دسته‌بندی نشده

پودر بچه : همه آنچه که باید در مورد پودر بچه بدانید!

عوارض استفاده از پودر بچه

پودر بچه یکی از محصولاتی هست که در اکثر خانه ها یافت می شود. بیشتر خانم ها معتقدند که استفاده از پودر بچه موجب زیبایی و نرمی پوست می شود غافل از اینکه پودر بچه با این سرطان زنان ارتباط دارد. با دلگرم همراه باشید. پودر بچه در هر خانه ای یافت می شود حتی خانه هایی که کودکی در ان نیست. علی رغم موارد استفاده پودر بچه در خانه داری و زیبایی ،این پودرهای شیمیایی تهدید بزرگی برای سلامت زنان محسوب می شود. بسیاری از زنان به معجزه این ماده اعتقاد داشته و بر این باورند که این پودر قادر است پوست را نرم کرده و جوان تر نشان دهد. اگر شما نیز جزء این دسته افراد قرار دارید، هم اکنون مصرف این ماده خطرناک را کنار بگذارید. آمارها نشان می دهد که پودر بچه درحال افزایش 33 درصدی خطر ابتلا به سرطان زنانه در میان زنان می باشد.

دکتر دانیل کرامر اپیدمیولوژیست معتقد است:که حداقل 10000 نفر از زنان مبتلا به این سرطان به طور روزانه از پودر بچه استفاده می کنند.طبق یافته های سال 1982 ارتباط محکمی بین این پودر و سرطان زنان وجود داشته و افراد مصرف کننده این پودر 300 برابر بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان خطرناک قرار دارند.جریان اصلی این تحقیقات توسط نیویورک تایمز انتشار یافته و شرکت بزرگ سازنده مجبور به فاش کردن پشت پرده محصولات خود شد.

اگر شما یک بطری از این پودر را در منزل دارید لازم است بر چسب روی آن را خوانده و سریعا آن را به سطح زباله بیاندازید.این برچسب ها هشدار می دهد که از استنشاق پودر بچه و تماس آن با چشم جلوگیری شود. اگر چه آنها به خوبی افراد را از عوارض این ماده با خبر می کنند اما به اندازه کافی به مشتریان وفادار نبوده و عوارض جانبی آن رادر اختیار قرار نمی دهند.البته باید گفت که این همه ماجرا نیست و خطرات آن بر روی کودک به مراتب بیشتر از افراد بزرگسال می باشد. آکادمی اطفال آمریکا به شدت والدین را از مصرف این پودر منع کرده و هشدار می دهد که این ماده به راحتی از طریق هوا قابل انتقال بوده و استنشاق آن توسط کودک باعث خشک شدن غشاهای مخاطی وی می گردد.این اثر تنفسی منجر به خس خس سینه نوزاد شده و در نهایت التهاب ریه او را به همراه خواهد داشت.

حتماً بخوانید:

خوشبختانه بسیاری از پرونده های حقوقی اخیر، شرکت ها را مجبور به تغییر برچسب هشدار محصولات خود کرده است به طوری که آنها باید نوشته ای را تحت عنوان “این محصول باعث سرطان می شود” در قسمتی از برچسب ها اضافه کنند.حال بهترین جایگزین برای استفاده نوزادان ژل مواد نفتی می باشد که برای بهبود زخم و جراحت آنها بسیار موثر است.افراد بزرگسال نیز می توانند از محصولات ایمن تری چون نشاسته دانه ها(ذرت) بر اساس پودر بچه استفاده کنند. شواهد بسیار قوی در مورد دو دهه مطالعات اپیدمیولوژیک در مورد کشف ارتباط تالک و سرطان تخمدان وجود دارد. این خود می تواند یک مانع قوی برای استفاده از این پودر شود.

خانم هایی که به صورت منظم از این پودر استفاده می کنند خطر ابتلا به سرطان تخمدان در آنها حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

طی آزمایشات صورت گرفته تالک بعد از مصرف طولانی مدت و مستمر در بافت های تخمدان مبتلا به سرطان و همچنین در غدد لنفاوی زنان یافت شده و این نشانه باقی ماندن مضرات آن در بدن است. مکانیسم دقیق تالک که سبب ایجاد سرطان تخمدان می شود.کاملا مشخص نشده است اما دانشمندان می گویند به احتمال قوی زمانی که تالک به اندام های تناسلی می رسد ذرات معدنی می توانند به مهبل وارد شوند و درنهایت دستگاه تناسلی را آلوده کنند و از آن طریق در تخمدان ها شروع به آسیب رسانی کنند. تالک می تواند التهاباتی شدید ایجاد کند و احتمالا سیستم ایمنی بدن را مختل می کند.همچنین هورمون هایی همچون استروژن نیز ممکن است در ایجاد سرطان تخمدان در برخی زنان که از تالک مصرف مداوم داشته اند نقش بسزایی دارد.تمامی این تحقیقات نشان از مضرات تالک بر روی تخمدان ها دارند که می بایست هنگام تهیه پودر بچه بر روی برچسب آنها دقت کرد و از مواد تشکیل دهنده اش آگاهی کامل پیدا کنید.در صورتی که استفاده از آن برای بانوان با هشدار همراه باشد بی شک استفاده از آن به خصوص به صورت مستمر بیماری خطرناکی یعنی همان سرطان تخمدان را به همراه خواهد داشت.

فواید و عوارض پودر بچه

15 کاربرد و فایده پودر بچه در منزل

شماره 1- تمیز کردن حیوانات خانگی : اگر گربه ی خانگی تان بوی سگ مُرده گرفته است و آبگرمکن تان هم در حال کشیدن نفس های آخرش است، بجای اینکه حیوان زبان بسته را در آب یخ بشویید تا علاوه بر اینکه 7 تا جانش را از دست بدهد، 7 تا جان دیگر نیز بدهکار شود، می توانید از پودر بچه به عنوان یک شوینده ی خشک استفاده کنید.بوی خوبی هم می دهد و حیوانات را اذیت نمی کند.

شماره 2- تمیز کردن ملحفه ها: در شب های گرم تابستان، روی ملحفه هایتان پودر بچه بپاشید تا عرق جذب شده در پارچه را به خود بکشد و تمیزشان کند. می توانید بقیه ی تابستان را بدون تحمل بوی عرق راحت بخوابید.

شماره 3- جذب روغن و گریس: دفعه ی بعدی که خواستید با لباس پلوخوری از کاپوت ماشین وارد شوید و از اگزوز آن خارج شوید، آن هم در حالی که سر تا پایتان با گریس و روغن موتور یکی شده است، اصلاً نگران هزینه های سرسام آور خشکشویی نباشید.کمی پودر بچه روی روغن و گیریس بریزید تا جذب شان کند.

حتماً بخوانید:

لیست قیمت پودر بچه

لیست قیمت پودر بچه

در این بخش قیمت انواع پودر بدن بچه شامل : ترومپی، جکلون، فیروز، چیکو، جانسون، سوییت بی بی، مادرکر، جکلون، بی بی کول و…. را مشاهده خواهید کرد.

شماره 4- تمیز کردن کتاب ها: اگر آنقدر یزید بودید که گربه ی بدبخت را داخل آب یخ انداختید و شستید، دیگر کتاب دست نویس پدربزرگ زمان قاجارتان که شوخی نیست. نمی توانید آن را با آب بشویید. کمی پودر بچه لای برگ های کتاب بپاشید تا رطوبت و کثیفی آن را بگیرد.

شماره 5- مژه ی چشم: قبل از اینکه به مژه های خود ریمل بزنید، کمی پودر بچه به مژه هایتان بمالید تا ریمل را بهتر جذب کنند.

شماره 6- ضد عرق سوز: قبل از اینکه به خاطر عرق سوز شدن مجبور شوید مثل پنگوئن راه بروید، پودر بچه به کشاله ران هایتان بمالید.

شماره 7- خوشبو کننده ی کفش: اگر کفش تان بوی گیوه های میرزا نوروز گرفته، آن را پر از پودر بچه کنید و شب بگذارید بماند. فردا صبح پودر بچه را خالی کنید و از کفش های نو نوار شده ی خود لذت ببرید.

شماره 8- صدا خفه کن : اگر کفِ کلبه ی محقرتان چوبی است و دائم صدای قیریژ قیریژ آن به هواست، پودر بچه را ضماد کنید تا آلودگی صوتی ایجاد نکند.

شماره 9- مورچه دور کن: مورچه ها زیاد میانه ی خوبی با پودر بچه ندارند. می توانید جلوی در و پنجره ها یک خط پودر بچه بریزید تا مورچه ها راهشان را بکشند و بروند. موقع پیک نیک رفتن هم می توانید دور تا دور زیلوی خود را پودر بچه بریزید تا از ورود مهمانان ناخوانده جلوگیری کنید.

شماره 10- کاهش سوختن ناشی از اپیلاسیون: قبل از اینکه پاهای خود را به دست اپیلاسیون کار بسپارید، لایه ای از پودر بچه بر روی آن ها بمالید تا کارتان به بیمارستان سوانح و سوختگی نکشد.

شماره 11- جایگزین فیکساتور: فیکساتور، پودری است که برای نگه داشتن مواد آرایشی روی صورت می ریزند. اگر دلتان نیامد پول پای فیکساتور بدهید، می توانید از پودر بچه برای همین منظور استفاده کنید.

شماره 12- جایگزین اسپری بدن : بجای اینکه از دئودورانت استفاده کنید، پودر بچه به زیربغل خود بمالید تا عرق و بوی آن را جذب کند.

شماره 13- تمیز کننده ی توالت گربه : گربه ها انقدر بی چشم و رو هستند که آدم دلش نمی آید کوچک ترین قدمی برایشان بردارد. اما آنهایی که گربه شان را دوست دارند می توانند برای تمیز کردنِ جای مخصوص فضولات گربه، داخل آن پودر بچه بریزند.انقدر کاربردهای پودر بچه برای گربه ها زیاد است، سؤال پیش می آید که چرا اصلاً اسم آن را پودر گربه نگذاشتند.

شماره 14- شامپوی مو : وقتی که موهایتان را می بندید، پودر بچه و جوش شیرین را به یک میزان با هم مخلوط کنید و به عنوان شامپوی خشک به موهای خود بزنید تا موقعی که در قیامت اعضا و جوارح علیه تان شهادت می دهند، موهایتان دعا گوی شما باشند.

شماره 15- خوشبو کننده ی دستشویی: می توانید پودر بچه را داخل ظرف کوچکی ریخته، چند قطره خوشبو کننده به آن اضافه کنید و آن را داخل دستشویی قرار دهید تا بوی بد دستشویی را خنثی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا