دسته‌بندی نشده

پاک کردن لکه خردل از سطوح مختلف بدون مواد شیمیایی

چگونگی حذف لکه خردل از روی لباس

لکه سس خردل بدترین نوع لکه ایست که فکرش را بکنید. پس به محض بروز و قبل از پخش شدن، شروع به پاک کردن آن کنید. لکه های خردل و چگونگی حذف آن از روی لباس، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی عنوان مقاله ما می باشد. در این مقاله سعی داریم روش هایی برای پاک کردن لکه های خردل از روی لباس و فرش و اثاث خانه ارائه دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

نحوه حذف لکه های خردل از لباس های قابل شستشو

لکه های خردل ناشی از رنگدانه زرد موجود در دانه های خردل است که بیشتر به خردل تجاری اضافه می شود. رنگدانه زرد در واقع می تواند به رنگ الیاف آسیب بزند بنابراین مهم است که به حذف لکه در اسرع وقت اقدام کنیم.

چگونگی حذف لکه خردل از روی لباس

مراحل حذف لکه های خردل از لباس های قابل شستشو

ابتدا با از بین بردن مواد جامد خردل باقی مانده بر روی پارچه با استفاده از یک قاشق، چاقو یا حتی لبه کارت اعتباری شروع کنید. ضربه تند وشدید زدن را هیچ وقت روی لکه انجام ندهید زیرا فقط لکه را عمیق تر درون الیاف می مالید و برداشتن آن سخت تر می شود.

پس از جدا کردن مواد جامد، منطقه را با یک پارچه سفید یا حوله کاغذی آغشته به آب معمولی شستشو دهید. این لکه را از بین نمی برد اما خردل را رقیق می کند تا زمانی که بتوانید لکه را به درستی از بین ببرید.
در اسرع وقت ، لکه را با اندکی الکل مالش داده شده و خوب بشویید. اگر مقداری لکه باقی مانده است، محل لکه شده را با اسپری حذف لکه مانند Zout یا Shout بشویید.
اگر حذف لکه ندارید، برای تمیز کردن لکه از کمی مواد شوینده مایع مخصوص استفاده کنید (Tide یا Persil مارک هایی با درجه بالا هستند). این مواد شوینده حاوی آنزیم های کافی برای تجزیه لکه هستند.

چگونگی حذف لکه خردل از روی لباس

ماد شوینده را با استفاده از انگشتان خود یا یک قلم مو نرم بر روی لکه بمالید و بگذارید حداقل پانزده دقیقه بماند. سپس بشویید .
قبل از خشک کردن ناحیه آغشته شده را بررسی کنید. اگر لکه از بین نرفت، به مرحله بعدی بروید.
اگر لکه خردل بعد از شستشو روی پارچه باقی بماند، محلول سفید کننده اکسیژنه را با آب جوش مخلوط کنید و بگذارید حداقل چهار ساعت یا یک شب لباس داخل محلول خیس شود و طبق معمول آن را بشویید. این نوع سفید کننده برای پارچه های طبیعی و مصنوعی که به رنگ سفید یا رنگی باشد ، بی خطر است.
اگر لکه از بین نرفت، مرحله قبل را تکرار کنید.

نحوه حذف لکه های خردل از فرش

ابتدا، در اسرع وقت سعی کنید تا لکه را از بین ببرید. در زیر مراحل پاک کردن را برایتان توضیح می دهیم:

نحوه حذف لکه های خردل از فرش

برای بلند کردن اضافه خردل از فرش، از یک چاقو یا لبه قاشق استفاده کنید. هیچ وقت مالش ندهید زیرا این کار خردل را در الیاف عمیق تر فرو می رود.
یک قاشق غذاخوری مواد شوینده یا مایع ظرفشویی را در 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید. یک پارچه سفید تمیز را در محلول فرو کنید و لکه را لکه برداری کنید. تا زمانی که انتقال لکه خردل به پارچه وجود دارد به تمیز کردن پارچه خود ادامه دهید.

حتماً بخوانید:

آبکشی ناحیه با آب انجام دهید برای این کار، یک پارچه تمیز را در آب ساده فرو کنید و محل لکه را شستشو دهید.
اگر لکه از بین رفت، اجازه دهید فرش از گرمای مستقیم خشک شود.
اگر لکه باقی مانده است، سفید کننده اکسیژنه و آب خنک را مخلوط کنید. محلول را با استفاده از برس نرم داخل الیاف فرش قرار دهید و اجازه دهید حداقل یک ساعت قبل از لکه برداری کردن روی لکه بماند سپس با آب سرد با استفاده از پارچه شستشو دهید.
مرحله قبل را آنقدر تکرار کنید تا تمام لکه ها از بین بروند. اجازه دهید فرش در مجاورت هوا خشک شود.

نحوه حذف لکه های خردل از سطوح

پاک کردن لکه از اثاثه یا لوازم داخلی

برای از بین بردن لکه های خردل از مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی خودرو ، از همان راه حل ها و تکنیک های تمیز کردن فرش استفاده کنید. اجازه دهید اثاثه یا لوازم داخلی اثاثه یا لوازم داخلی از هوای آفتاب و گرمای مستقیم نور خورشید خشک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا