دسته‌بندی نشده

چگونه جاوا اسکریپت را فعال و غیرفعال کنیم ؟

آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت

تمام مرورگرهای مدرن و جدید از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت پشتیبانی می کنند. اما ممکن است گاهی اوقات نیاز باشد تا قابلیت پشتیبانی از جاوا اسکریپت را به صورت دستی فعال کنید. در ادامه به بررسی نحوه فعال و غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر های اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، کروم و اپرا خواهیم پرداخت.

آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت در Internet Explorer

در زیر مراحل ساده فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر اینترنت ایکسپلورر را مشاهده می کنید:

از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید. از پنجره باز شده، بخش Security را انتخاب کنید. بر روی دکمه Custom Level کلیک کنید.

پنجره باز شده را به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Scripting برسید. دکمه رادیویی Enable را انتخاب کنید و در نهایت بر روی اوکی کلیک کنید و پنجره تنظیمات را ببندید.

آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت در Firefox

در زیر مراحل ساده فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر فایرفاکس را مشاهده می کنید:

یک تب جدید باز کرده و عبارت about:config را در آدرس بار وارد کرده و اینتر را بزنید. سپس مرورگر از شما می خواهد تا انجام عملیات را تایید کنید (گزینه I accept the risc را انتخاب کنید).

سپس لیستی از گزینه های پیکربندی مرورگر را مشاهده خواهید کرد. در بخش سرچ عبارت javascript.enabled را جستجو کنید. برای فعال یا غیرفعال کردن جاوا اسکریپت بر روی javascript.enabled کلیک راست کرده و گزینه Toggle را انتخاب کنید.

زمانی که بر روی گزینه Toggle کلیک می کنید، اگر جاوا اسکریپت غیرفعال باشد، آن را فعال می کند.

آموزش جاوا اسکریپت/آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت

آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت در Chrome

در زیر مراحل ساده فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر گوگل کروم را مشاهده می کنید:

بر روی منوی Chrome در گوشه بالا سمت راست مرورگر خود کلیک کنید. گزینه Settings را انتخاب کنید. در انتهای صفحه بر روی گزینه Show advanced settings کلیک کنید.

در بخش Privacy، بر روی دکمه Content settings کلیک کنید. سپس در بخش Javascript می توانید فعال یا غیرفعال بودن آن را مشخص کنید.

آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت در Opera

در زیر مراحل ساده فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر اپرا را مشاهده می کنید:

بر روی دکمه Opera در گوشه بالا سمت راست مرورگر خود کلیک کنید، از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید. از پنل ظاهر شده در سمت چپ گزینه Websites را انتخاب کنید.

از لیست آیتم های موجود در بخش Javascript گزینه Allow all sites to run JavaScript (recommended) را برای فعال سازی انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن جاوا اسکریپت

آموزش غیرفعال کردن جاوا اسکریپت

در اینجا به توضیح نحوه غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگرها می‌ پردازیم.

آموزش غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر Google Chrome

شما می‌توانید به دو روش جاوا اسکریپت را به‌ صورت انتخابی برای هر سایت غیرفعال کنید:

روش اول غیرفعال سازی جاوا اسکریپت:

بعد از وارد شدن به سایت روی آیکون site info در سمت چپ نوار آدرس کلیک کنید. از منوی باز شده می‌توانید اجرای جاوا اسکریپت را در آن سایت فعال یا غیرفعال کنید.

روش دوم غیرفعال سازی جاوا اسکریپت:

از طریق آیکون منو که به‌ صورت سه‌ نقطه در سمت راست ‌بالای صفحه Settings را انتخاب کنید، به پایین منو رفته و روی Advanced کلیک کنید، در قسمت Privacy and security روی Content Settings کلیک کنید.

JavaScript را کلیک کنید، روی Allowed (recommended) کلیک کنید تا به Block تغییر یابد.

آموزش غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در (android) Google Chrome Mobile

فرآیند مشابهی را می‌توان روی نسخه موبایل مرورگر کروم انجام داد: از طریق آیکون سه‌ نقطه و منوی باز شده Settings را انتخاب کنید، روی Site Settings کلیک کنید، JavaScript را انتخاب کنید.

روی Allow sites to run JavaScript (recommended) کلیک کنید تا به Blocked تغییر یابد، وقتی آن را بلوک کردید می‌توانید URL سایت‌های مستثنی را اضافه کنید.

آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در Mozilla Firefox

در نوار آدرس عبارت about:config را تایپ کرده و هر هشداری که ظاهر شد را تأیید کنید، در کادر جستجو عبارت javascript را تایپ کنید، روی enabled دو بار کلیک کنید تا به false تغییر یابد، پنجره را ببندید و مرورگر را دوباره اجرا کنید.

آموزش غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در Opera

از آیکون منوی اوپرا Settings را انتخاب کنید، هم می‌توانید در منوی سمت چپ Websites را انتخاب کنید و هم در کادر جستجوی تنظیمات عبارت javascript را تایپ کنید، Do not allow any site t orun JavaScript را انتخاب کنید.

برای غیر فعال کردن جاوا اسکریپت روی Manage Exception کلیک کنید و در اینجا می‌توانید URL سایت یا عبارات با قاعده‌ ای را اضافه کنید تا به‌ صورت خودکار جاوا اسکریپت را برای آن‌ ها فعال یا غیرفعال کند.

روش‌ های دیگر فعال یا غیرفعال کردن جاوا اسکریپت

در مجموعه افزونه‌ های مرورگر خود جستجو کنید. افزونه‌ های بسیاری وجود دارند که می‌ توانند برای فعال‌سازی، غیرفعال کردن، بازنویسی یا تغییر جاوا اسکریپت به شکل‌های مختلف استفاده شوند.

اکثر ابزارهای توسعه‌ دهندگان (به‌ جز مرورگر Edge) امکان غیرفعال کردن جاوا اسکریپت را به شما می‌دهند اما معمولاً صرفاً برای سایت و برنامه‌ای که در آن زمان فعال است اعمال می‌شود.

نتیجه‌ گیری

سؤال «آیا باید کاربران اختیار غیرفعال کردن جاوا را داشته باشند ؟» در سال ۲۰۱۷ چندان متناسب نیست. کاربران همواره قادر خواهند بود جلوی عملکرد جاوا اسکریپت را بگیرند و فرقی هم ندارد که فروشندگان چقدر تنظیمات پیشرفته‌ شان را مخفی کرده یا جلوی چشم بگذارند؛

البته تعداد کمی از آن‌ ها این کار را می‌کنند. اینکه از کاربرانی که جاوا اسکریپت استفاده نمی‌کنند حمایت کنیم یا نکنیم تا حد زیادی به برنامه‌ای که می‌سازید بستگی دارد. اما در هر حال این منطق حکم فرم است که: هرقدر محتوایتان بیشتر در دسترس باشد، مخاطبان بیشتری را می‌ توانید جذب کنید.

فرق جاوا با جاوا اسکریپت : تفاوت بین Java و Java Script در چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا