دسته‌بندی نشده

پیشنهاد ۱۰ صبحانه با پروتئین بالا و مقوی

فواید مصرف صبحانه ی پروتئینی

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا راهی برای شروع یک روز سالم و خوب است.
صبحانه ی پروتئینی می تواند به شما کمک کند که احساس سیری کنید و سطح قند خون شما را در طول روز متعادل نگه می دارد.

صبحانه‌ای که ۱۵ گرم پروتئین یا بیشتر از آن داشته باشد، کمک می‌کند که انرژی موردنیاز روزمره شما تأمین شود. همچنین، باعث می‌شود که در طول روز کمتر غذاهای متفرقه و میان‌ وعده‌های مضر بخورید.
پروتئین بخش مهم و حیاتی در صبحانه است. انرژی مورد نیاز برای کارهای روزمره را تأمین می‌‌کند، شما را سرزنده، هوشیار و متمرکز نگه می‌دارد.

همچنین باعث می‌شود که در طول روز احساس سیری کنید و بلافاصله بعد از صبحانه، دوباره گرسنه نشوید.
با وجود این، بدن شما به نسبت صحیحی از پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات های پیچیده نیاز دارد تا انرژی کاملی داشته باشد. بیشتر متخصصان رژیم و تغذیه، توصیه می‌ کنند که پروتئین باید ۱۵ تا ۲۵ درصد از انرژی دریافتی مورد نیاز بدن را تأمین کند.

10 ایده ساده، سریع و راحت برای یک صبحانه پروتئینی خوشمزه

1. تخم مرغ و اسفناج

تخم مرغ و اسفناج

تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی است ، کولین موجود در تخم مرغ باعث افزایش سلامت مغز و افزایش ایمنی بدن می شود.
تخم مرغ منبعی سرشار از ویتامین دی است ، یک صبحانه درست شده با تخم‌ مرغ و اسفناج به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی شما داشته باشد . اسفناج سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم و ویتامین A و تخم‌مرغ حاوی ویتامین B-12 و ویتامین D است. پس سعی کنید روز خود را با این صبحانه مغذی شروع کنید.

separator line

2. املت آمریکایی

املت آمریکایی

املت آمریکایی، املتی است که اغلب در جنوب غربی آمریکا با پیاز، گوجه و فلفل سبز و یک لایه پنیر طبخ می شود، این املت به دلیل میزان زیاد سبزیجات و همچنین تنوع بالای آن ها معروف شده است. گاهی اوقات این املت با سیب زمینی سرخ کرده نیز سرو می شود.
پس املت آمریکایی یک غذای سالم، پر مواد مغذی و با ارزش غذایی بالا است و پیشنهاد خوبی برای صبحانه است.

separator line

3. بلغور جو دوسر پروتئینی با طعم بلوبری

بلغور جو دوسر پروتئینی

بلغور جو دوسر به تنهایی یک صبحانه خوشمزه پر از فیبر و غلات کامل است، اما می توانید با افزودن مواد پروتئینی مانند کنجاله تخم کتان، دانه های چیا، شیر سویا یا بادام یا پودر پروتئین، آن را کامل تر کنید و وعده غذایی تان را تقویت کنید ،یک صبحانه با ارزش غذایی بالا است که برای بدن ما بسیار مفید است و به‌عنوان یک وعده‌ غذایی عالی برای رژیم‌ های غذایی توصیه می‌شود.

separator line

4. پنکیک موز و پنیر

پنکیک موز و پنیر

پنکیک‌ موز و پنیر به‌ عنوان یک گزینه سالم‌ تر برای وعده‌های غذایی مخصوصاً صبحانه و میان وعده رژیمی در نظر گرفته می‌شوند؛ چراکه شامل مواد مغذی مفیدی مانند فیبر، پروتئین، و ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند.

separator line

5. نان تست با پنیر

نان تست با پنیر

نان تست یکی از انواع نان های بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که در میان ایرانیان هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. این نان خوشمزه معمولا برای وعده صبحانه یا استفاده برای تهیه ساندویچ های فوری استفاده می شود،نان تست با پنیر ارزش غذایی و پروتئین بالایی دارد و برای افراد دیابتی بسیار مفید است. زیرا میزان چربی و شاخص گلوکز در آن پایین است.

separator line

6. شیک پروتئینی

شیک پروتئینی

شیک‌ های پروتئینی خانگی تازه بدون نیاز به پودرهای پروتئینی، تنها نوشیدنی‌ هایی هستند که برای ساخت عضلات و و جایگزین کردن مایعات از دست رفته بدن بعد از ورزش، می‌توانید مصرف کنید. یک شیک خانگی خوش طعم می‌تواند برای شما یک وعده صبحانه کامل و یا یک وعده برای گذراندن یک بعدازظهر باشند.

separator line

7. ماست یونانی

ماست یونانی

ماست یونانی حاوی پروتئین بالا است که می‌تواند به ساخت و نگهداری عضلات کمک کند. آن را با میوه‌های تازه مانند توت‌ها، موز و آناناس ترکیب کرده و به عنوان صبحانه خود مصرف کنید.

separator line

8 . اسموتی

اسموتی

صبحانه با پروتئین بالا اهمیت بسیار زیادی برای ورزشکاران و به خصوص افراد پر مشغله دارد. داشتن انرژی کافی در حفظ تمرکز، تقویت بدن و ارائه عملکردی درست بسیار موثر است. اسموتی‌های سرشار از پروتئین علاوه بر تامین انرژی و سوخت مورد نیاز بدن، به حفظ سلامت بدن بسیار کمک می‌کنند.

separator line

9. ماست و جو دوسر

ماست و جو دوسر

یکی از گزینه های افزایش پروتئین در بلغور جو دوسر اضافه کردن چند قاشق ماست یونانی است. برای افزودن طعم بیشتر می توانید دارچین اضافه کنید.این صبحانه حاوی 11 گرم پروتئین در هر وعده است و به راحتی می توان آن را در مسیر به هرجایی با خود حمل کنید. به علاوه، با مصرف این صبحانه فیبرهای سیرکننده و پروبیوتیک های سالم دریافت می کنید.

separator line

10. سالمون دودی یا بوقلمون کبابی

صبحانه پروتئینی با گوشت

یک صبحانه مقوی و پرانرژی و سالم می‌ تواند بسیار لذیذ هم باشد. گوشت‌های کم‌ چرب مثلا گوشت بوقلمون یا سالمون دودی، می‌تواند غذایی کامل و مقوی برای یک تمرین عالی باشد. اگر این صبحانه را با کربوهیدرات مثلا نان‌های تهیه‌ شده با غلات کامل ترکیب کنید، صبحانه‌ای کامل است که بخش زیادی از نیازهای غذایی شما را تأمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا