دسته‌بندی نشده

پارک کاکادو استرالیا

استرالیا کشور عجایب است کشوری که مقصد بسیاری از توریست های ماجراجو هم هست. قاره استرالیا به دلیل جدا ماندن از قاره بزرگ اورازیا و آفریقا در گذشته بسیار دور روند تکاملی جداگانه ای را طی کرده و حیات وحش آن مانند جزیره ماداگاسکار تفاوت های عجیبی با طبیعت آسیا اروپا و آفریقا دارد. موجودات و گیاهان و حتی انسانهای منحصر به فرد از خصوصیت های جذاب این قاره بوده است.

پارک کاکادو استرالیا

اگرچه امروز استرالیا بیشتر در سیطره مهاجران اروپایی و آسیایی است اما دولت و مردم استرالیا سعی بسیاری در حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگیشان دارند. پارک ملی کاکادو یکی از این مناطق حفاظت شده است که توسط دولت استرالیا به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری به آن توجه ویژه شده است.

پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا و 171 کیلومتری جنوب شرق داروین قرار دارد.مساحت پارک ملی کاکادو 19،804 7،646 کیلومتر مربع است و فاصله شمال تا جنوب ان 200 کیلومتر و از شرق به غرب ان 100 کیلومتر است. این اندازه برابر است با مساحت اسلوونی یا حدود یک سوم اندازه تاسمانی و یا تقریبا نیمی از اندازه سوئیس است.
رودخانه عجیب و غریب مارمولک‌ جنوبی، سواحل شنی، جنگل‌های باران‌زار موسمی و دریاچه‌های کوچک، این پارک را منطقه‌‌ای جذاب و دلپذیر برای کشف و جستجو تبدیل کرده‌اند

یکی از بزرگترین معادن اورانیوم در جهان در این پارک قرار دارد. پارک ملی کاکادو افزون بر مناطق طبیعی دارای سایت باستان شناسی نیز می‌باشد که فرهنگ مردم بومی این منطقه را با قدمتی بیش از 4000 سال در خود جای داده‌است. پارک ملی کاکادو در سال 1981 به عنوان مکانی فرهنگی و طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

پارک کاکادو استرالیا

رودخانه عجیب و غریب مارمولک‌ جنوبی، سواحل شنی، جنگل‌های باران‌زار موسمی و دریاچه‌های کوچک، این پارک را منطقه‌‌ای جذاب و دلپذیر برای کشف و جستجو تبدیل کرده‌اند.

پارک کاکادو استرالیا

پارک ملی «کاکادو» به دلیل برخورداری از 30 درصد گونه‌های مختلف پرندگان استرالیایی به یکی از بهترین مناطق تماشای پرندگان در جهان نیز تبدیل شده است.

پارک کاکادو استرالیا

در این میان «کروکودیل‌های آب‌های شور»، «کانگوروها» و «والابی‌ها» نیز از دیگر حیوانات دیدنی این پارک محسوب می‌شوند.

پارک کاکادو استرالیا

با این وجود شاید بتوان گفت، زیباترین جاذبه موجود در این پارک، سنگ‌نگار‌ه‌هایی است که توسط ساکنان بومی این کشور در طول هزاران سال پییش خلق شده اند. سنگ‌نگاره‌هایی که قدمت بسیاری از آن‌ها به بیش از 20 هزار سال می‌رسد.

منبع:تبیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا