دسته‌بندی نشده

پایان جهان به چه شکلی رخ می‌دهد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است مانند خوره ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که واقعا پایان کار جهان چیست و چگونه همه‌ چیز تمام می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که یکی از محتمل‌ترین سناریوها برای پایان جهان، مرگ گرما است.

پایان جهان به چه شکلی رخ می‌دهد؟

سناریوی مرگ گرما برای جهان

در این سناریو خورشید در فرآیند مرگ می‌افتد و به یک کوتوله سفید و سرد تبدیل می‌شود، سپس خاموش می‌شود و می میرد. کهکشان راه شیری که خانه‌ی ماست به کهکشان همسایه یعنی اندرومدا برخورد می‌کند و نهایتا تمام ستاره های این دو کهکشان در فضای بین کهکشانی از دست می‌روند. بقایای این ستاره ها به تدریج خاموش می شوند و به اجزای سرد و تاریک تبدیل می‌شوند. در چنین حالتی دو سناریو مطرح می‌شود، یا کل ماده‌ی جهان به درون سیاهچاله ها فرو می ‌روند، یا به شکل اجزای متلاشی شده در فضای بی‌انتها شناور می‌شوند. پس از آن سیاهچاله ها هم به تدریج از بین می‌روند و پایان جهان رقم می خورد.

پایان جهان به چه شکلی رخ می‌دهد؟

مرگ زمین چه زمانی رقم می‌خورد؟

البته هیچکدام از این اتفاقات به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد و دانشمندان تخمین می‌زنند که خورشید می‌تواند تا 7 الی 10 میلیارد سال دیگر به کار خود ادامه دهد. پس از این زمان است که تبدیل به یک غول سرخ می‌شود و زمین را می‌بلعد، سپس لایه های خارجی خود را از دست می‌دهد و هسته‌اش باقی می‌ماند. این هسته تقریباً اندازه زمین است ولی جرم بسیار بیشتری دارد جرمی که اگر یک قاشق چای خوری از آن را بردارید، حدودا 5 تن وزن دارد! این همان چیزی است که کوتوله‌ی سفید نام دارد.

پایان جهان به چه شکلی رخ می‌دهد؟

البته این تنها سناریو برای مرگ جهان نیست و حتی تمامی سناریوهای پایان جهان اینقدر خالی و بی روح از زندگی نیست. شاید در آینده ای بسیار دور و پس از مرگ گرما، انرژی خلاء به یک باره به حالت قبل برگردد، انفجار بزرگی رخ دهد و جهانی از نو پدید آید.

پایان جهان به چه شکلی رخ می‌دهد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا