دسته‌بندی نشده

چگونه از زیتون پرورده برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

روش های نگهداری طولانی مدت زیتون پرورده در منزل

آیا تاکنون زیتون پروده را به صورت خانگی تهیه کرده‌اید؟ برای نگهداری از آن با مشکل مواجه شده‌اید؟ پس از تهیه زیتون پرورده، می‌توانید آن را فورا سرو کنید یا به مدت چند ساعت در یخچال نگهداری کنید تا مزه بهتری پیدا کند.

اما مشکل از جایی شروع می‌شود که بخواهید از زیتون پرورده برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید. در ادامه این مقاله از مجله دلگرم با روش‌های نگهداری زیتون پرورده برای طولانی مدت آشنا می‌شوید.

بهترین و سالم‌ترین شکل نگهداری زیتون پرورده چگونه است؟

اگر در سفرهای خود از فروشگاه‌های شمال کشور، زیتون پرورده باز خریداری کرده‌اید باید بدانید این چاشنی از موادی تشکیل شده که در فضای آزاد و به دور از یخچال خیلی زود فاسد می‌شود. بنابراین نگهداری زیتون پرورده نیازمند دقت زیادی است.

زیتون‌ پرورده‌ صنعتی حاوی مقادیر زیادی مواد نگهدارنده است که از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند، اما طعم و عطر زیتون پرورده‌ خانگی را ندارند.

پیشنهاد می‌کنیم این چاشنی لذیذ را در منزل با دستور طرز تهیه زیتون پرورده شمالی و برای چند وعده تهیه کنید و با خواندن نکات زیر، دیگر نگران نگهداری طولانی مدت آن نباشید.

چگونه از زیتون پرورده برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

نکاتی اساسی درباره نگهداری زیتون پرورده

  1. برای تهیه زیتون پرورده از مواد اولیه (زیتون، گردو، سبزیجات معطرو.) با کیفیت و درجه یک استفاده کنید.
  2. قبل از خارج کردن هسته زیتون‌ها، آن‌ها را خوب بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود. از شستن زیتون بی هسته خودداری کنید، زیرا زیتون شسته شده باعث کپک زدن زیتون پرورده می‌شود.
  3. برای نگهداری زیتون پرورده آن را درون ظروف شیشه‌ای در دار و در یخچال نگهداری کنید.
  4. اگر مقدار زیتون پرورده زیاد است، آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و در فریزر نگهداری کنید.
  5. یکی از راه‌های جلوگیری از کپک زدن زیتون پرورده، ریختن روغن زیتون روی زیتون پرورده است. روغن زیتون باید تمام سطح زیتون پرورده را بپوشاند. سپس آن را در یخچال نگهداری کنید.
  6. نگهداری زیتون پرورده در در دمایی کمتر از دمای محیط باعث ماندگاری طولانی‌تر این محصول می‌شود.
  7. به طور‌ کلی این چاشنی باید در محیط خنک نگهداری شود تا گرمای محیط باعث آسیب به طعم و کیفیت آن نشود.

بهترین روش نگهداری زیتون در خانه چیست؟

امیدواریم این چاشنی خوشمزه را تهیه کنید و توانید برای زمان طولانی از آن نگهداری کرده و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

آیا روش های دیگری را برای نگهداری از زیتون پرورده می‌شناسید؟ تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با ما درمیان بگذارید.

بهترین و آسان ترین روش برای گرفتن تلخی زیتون

برای رفع تلخی زیتون چه کنیم؟ گاهی برایمان پیش می آید که هنگام خرید زیتون دقت کافی را نمی کنیم و زیتون تلخ می خریم اما روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید تلخی زیتون را از بین ببرید.

روش از بین بردن تلخی زیتون

اگر قصد دارید زیتون را خودتان در منزل عمل آورید و بدانید که چگونه تلخی زیتون را بگیریم با دلگرم همراه شوید.

سریع ترین راه برای از بین بردن تلخی زیتون

زیتون یکی از خوراکی هایی است که خواص بسیاری برای بدن و سلامتی دارد. درهنگام خرید زیتون ممکن است با مشکل تلخ بودن آن روبرو شوید ولی به راحتی با روش هایی می توانید تلخی زیتون را بگیرید.

اصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی شکسته و بی هسته هستند.

  • زیتون شکسته زیتونی است که مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.
  • در هرحال همه ی زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را بشویید و مجددا در آب نمک بریزید )
  • در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزید روی آن ۱ یا ۲ قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق) بریزید.
  • زیتون را در جای خنک بگذارید و سعی کنید این جای خنک یخچال نباشد.
  • معمولا زیتون های سبز یا زیتون هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول های قلیایی می خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود.
  • سپس مدتی در آب می خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب نمک انجام می دهند.
  • زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می توان عمل آورد، اما به دلیل وقت گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می دهند. بعضی از زیتون ها پس از عمل آوردن سیاه می شوند.
  • اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار گیرد، رنگش به سیاهی می زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می شود.
  • در مورد محلول های قلیایی خوراکی، ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک است که برای مربای بالنگ استفاده می شود.

برگ زیتون را دور نریزید!

  1. برگ زیتون حاوی آنتی اکسیدان، مواد قندی، کلروفیل، موم و… است، بنابراین به کاهش فشار خون و زخم‌های عفونی کمک می‌کند.
  2. جویدن برگ زیتون باعث رفع زخم‌های دهان می‌شود.
  3. ترکیب برگ له شده زیتون با عسل به رفع ورم پلک‌ها و التیام زخم‌ها و خراش‌ها کمک می‌کند.
  4. دمکرده برگ زیتون باعث کاهش فشار خون، نقرس و عوارض روماتیسم می‌شود. برای این منظور ۲۰ عدد برگ زیتون (۵۰ گرم) را بشویید و داخل ۳۰۰ گرم (یک لیتر) آب بریزید.
  5. سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و بعد صاف کنید. در آخر هم کمی عسل به آن اضافه کرده و به مقدار یک فنجان (دو بار در روز) میل کنید. پس از گذشت دو هفته نیز برای هشت روز مصرف آن را قطع کنید و بعد دوباره ادامه دهید.
  6. دمکرده برگ زیتون به کاهش تب نیز کمک می‌کند. همچنین برای تسکین دندان‌درد مفید است. برای تسکین زخم‌های مقعد و رحم نیز می‌توانید خود را با آن شست‌وشو دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا