دسته‌بندی نشده

چگونه در سفر به رژیم غذایی یمان عمل کنیم؟

زمانیکه در تعطیلات هستیم و مسافرت میکنیم معمولا در رستوران ها غذا میخوریم و غذا خوردن در رستوران ها به دلایل زیر برای سلامتی شما مضر خواهد بود :

  • رستوران ها معمولا غذا را در پرس های حجیم سرو می کنند و همین باعث میشود تا بیشتر غذا بخورید.
  • منوهای غذایی رستوران ها معمولا سرشار از چربی ، کالری و کلسترول بوده و فیبر اندکی دارد.
  • در رستوران ها شما نمیدانید در یک وعده ی غذایی چند کالری انرژی وجود دارد.

اما همچنان میتوان بدون اضافه کردن وزن از تعطیلات لذت برد ، به یاد داشته باشید برای اینکار باید غذای خود را هوشمندانه انتخاب کنید و در طول تعطیلات فعالیت بدنی خود را بالا نگه دارید.

رژیم غذایی در طول مسافرت

اصول حفظ رژیم غذایی در مسافرت به همراه باید و نبایدها

نکاتی برای حفظ رژیم لاغری در سفر

در زیر لیست 9 روش برای انتخاب مناسب غذا در مسافرت ها را برای شما تهیه کرده ایم :

1.یک وعده از غذای روزانه ی خود را در رستوران نخورید!

با این کار هم از نظر کالری و هم از نظر مالی در مسافرت صرفه جویی کرده اید. برای مثال صبحانه ی خود را در کیف خود قرار داده و از ان استفاده کنید ، میتوانید با مراجعه به سوپر مارکت ها همیشه میوه ی تازه همراه خود داشته باشید و به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار دهید.

2.از نوشیدنی های کم کالری استفاده کنید .

لازم نیست با خوردن نوشیدنی های پرکالری در مسافرت به رژیم خود لطمه بزنید. در رستورانها به دنبال نوشیدنی های کم کالری مانند اب لیمو یا قهوه و چای تلخ و یا حتی یک لیوان اب خنک باشید.

نکاتی برای حفظ رژیم لاغری در سفر

3.حجم غذای خود را کم کنید .

حفظ رژیم در مسافرت به معنای نخوردن غذاهایی که دوست دارید نمی باشد ، اما به یاد داشته باشید که حجم غذای کمتری بخورید برای مثال میتوانید پرس غذایی خود را با همسر خود شریک شوید یا نصف انرا با خود به هتل برده و برای یک وعده ی غذایی دیگر نگه دارید.

4.در مورد غذاها از خدمتکار رستوران سوال کنید!

از خدمتکار در مورد چگونگی اماده کردن غذایی که سفارش داده اید سوال کنید ، برای مثال اگر گوشت موجود در غذایی که سفارش داده اید به صورت سرخ کردنی است از وی بخواهید تا گوشت شما را به صورت گریل طبخ کنند.

از خدمتکار بخواهید که سس و مخلفات غذای شما را با ان مخلوط نکرده و در کنار بشقابتان بگذارد تا بتوانید به مقدار اندک از انها استفاده کنید.میتوانید از خدمتکار بخواهید به جای مخلفاتی مانند سیب زمینی سرخ شده و سس در کنار بشقاب شما سالاد و سبزیجات بگذارد.

5.هر جایی که امکانش وجود داشت ، میوه و سبزیجات سفارش دهید .

در هر رستورانی که امکان سفارش سبزیجات و میوه ی تازه وجود داشت ، فرصت را از دست ندهید. می توانید سالاد هایی که حاوی اسفناج و کلم هستند را امتحان کنید.همچنین اگر میگو یا مرغ سفارش داده اید برای کنار ان سبزیجات گریل شده سفارش دهید.

6.مراقب چاشنی ها موجود در غذاها باشید.

برخی از چاشنی ها حاوی مقادیر زیادی کالری و چربی هستند به خصوص مایونز ها ، به یاد داشته باشید به جای انها از چاشنی هایی که کمتر از 25 کالری در هر بار مصرف دارند ، استفاده کنید.برای مثال کچاپ ، سس گوجه فرنگی و سیر ، ماستارد و یا سس BBQ انتخاب های خوبی می باشند .

7.در رستوران ها ماهی سفارش دهید.

حتما در رستوران ها ماهی سفارش دهید ، این کار باعث شده دوز هفتگی امگا 3 مورد نیاز خود را که برای سلامتی قلب لازم است را نیز بدست اورید.به یاد داشته باشید از ماهی های سرخ شده بپرهیرید و از ماهی های گریل شده بدون کره استفاده کنید.همچنین سس را در یک طرف بشقاب قرار داده تا استفاده از انرا به حداقل برسانید.

رژیم غذایی در طول مسافرت

چگونه در سفر وزن زیاد نکنیم؟

8.در مصرف تنقلات دقت کنید.

تنقلاتی که قبل از رسیدن غذای اصلی سر میز رستوران ها هستند صدها کالری انرژی داشته که باعث چاق شدن شما خواهد شد. پس به پیشخدمت بگویید نیازی به تنقلات در سر میز ندارید و به جای انها سالاد و یا نوشیدنی کم کالری سفارش دهید.

9.دسر بخورید ، اما کم !

یکی از بخش های تعطیلات و مسافرت لذت بردن از زندگی است ، و یکی از بخش های لذت بردن از زندگی خوردن یک دسر خوب می باشد. پس نگران نباشید دسر سفارش دهید ، اما انرا با خود به هتل برده و وقتی مجددا گرسنه شدید بخورید با دسر خود را در رستوران به همراه همسر و دوستان خود بخورید تا کالری کمتری گرفته باشید.

همچنین بخوانید:

۲۰ خوراکی باور نکردنی برای کاهش وزن

رازهایی برای لاغری و کاهش وزن سریع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا