دسته‌بندی نشده

پاکسازی بدن به شیوه طبیعی

چند خوردنی مفید برای پاکسازی سریع بدن

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با 10راه برتر پاکسازی بدن به روش طبیعی آشنا شوید.

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

1-همه ما می دانیم مواد غذایی که مصرف می کنیم بر سلامت کلی، سطوح انرژی، و نشاط ما تاثیرگذار هستند. برخی مواد غذایی می توانند همانند دارو عمل کنند، در شرایطی که برخی دیگر حالت سمی دارند.به گزارش عصر ایران به نقل از “هلثی فود المنتس”، برای این که سلامت بدن خود را حفظ کنید دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل و تنوع مواد غذایی اصلی کلیدی محسوب می شود.سیستم غذایی پر از فیبر بخورید.اکثر افراد فیبر غذایی کافی را در برنامه غذایشان نمی گنجانند و به همین دلیل با کمبود انرژی،کاهش سوخت و ساز بدن و کم شدن سرعت زدودن سموم و مواد اضافی بدن مواجه می شوند.

مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی مملو از کربوهیدرات‌ها و سایر قندها، سرعت سوخت و ساز بدن را کم می‌کنند. فیبر حرکات روده را تنظیم می‌کند. منابع غنی از فیبر حلال عبارتند از: برنج قهوه ای، گندم سبوس دار و ذرت بوداده. فیبر حل شدنی میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و اسیدهای چرب را کم می‌کنند.بهترین منابع فیبر غیر حلال عبارتند از : دانه‌های سبز، پوست میوه‌ها، دانه‌ها و خشکبار. فیبر غیر حلال ، PH دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند؛ و این یکی از عوامل مهم و موثر در کاهش وزن و دستیابی به سلامتی کلی بدن است.

2. ازکبدتان محافظت و تمیز کنید:چای سبز و آب گرم با چند قطره آب لیوه به تمیز کردن کبد کمک می کند.گیاهانی مثل ریشه گل قاصدک هم میتوانند از کبد حفاظت کنند.

3.آب بنوشید:آب به طور طبیعی تمام مواد اضافی بدن و سمومو ناخالصی ها را از راه ادرار،عرق و بازدم را به بیرون می راند.70% بدن از آب است و نیاز دارد که روزانه تجدید شود .بدن در روز به 2 لیتر آب فقط برای تامین فعالیت های روزانه اش نیاز دارد بالا تر بردن این میزان به تدریج می تواند به شستن مواد از بدتان کمک کند.

4.ویتامین C را اضافه کنید.این ویتامین در بسیاری از میوه های تازه و سبزیجات موجود است و به بالابردن سیستم ایمنی بدن و کمک به سوخت و ساز و دفع مواد به بدن (جلوگیری از یبوست)و کمک به سلولسازی جدید در بدن می کند.همچنین با ایجاد گلوتاتیون ماده ای ضروری برای زدودن سموم در کبد به پاکسازی کمک می کند,پس روزانه می توانید تا 3000-4000 میلی گرم از این ویتامین را در دفعات مکرر،هر بار 500 میل استفاده کنید.

5.از شر استرس خلاص شوید.استرس باعث ترشح هورمونهایی در بدن می شود که اگر در بدن بمانند،تمام مواد مغذی که به بدن می رسد را مصرف می کنند.در این زمان بدن کورتیزول که یک سم است ترشح می کند و بدن را اسیدی می کند و بدن برای دفاع از خود سوخت و ساز را پایین می اورد و عمل هضم و جذب صورت نمی گیرد و بدن هیچ گونه ویتامین و مواد معدنی را جذب نمی کند.که خود منجر به سم بیشتر،تغذیه بدن از خود (مثل تغذیه از امینواسید در عضلات و کلسیم از استخوانها که منجر به پوکی استخوان می شود) ودر معرض عفونت ها و تمام مشکلاتی که اکثر ما با ان مواجه شده ایم قرار می گیرد.

6.تنفس عمیق:تنفس راهی برای آرامش و از بین بردن استرس است و نوع عمیق آن اکسیژن را در تمام بدن یه جریان می اندازد که موجب پاکسازی بدن توسط کبد،کلیه،پوست،بازدم فسیستم لنفی و .. می شود.

7.حمام های متضاد :آب در مانی نه تنها آرامش بخش است بلکه باغث افزایش گردش خون در بدن می شود.با آب گرم برای 5 دقیقه شروع کنید و اجازه دهید که آب تمام بدنتان را در بر بگیرد و بعد برای 30 ثانیه زیر آب سرد باشید.چند بار این عمل رفتن به سرد و گرم را تکرار کنید.این کار سم زدایی را تشویق می کند.

8.سونا راه مناسبی برای تعریق و خروج سموم است: تمام ناخالصی ها می توانند از راه پوست دفع شوند,سونا از راه بخار آب گرم دمای بدنتان را زیاد کرده و تعریق را زیاد ترمی کند و به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از سونا آب خوردن را فراموش نکنید.

9.لایه برداری پوست:اگر از برسهای خشک برای ماساژ روی پوستتان استفاده می کنید و یا از کیسه یا دستکش بافت دار در حمام برای شستن بدنتان استفاده می کنید، به بدنتان برای شستن سلولهای مرده،آلودگی ها کمک می کنید.پدهای پاکسازی پا،چسبهای سم زدایی نیز ناخالصی ها را از راه منافذ پوست به بیرون می کشند.

10.ورزش:ورزش بهترین راه برای سم زدایی بدن است,یوگا،تای چی و ورزشهای رزمی ورزشهای پاک کننده هستند,در هنگام ورزش شما بیشتر نفس می کشید که خود جریان خون را تسریع می کند و با افزایش حرارت درونی شما عرق بیشتری می کنید.سم زدایی از راه بازدم،عرق و ادرار همه با ورزش افزایش می یابند.

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

گردو علیه بیماری قلبی

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

مصرف یک مشت گردو در روز به کاهش کلسترول LDL و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کند. کلسترول بد به شکل گیری و تجمع پلاک در رگ های خونی کمک می کند که موجب تنگ و سخت شدن شریان ها می شوند. این شرایط می تواند درد در قفسه سینه، بیماری عروق کرونر یا یک حمله قلبی را موجب شود. گردو حاوی ویتامین E است که از تشکیل پلاک جلوگیری می کند.

استرول های گیاهی و فیبر غذایی موجود در گردو به تنظیم سطوح کلسترول بد کمک می کنند، در شرایطی که اسیدهای چرب امگا-3 ریتم قلب را عادی می سازند. گردو سرشار از چربی های چند پیوندی غیر اشباع است که رشد باکتری های خوب در روده را افزایش می دهند. این باکتری ها اثر مثبتی بر دیگر عامل کلیدی در بیماری قلبی یعنی التهاب دارند.

بادام هندی برای کاهش فشار خون

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

بادام هندی حاوی سطوح بالای منیزیم و پتاسیم است، که دو ماده معدنی مهم برای بدن انسان محسوب می شوند و به کاهش فشار خون کمک می کنند. منیزیم ریتم قلب را تثبیت می کند، رگ های خونی را شل می کند، و فشار خون بالا را کاهش می دهد، در شرایطی که پتاسیم آثار منفی نمک را خنثی می سازد و مقدار مایع ذخیره شده در بدن را کنترل می کند.

آب زیره برای کاهش وزن

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

زیره ادویه بومی مدیترانه و جنوب آسیا است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که سوخت و ساز را بهبود می بخشند و از این رو، به سوزاندن کالری های اضافی و کاهش چربی شکمی به شیوه ای موثر کمک می کند. زیره از تجمع گاز و نفخ پیشگیری می کند و بر همین اساس، گوارش غذا را تسهیل می کند.

بهترین و ساده‌ترین روش کاهش وزن با کمک این ادویه تهیه آب زیره است. دو قاشق غذاخوری دانه های زیره را در یک لیوان آب خیس کنید و اجازه دهید یک شب به همان حالت باقی بماند. صبح روز بعد این ترکیب را به جوش آورید. با استفاده از یک صافی دانه ها را جدا کرده و آب زیره را با معده خالی مصرف کنید. یک دوره دو هفته ای هر روز این کار را انجام دهید.

آب لیمو و کمک به احیای سطوح نمک بدن پس از ورزش

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

تمرینات ورزشی شدید و تعریق، و همچنین مصرف الکل، استفراغ و اسهال می توانند به عدم تعادل در سطوح نمک بدن منجر شوند. شما می توانید آب نصف یک لیمو را در یک لیوان آب ولرم ریخته و آن را بنوشید. این یکی از کارآمدترین روش ها برای بازگرداندن تعادل در سطوح نمک محسوب می شود.

لیمو ترش، همانند تمامی میوه های خانواده مرکبات، حاوی پتاسیم و کلسیم است که به ایجاد تعادل در سطوح نمک، pH و مایعات بدن انسان کمک می کنند.

سیب برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش کلسترول

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

احتمالا شنیده اید که مصرف یک سیب در روز می تواند شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز سازد و البته مطالعات اخیر این مساله را اثبات کرده اند. سیب قرمز حاوی کوئرستین، آنتی اکسیدانی قدرتمند که سیستم ایمنی را تقویت می کند، است. این ترکیب به ویژه زمانی که زیر استرس شدید قرار دارید، کارآمد است.

سیب ها سرشار از فیبر غذایی محلول در آب هستند که توانایی پیوند با چربی های موجود در روده را دارند. این فرآیند به کاهش سطوح کلسترول LDL و بهبود سلامت کلی بدن انسان کمک می کند.

بادام برای تغذیه سیستم عصبی

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

بادام حاوی دو ماده مغذی تقویت کننده مغز یعنی ریبوفلاوین و ال-کارنتین است و بر همین اساس، می تواند به تقویت ظرفیت ذهنی انسان کمک کند. این مواد مغذی توانایی تقویت فعالیت شناختی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند، و در عملکرد درست سیستم عصبی مرکزی نقش دارند.

بادام می تواند به صورت خام، خیس خورده در آب به مدت یک شب، خرد شده و … در غذاهای مختلف استفاده شود. برای تسهیل جذب مواد مغذی موجود در بادام بهتر است با معده خالی آن را مصرف کرد. گزینه دیگر مصرف شیر بادام شیرین نشده است.

کیوی برای بهبود گوارش

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

کیوی تنها میوه حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است که روند گوارش را بهبود می بخشد. اکتینیدین به طور ویژه برای تجزیه پروتئین های غذایی از جمله شیر، گوشت، تخم مرغ، حبوبات، و غلات مهم است. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است روزی دو تا سه کیوی مصرف کنید.

زردآلو برای مبارزه با دیابت

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

زردآلو سرشار از مواد مغذی است که به کنترل سطوح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کنند. زردآلو به عنوان یک ماده غذایی با شاخص قند خون پایین در نظر گرفته می شود. این قبیل مواد غذایی موجب افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف نمی شوند و از این رو، گزینه هایی عالی برای یک رژیم غذایی دیابتی هستند. همچنین، زردآلو سرشار از فیبر است که روند گوارش را کند می سازد و از این رو ترشح قند به جریان خون را کنترل می کند. ویتامین E موجود در این میوه به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که به بهبود سطوح قند خون در افرادی که از بیماری دیابت نوع 2 رنج می برند، کمک می کند.

موز برای کاهش تهوع

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

موز تولید مخاط را تحریک می کند و سدی در برابر شیره معده ایجاد می کند که موجب شکل گیری ناراحتی معده می شود. افزون بر این، موز به واسطه احیای سطوح پتاسیم، ماده معدنی که اغلب در زمان اسهال و استفراغ کاهش می یابد، تهوع و استفراغ را کاهش می دهد. بر همین اساس، مصرف موز برای بانوانی که طی دوران بارداری از تهوع رنج می برند، توصیه می شود. افزون بر این، پتاسیم موجود در این میوه به کاهش تورم در بانوان باردار کمک می کند.

پسته برای کاهش کلسترول بد

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

پسته سرشار از فیتواسترول ها، ترکیباتی که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کنند، است. همچنین، پسته حاوی سطوح بالای فیبر غذایی، چربی های غیر اشباع تک پیوندی، و آنتی اکسیدان ها است که همگی آنها برای حفظ سلامت قلب مفید هستند. باور بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته از ورود کلسترول به رگ های خونی و شکل گیری التهاب پیشگیری می کنند.

مطالعات نشان داده اند که مصرف یک یا دو مشت پسته در روز می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد کمک کند. البته در مصرف پسته نباید زیاده‌روی کرد زیرا این ماده غذایی سرشار از کالری است و مصرف بیش از اندازه آن می تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد.

 پاکسازی و درمان بدن به شیوه‌ای طبیعی

به منظور تامین سلامت جسم و روح به نکات زیر توجه کنید.

۱ -شروع و ختم غذا با نام و یاد خدا

۲ -با وضو و به یاد خدا بودن در هنگام طبخ غذا

۳ -استفاده بیشتر از مایعات برای افرادی لازم است که خشکی مزاج بیشتری دارند.

۴ -استفاده نکردن از مایعات هنگام غذاخوردن

۵ -کمتر مصرف کردن گوشت

۶ -استفاده از جوانه غلات و حبوبات

۷ -استفاده از میوه و سبزی تازه

۸ -استفاده از هوای پاک و تمیز

۹ -مصرف روزانه ۲تا۳ قاشق غذاخوری عسل

۱۰ -استفاده نکردن از چند نوع غذا در یک وعده

۱۱ -پرهیز از بداخلاقی و بدرفتاری در منزل

———————————————————————————————————-

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا