دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد بیماری سیفیلیس + علائم و درمان

بیماری سیفیلیس

سیفیلیس معمولا در هنگام تماس با زخم و یا بافت باز منتقل میشود. ( که معمولا در هنگام رابطه جنسی اتفاق میافتد) اگر سیفیلیس درمان نشود، میتواند مشکلات سلامتی بسیاری را بوجود آورد از جمله آسیب عصبی و مغزی، عفونت خونی و حتی به مرگ نیز منجر میشود. اگر سیفیلیس زود تشخیص داده شود، میتوان آن را با آنتی بیوتیک درمان کرد. در کشورهایی مثل آمریکا بیماری سیفیلیس در حال شیوع هست، بخصوص در مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، این بیماری بیشتر دیده میشود. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

divider

علائم سیفیلیس

علائم اولیه این بیماری یک زخم کوچک، بدون درد و نرم داخل و یا اطراف واژن، آلت تناسلی مردانه، دهان و یا مقعد است. این علائم ممکن است که با بوجود آمدن جوش های قرمز در بدن مخصوصا در کف دست ها و پا ها ادامه یابد. برخی از علائم دیگر که کمتر شایع است شامل تب، ورم غدد لنفاوی، زخم گلو، ریزش مو، سر درد، کاهش وزن، درد عضلانی و خستگی میباشد.

درمان سیفیلیس

اگر سیفیلیس زود تشخیص داده شود میتواند به راحتی با تزریق پنیسیلین یا 14 روز مصرف آتی بیوتیک درمان شود. برای افرادی که بیش از یک سال سیفیلیس در بدن آن ها وجود داشته و متوجه نشدند، درمان همچنان ممکن است اما مدت زمان بیشتری و یا دوز های قوی تری نیاز است. (مثلا هفته ای یک واحد تزریق به مدت سه هفته)

هشدارها در مورد سیفیلیس

اگر زن باردار دچار سیفیلیس شود، ممکن است که به مرگ جنین دچار شود. سیفیلیس از طریق دهان، واژن و سکس مقعدی در صورتی که زخم های باز در این نواحی وجود داشته باشند، منتقل میشود.

پیشگیری از سیفیلیس

مانند همه بیماری های مراقبتی، بهترین راه پیشگیری این است که از سلامت شریک جنسی خود اطمینان داشته باشید. (بهتر است که افراد بصورت دوره ای آزمایش های پزشکی را برای اطمینان از سلامت خود انجام بدهند.) استفاده از کاندوم های مقاوم و مرغوب نقش بسزایی در جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی دارد.

divider

divider

تصاویر سیفیلیس

سیفیلیس روی پوست
سیفیلیس پوستی
سیفیلیس
سیفیلیس زبانی
سیفیلیس
سیفیلیس پوست صورت
سیفیلیس
سیفیلیس روی بینی

امیدوارم از این مطلب راضی بوده و از بیماری سیفیلیس اطلاعات کامل پیدا کرده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا