کنار استرس داشتن برای مصاحبه کاری خود، استرس لباس و ظاهرتان را نیز خواهید داشت.

رازهای مصاحبه شغلی

۵. حذف اکسسوری های غیر ضروری

پیشنهاد می‌کنیم در زمان انتخاب استایل مناسب مصاحبه کاری اکسسوری های غیرضروری را حذف کنید. این آیتم‌ها برای تکمیل استایل به کار می‌روند بنابراین مقدار بیش از حد آن تناسب را در ظاهر شما به هم خواهد ریخت.

منبع : هپی لند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا