دسته‌بندی نشده

تقویت سیستم ایمنی بدن با عاشق شدن!

فواید عاشق شدن برای جسم و روح انسان

یکی از مهم ترین تاثیرات عاشق شدن، افزایش طول عمر است. همانطور که می دانید بودن در یک رابطه عاطفی لذت زندگی را چندین برابر خواهد کرد بنابراین استرس و مسائل منفی تاثیر کمتری بر روی شما می گذارند، در نتیجه عمرتان افزایش یافته و از آن لذت خواهید برد. با دلگرم همراه شوید .

تقویت سیستم ایمنی بدن با عاشق شدن!

عاشق شدن ،به این دلایل باید عاشق شوید!

1 – باعث می‌شود که بهتر بخوابید

حتی اگر همسرتان موقع خواب بیشترِ تخت و پتو را مال خودش می‌کند، باز هم خوابیدن در کنار هم بی‌فایده نیست. پژوهشگران دانشگاه پیتسبِرگ در نتیجه‌ی یک بررسی دریافتند که میزان «کورتیزول» در خون کسانی که در کنار همسرشان می‌خوابیدند، کمتر بود و همین باعث می‌شد که بهتر بخوابند. نتایج مطالعات دیگری نیز نشان داد: زنانی که در روابط بلندمدت بودند، هم زودتر خواب‌شان می‌بُرد و هم عمیق‌تر می‌خوابیدند.

2 – باعث التیام سریع‌ تر می‌شود

در نتایج یک بررسی مشاهده شد که سرعت بهبود تاول های پوستی کوچک در زوج‌هایی که از زندگی مشترک‌ شان رضایت داشتند، نسبت به همتایان مجردشان سریع‌تر بود. پژوهشگران معتقدند که این التیام سریع‌تر از افزایش «اُکسی‌توسین» و کاهش استرس ناشی می‌شود که هردو روی روند التیام مؤثرند.

3 – درد و آسیب کمتر در زمان پیری

سالخوردگانی که از همسر خود راضی بوده و دارای زندگی زناشویی عاشقانه بوده اند، از آسیب های جسمی کمتری برخوردارند و در نتیجه درد کمتری را تجربه می کنند. دلیل آن می تواند میزان دوپامین است که در این هنگام مسکن دردهایتان می باشد.

تصور کنید که در سالخوردگی نیز کسی مراقب شماست و مانند روزهای قبل دوستتان دارد، ناخودآگاه احساس مهم بودن می کنید و زندگی برایتان لذت بخش خواهد شد.

4 – اعتماد به نفس بالا

زمانی که همسرتان عاشق شماست، دائم از شما تعریف کرده و از دید او زیبا به نظر می رسید. در طول زندگیتان برای بهتر دیده شدن از نظر او تلاش می کنید و در نتیجه با تعریف و تمجیدهای وی روبه رو خواهید شد. این رفتار باعث می شود اعتماد به نفستان افزایش یافته و حتی در میانسالیتان احساس زیبایی کنید.

کسانی که رابطه عاشقانه و متعهدانه ای دارند، از میزان استرس کمتری برخوردار بوده و در نتیجه از نظر روانی سلامت بیشتری دارند.

اگر متاهل هستید، مهارت های زندگی دو نفره را می آموزید و می دانید که همسرتان در هر حالی همراه شماست. این ازدواج موفق موجب افزایش صمیمیت میان شما و شریک زندگیتان می شود و در نتیجه فواید بیشتری نسبت به زندگی مجردی خواهد داشت بنابراین سعی کنید از فواید آن بهره مند شده و زندگی زیباتری برای خودتان رقم بزنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با عاشق شدن!

5 – پیشگیری از حملات قلبی

رابطه زناشویی سالم می تواند تاثیر مثبتی از نظر فیزیکی بر روی قلب شما بگذارد. براساس تحقیقات انجام شده، کسانی که ازدواج ناموفق دارند، از بروز حملات قلبی و عروقی بیشتری برخوردارند.

6 – عاشق ها کمتر سرما می خورند!

تحقیقات نشان می دهند عملکرد سیستم ایمنی بدن در زوج های موفق و عاشق، قوی تر است. در مقابل آن دعواهای زناشویی باعث اختلال در کارکرد سیستم ایمنی می شوند. اما زوج هایی که با منطق و آرامش اختلافات خود را حل می کنند در برابر عوامل بیماری زا نیز مقاوم تر هستند. جالب است بدانید زوج های عاشق کمتر به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دچار می شوند!

7 – واقعاً عاشق ها بیشتر عمر می کنند؟

آمار مرگ و میر زودرس در میان زوج های عاشق بسیار کمتر از افراد مجرد یا مطلقه است. در واقع افراد وقتی در روابط سالم و متعهد هستند استرس کمتری را تجربه می کنند. استرس کمتر هم به معنی سلامتی بیشتر است. علاوه بر این بیشتر آقایان وقتی ازدواج می کنند از برخی رفتارهای پر خطر از جمله مصرف سیگار و قلیان و مصرف مواد مخدر دست بر می دارند که خود باعث ارتقای سلامتی می شود.

8 – عشق باعث کاهش وزن می شود؟!

زوج هایی که با هم ورزش می کنند یا رژیم می گیرند در دست یافتن به اهداف شان موفق ترند. این در حالی است که تقریباً ۵۰ درصد از کسانی که تنهایی ورزش می کنند و رژیم غذایی می گیرند بعد از یک سال ناامید می شوند و دست از تلاش بر می دارند.

برای اینکه این موضوع به شما ثابت شود کافی است همراه همسر خود در پارک ورزش کنید و با یکدیگر غذاهای رژیمی بخورید تا ببینید چقدر وزن کم می کنید. علاوه بر این جالب است بدانید که هر نیم ساعت رابطه زناشویی چیزی حدود ۱۰۰ کالری می سوزاند!

بیشتر بخوانید :

۵ نکته اساسی ویژه آقایان برای داشتن خواستگاری موفق

نشانه های عاشق شدن مردان کدام است؟

علت عاشق شدن مردان متاهل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا