دسته‌بندی نشده

چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم؟ معرفی 5 تمرین معجزه آسا

چگونه ضمیر ناخودآگاه را برنامه ریزی کنیم و تغییر دهیم؟

چگونه از ضمیر ناخودآگاه استفاده کنیم؟

فعالسازی ضمیر ناخودآگاه با کمی تمرین و ممارست کاملا ممکن است. در حالی که بسیاری کتاب ها، مطالعات و تحقیقات در مورد ضمیر ناخودآگاه ما انجام شده است، دانشمندان هنوز به طور کامل برخی از عملکرد های آن و چگونگی گسترش و افزایش قدرت بالقوه پنهان ذهن ما به طور وسیع را کاملا درک نکرده اند.

یکی از چیزهایی که مطمئنا می دانیم این است که ضمیر ناخودآگاه ما از اندیشه های ما اطاعت می کند و آنچه که ما از طریق نقشه کشی در افکار می خواهیم را برایمان به ارمغان می آورد. ما اغلب این جملات را می شنویم، “ما همان هستیم که می اندیشیم” یا “ما چیزی می شویم که اغلب به آن می اندیشیم” زیرا افکار انرژی هستند و ضمیر ناخودآگاه ما آنها را به واقعیت تبدیل می کند.

شما می توانید به آنچه که در زندگی می خواهید برسید در صورتی که بدانید چگونه برنامه ضمیر ناخودآگاهتان را راه اندازی و فعال کنید. هرکس می تواند سلامت ، خوشحال، ثروتمند و موفق باشد اگر از ضمیر ناخودآگاه خود به خوبی بهره مند شود.

چگونه وارد ضمیر ناخوداگاه شویم؟

چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم
ضمیر ناخودآگاه

در زیر 5 تمرین گفته شده است که هرکسی می تواند با استفاده از آن به ضمیر ناخودآگاه با برنامه و خوب برای رسیدن به هرچه در زندگی می خواهد، دست یابد.

1- تعمق (مدیتیشن)

تعمق یک روش بسیار قدرتمند برای کمک به رسیدن به یک ذهن قدرتمند و فعال است. علم ثابت کرده است که تعمق مزیت های بسیاری از جمله کاهش استرس، ایجاد خلاقیت، تازه سازی و تقویت قدرت ذهنی دارد و به ما برای جذب بهتر انچه در زندگی می خواهیم، اجازه می دهد.

افراد مشهور موفق، مانند اپرا وینفری، جان آسارف، جک کانفیلد، استیو جابز، دکتر جو ویتال و آریانا هافینگتون از طرفداران انجام تعمق هستند. در واقع اکثر این افراد موفق، دیگران را به تمرین تعمق تشویق می کنند و آن را بخشی از زندگی روزمره خود می دانند.

اساسا، پنج دسته مهم از امواج مغزی در سر ما وجود دارد، که هرکدام در هماهنگی با فعالیت های فیزیکی و الگوهای فکری ما هستند. و هدف تعمق کاهش سرعت موج های مغزی است، زیرا با کاهش سرعت موج های مغزی، تمایل داریم فاصله ی زمانی بین افکارمان داشته باشیم و به این ترتیب، ما می توانیم شانس های بهتر را برای انتخاب افکار سرمایه گذاری و فعال داشته باشیم.

تعمق آسان است. برای شروع یک مکان بدون سرو صدا و راحت برای نشستن را انتخاب کنید، فقط آرامش داشته باشید و صاف بنشینید و دستهای خود را روی زانوها بگذارید و سپس چشم هایتان را ببندید.

تنفس خود را پیگیری کنید. به دم و بازدمتان توجه کنید، فرآیند را احساس کنید و در سکوت در ذهنتان تکرار کنید، “دم ، بازدم”. توجه داشته باشید که هر وقت تنفستان آهسته تر شود، ذهن شما آرام خواه شد.

هرگاه اندیشه های دیگر و یا حواسپرتی وجود داشت، به آرامی افکارتان را به روند تنفستان برگردانید. این را هر روز چند دقیق انجام دهید و شما خواهید دید که تعمق چگونه در حال تغییر زندگی تان است.

2- تجسم

تمرین دوم برای فعال کردن ضمیر ناخودآگاه خود تجسم نامیده می شود. این یکی از ساده ترین تکنیک هایی است که هرکسی می تواند برای تفویت ضمیر ناخودآگاه خود استفاده کند.

آیا می دانید که این تکنیک جدید نیست، که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و المپیک از سال ها قبل از آن استفاده می کردند؟

آنها تصور می کنند که آنها شوت عالی انجام میدهند یا در بهترین حالت برای انجام مسابقات عمل می کنند. آنها این تجسم را هر روز در سر خود انجام می دهند. و درنهایت، ذهن آنها همان کاری را که تجسم می کرده است انجام می دهد و نتیجه مطلوبی را به ارمغان می آورد.

اگر فکر می کنید تجسم دشوار است، از تخته ی خیال استفاده کنید تا به شما کمک کند چیزهایی را که می خواهید در ذهن داشته باشید به تصویر بکشید.

تخته آرزو تخته ساده ای است که در آن شما تصاویری از چیزهایی را که می خواهید، انجام می دهید و یا در زندگی داشته اید جمع آوری می کنید.

شما از تخته برای به تصویر کشیدن اهداف و رویاهای خود استفاده کنید. هر زمان به تصاویر تابلو می نگرید به خودتان یادآوری می کنید و ذهن ناخود آگاهتان را بر روی چیزهایی که می خواهید تقویت کنید.

جان اسرف نویسنده داشتن آن همه و همچنین یکی از معلمین در فیلم و کتاب پیشگامانه “راز” برجسته شد. یک بار گفت که تصویر خانه ای را که دوست داشت از مجله برش داد و آن را روی تخته آرزو خود قرار داد ، سال ها بعد که تخته آرزوی خود را فراموش کرده بود و به خانه جدیدش نقل مکان کرده بود و تابلو قدیمی خود را دوباره پیدا کرد، با دیدن آن شگفت زده شد زیرا او خانه ای را خریده بود و به آن آمده بود که از طریق تخته آرزو آن را تجسم کرده بود.

چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم
ضمیر ناخودآگاه

3- تایید مثبت

تایید غالبا یک روش دست کم گرفته شده است که اکثر مردم به عملکردش معتقد نیستند. در حقیقت تایید شبیه به یک نطق تهیجی است که ورزشکاران برای تقویت انگیزه و کمک به بهتر شدن تمرکزشان برای رسیدن به دلخواهشان از آن استفاده می کنند.

به عنوان مثال به بسکتبال توجه کنید. می بینید که بازیکنان دور یک حلقه جمع شده اند. آنها شعاری را فریاد می زنند تا روحیه و انگیزه بردن بازی را به همدیگر دهند. این به عنوان یک نطق تهیجی است و تایید اثری مشابه به آن دارد.

دکتر جان دیماترینی ، کیهان شناس مشهور و همچنین نویسنده پرفروش، اظهار داشت: “من یک نابغه هستم و دانایی ام را به کار میگیرم “، در طول زندگی خود به نتایج شگفت انگیزی دست یافت و موفقیتهای برجسته ای در زندگی او به دست آورد.
تمرین تایید آسان است. فقط باید هر روز به طور منظم و درون سر خود کلماتی را بگویید.

مشکل اکثر مردم این است که به اندازه ی کافی ثابت قدم نیستند. آنها ممکن است تایید را یک یا دو روز تمرین کنند. با این حال پس از چند روز که مشغول کارهای روزمره می شوند آن را فراموش می کنند.

اگر تایید را فقط برای انجام آن انجام می دهید و هرگز احساسی به آن ندارید. هرگز آن کار را انجام نمی دهید. بنابراین دفعه بعد که تایید را تکرار می کنید، آنها را هرچند بار که لازم دارید تکرار کنید ، مطمئن شوید که هرروز آن را مرتبا انجام می دهید و احساساتان را به آن بیافزایید.

4- از ناحیه راحتتان خارج شوید

اگر در مورد فعال کردن ضمیر ناخودآگاهتان برای دستیابی به خواسته های زندگیتان جدی هستید، باید به بیرون آمدن از منطقه راحتتان تمایل داشته باشید.

خروج از منطقه راحتتان می تواند یک تمرین قدرتمند باشد که می توانید برای تقویت قدرت ذهنیتان از آن استفاده کنید زیرا شما با انجام کارهای خارج از عادت رشد خواهید کرد.

مطالعات ثابت کرده اند که سفر به مکانهایی که قبلا آنجا نبوده اید بسیار خوب است. آیا می دانید چرا؟ این به این دلیل است که هنگامی که شما به مکان دیگری که تاکنون آنجا نبوده اید سفر می کنید، مسیرهای عصبی جدیدی درمغز ایجاد می کنید. شما کاری انجام می دهید که تاکنون انجام نداده اید از این رو نرونهای مغزتان با یک روش جدید به یکدیگر متصل می شوند و مسیرهای جدیدی را ایجاد می کنند.

هنگامی که شما چیزهای جدید را انجام می دهید یا تجربه می کنید، در واقع منطقه راحتی خود را گسترش می دهید. شما ناخودآگاهتان را برنامه ریزی می کنید تا برای انجام کارهای غیرمتعارف و متفاوت فکر کند. در نتیجه سطح اعتماد به نفس شما افزایش می یابد و در درون بهتر رشد می کند.

به همین دلیل است که کارشناسان به بیشتر سفر کردن ، تجربه کارهای جدید و تلاش برای چیزهایی که قبلا هیچ تلاشی برایش نکرده ایم ، تشویق می کنند.

شما همیشه به خوردن غذا در همان رستوران همیشگی یا تکرار یک زندگی روزمره معمول مجبور نیستید. تازگی را تزریق کنید و زندگی را با انجام کارهای جدید زنده تر کنید، سعی کنید به رستوران جدید بروید، موزه را ببینید، صحبت به زبان جدیدی را یاد بگیرید، یادبگیرید که آلت مسیقی را که همیشه میخواستید را بنوازید، مراه دیگری را برای کار امتحان کنید و ژانر متفاوتی کتاب بخوانید.

چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم
ضمیر ناخودآگاه

5- تمرین نوشتن آزاد

نوشتن آزاد درست شبیه به طوفان مغزی است. این فرآیندی است که شما باید افکار خود را روی کاغذ بنویسید. این تکنیکی است که غالبا نویسندگان برای غلبه به قفل نویسنده (وقتی نمیتوانند چیزی را اضافه کنند) استفاده می کنند. در عین حال، این تکنیک تنها مختص نویسندگان نیست، هر کسی می تواند نگارش آزاد را برای غلبه بر موانع روانی و همچنین فعال سازی بیشتر ضمیر ناخودآگاه خود استفاده کند.

هنگامی که شما نوشتن آزاد را انجام می دهید، شما به مشکلات و موانع روبه رویتان واقف می شوید و فرآیند انجام آن به شما اجازه پاکسازی ذهنتان را می دهد و احساساتتان را از ناهنجاری ذهنتان جدا کنید.

و درست مثل تجسم و تایید ، نوشتن آزاد نیز را باید هر روز به طور پیوسته انجام دهید تا اثر آن را ببینید. اگر یکی دوبار انجام دهید کارایی ندارد.

نوشتن آزاد نیز مانند تعمق می تواند به شما آرامش بیشتر دهد. علاوه بر آن فرآیند خنثی سازی افکارتان شما را خلاق تر می سازد زیرا شما داستان خود را بر روی کاغذ طراحی کنید و این باعث می شود که عضلات خلاقیت شما قوی تر شود.

یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز که شما می توانید از نوشتن آزاد بگیرید این است که شما یاد میگیرید به خودتان بهتر اعتماد کنید. هنگامی که هرچیزی در ذهنتان است را می نویسید ، شما خودتان را بهتر می شناسید و می توانید اعتماد به نفستان را در پروسه نوشتن و استفاده از ذهنتان افزایش دهید.

ضمیر ناخودآگاه شما یکی از قویترین ابزار های است که شما در طول زندگی داشته اید. استفاده از آن و فعال کردن آن برای رسیدن به اهدافتان را یادبگیرید ، رویاهای خود را به سرانجام برسانید و همه چیزهایی را که در زندگی می خواهید به انجام رسانید.


قدرت ضمیر ناخودآگاه


امیدوارم یاد گرفته باشید چگونه چگونه ضمیر ناخودآگاه را فعال کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا