دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

راهنمای سفر به هنگ کنگ

سفر به هنگ کنگ به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین بندرهای جهان بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

این شهر از سه جزیره مجزا تشکیل شده است و آنقدر جاذبه در خود دارد تا شما را غرق در خود کند. از بازارهای سنتی خیابانی و معابد زیبا تا آسمان خراش های متعدد در خیابان ها، سرعت سرسام آور همه چیز و خوراکی ها و نوشیدنی های…. همه و همه تنها بخشی از این شهر بزرگ است و هنگ کنگ را به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا تبدیل کرده است.

اطلاعات ضروری برای سفر به هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ منطقه ای است خودمختار که در جنوب چین قرار دارد. این منطقه یکی از مهمترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می رود که در سال ۱۹۹۷ پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین نیز پیوست. هنگ کنگ شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی یعنی جزیره هنگ کنگ، شبه‌جزیره کولون، و منطقه‌های جدید است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده جمعیت این شهر حدود ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن برابر با ۲ هزار کیلومتر مربع می باشد.

  • زبان: انگلیسی و چینی
  • واحد پول: دلار هنگ کنگ
  • نوع برق شهری: برق شهری در هنگ کنگ ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
  • کد کشور: +۸۵۲
  • شماره های اضطراری: ۹۹۹
  • فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

بهترین زمان برای سفر به هنگ کنگ

آب و هوای شهر هنگ‌کنگ نیمه گرمسیری می باشد؛ با تابستان‌های گرم و کمی شرجی و زمستان‌های سرد و نسبتا خشک. اما برای سفر به هنگ کنگ در هر وقت از سال می‌توان بهانه‌ای پیدا کرد؛ برای ما ایرانی ها، مهر تا آذر هوای هنگ‌کنگ عالی است و زمان بسیار خوبی برای سفر به این شهر می باشد. اما هجوم گردشگران در این فصل بازدید از شهر را کمی دشوار می‌کند. ضمنا، هنگ‌کنگ در این سه ماه شهر بسیار گرانی برای سفر محسوب می‌شود.

از دی تا اسفند هوا کمی سرد است اما جشن سال نوی چینی، برگزاری جشنواره هنرهای هنگ‌کنگ و نیز جشنواره بین المللی فیلم باعث می‌شود که در این ماه‌ها، هنگ‌کنگ مقصد بسیاری از گردشگران و توریست ها از سراسر جهان باشد. هوای بهاری هنگ‌کنگ حس بسیار مطلوبی را برای مسافرت به هنگ کنگ القا می کند. کسانی که از رطوبت و سختی زمستان و تابستان گریزان هستند، بهار را یک فصل استثنایی برای استفاده از تور هنگ کنگ می‌دانند. اگر در فصل بهار به این شهر سفر می‌کنید، حتما چتر همراه خود داشته باشید تا باران های این شهر، شما را غافلگیر نکند. بهار برای سفر به هنگ کنگ مناسب است. جشنواره قایق اژدها، جشن فرهنگی هنگ‌کنگ و جشن اول ماه می در این فصل در هنگ کن برگزار می‌شود.

هنگ کنگ

هزینه اقامت در سفر به هنگ کنگ

با توجه به این که هنگ کنگ جز مناطق ثروتمند چین محسوب می شود، هتل های لوکس و با کیفیتی در این شهر خودمختار چینی وجود دارد که می توانید به بسته به بودجه و سلیقه ای که دارید یکی از بهترین ها آن ها را در این شهر برای اقامتتان انتخاب کنید.

البته هاستل های زیادی در شهرهای این کشور وجود دارد که خدمات خوبی هم ارائه می دهند اما نباید انتظاراتی که از یک هتل چند ستاره را دارید از هاستل های داشته باشید و همینطور لازم است بدانید که اگر برای اولین بار است که به این کشور می خواهید سفر کنید بدانید که بهتر است در هتل اقامت داشته باشید و کمی با شهرهای و فرهنگ مردم این کشور آشنا شوید.

هتل های پیشنهادی برای سفر به هنگ کنگ

هتل کوردیس Cordis

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به هنگ کنگ هتلی است به نام کوردیس که در محله ی Langham دقیقا در قلب هنگ کنگ نیز واقع شده است. این هتل دارای ۶۶۸ مجلل و لوکس است که می توانید نهایت آرامش را در مدت زمان اقامتتان داشته باشید. از جمله امکاناتی که مدت اقامتتان در این هتل دارا هستید نیز عبارت از وای فای، گوشی های هوشمند و خدماتی بی نظیر و سرویس دهی فوق العاده امکانات و خدمات هتل نظیر استخر، رستوران مدرن اروپایی و سنتی چینی، سالن بدنسازی و فیتنس، سالن اسپا و … می باشد.

هتل رویال پلازا

هتل دیگری که در راهنمای سفر به هنگ کنگ می خواهیم معرفی کنیم هتل رویال پلازا است. این هتل هم از دیگر هتل های بسیار خوب هنگ کنگی است که بسیار زیبا و لوکس طراحی شده و در قلب محله ای به نام مونگ کوک واقع می باشد. فاصله هتل رویال تا فرودگاه بین المللی هنگ کنگ ۴۰ دقیقه است.این هتل دارای تمام امکانات رفاهی جهت اقامت های لوکس و درجه یک، نزدیک به مراکز خرید و جاذبه های دیدنی، یک استخر شنا ۴۰ متری، یک ورزشگاه مجهز، سه رستوران و بار، اینترنت پرسرعت رایگان و … می باشد.

هزینه خورد و خوراک در سفر به هنگ کنگ

در هر سفری بخش خورد و خوراک می تواند جزء جذاب ترین ها باشد که در هنگ کنگ هم این موضوع پابرجاست و کیفیت غذاها و همینطور رستوران ها نیز تضمین شده است.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۵۰ دلار هنگ کنگ را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۳۶۰ دلار هنگ کنگ پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در هنگ کنگ به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۳۵ دلار هنگ کنگ می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۷٫۵ دلار هنگ کنگ و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳۴ دلار هنگ کنگ بپردازید.

غذاهای معروفی که نباید در سفر به هنگ کنگ از دست داد

لو مای گای | Lo mai gai:

لو مای گای نوعی دیم سام است که برای تهیه آن گوشت مرغ، قارچ چینی، سوسیس چینی، پیازچه، و گاهی میگوی خشک‌شده یا تخم‌ مرغ نمکی را داخل برنج قرار می‌دهند سپس آن را در برگ نیلوفر می‌پیچند و بخارپز می‌کنند.

غاز بریان:

یکی از محبوب ترین غذاهای چینی که در اروپا هم سرو می شود کباب غاز است، برای تهیه این غذا، غاز را با ادویه‌ های مخصوص طعم‌ دار کرده سپس درون کوره روی زغال کباب می‌کنند.

بریسکت کری یا بریسکت نودل:

بریسکت به معنای گوشت سینه است. در هنگ کنگ رستوران‌های خوب و فراوانی وجود دارند که گوشت سینه گوساله را که به صورت خورش همراه با ادویه و گیاهان مخصوص پخته شده سرو می‌کنند.

غذاهای هنگ کنگ

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به هنگ کنگ

معابد چانگ کینگ در «تسیم شاتسو»:

در این معابد بالغ بر ۴۰۰۰ نفر زندگی می کنند. در این مکان مهمان خانه های ارزان قیمتی برای اقامت وجود دارد. معماری این مهمان خانه ها شما را به یاد خانه ها و ساختمان های هند می اندازد. پیشنهاد می کنیم که در سفر به هنگ کنگ شانس خود را برای رفتن به این مکان امتحان کنید و در سفر خود به «هنگ کنگ» حتما از این مکان دیدنی بازدید نمایید.

بازارهای هنگ کنگ:

منظره هایی که در این شهر می بینید، بدون شک شما را متحیر خواهد کرد. این شهر دارای پاساژهای بزرگ و رنگارنگ، که برای خرید کردن در سفر به هنگ کنگ بسیار مناسب بوده و به عنوان «بهشت خرید» از آن نام برده می شود.

بسیاری از مردم با چمدان هایی خالی به این شهر زیبا سفر کرده و سپس با چمدان هایی پر به شهر و کشور خود بر می گردند. این مکان را حتما به خاطر بسپارید.

گذرگاه ستاره:

این مکان یکی از گزینه های دیدنی و جذاب شهر چهنگ کنگ است. هر توریستی در سفر به هنگ کنگ معمولاً از این منطقه بازدید می کند. این گذرگاه که از بین جزیره ی «هنگ کنگ» و رود «کوولون» عبور می کند، محل عبور بومیان است.

بندر ویکتوریا

این بندر، نمادی از زیبایی و تقارن نور و موسیقی است. از ۸ صبح هر روز، سمفونی نورها با اشعه ای خیره کننده و صدایی هماهنگ با حرکت نور، زیبایی این شهر را دو چندان می کند . در سفر به هنگ کنگ بازدید از این بندر را از دست ندهید.

آسمان خراش ها و ساختمان های غول پیکر:

دیدن آسمان خراش ها و ساختمان های غول پیکر، یکی از جذابیت ها و زیبایی های این شهر محسوب می شود. حتی زمانی که با تله کابین به بالای قله کوه می روید، این آسمان خراش ها زیبایی خود را نشان می دهند. یادتان نرود زمانی که بر روی کوه قدم گذاشتید، از این منظره ی زیبا نهایت لذت خود را ببرید.

محله مونگ کوک

محله «مونگ کوک» یکی از بهترین محله های «هنگ کنگ» می باشد. در این محله فروشگاه های شبانه بسیار زیادی وجود دارد. این فروشگاه ها برای مسافران بسیار جذاب می باشند؛ زیرا در این محله می توانید هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید.
گل فروشی، پوشاک، انواع کفش و کیف و … از جمله ی محصولات موجود در محله ی «مونگ کوک» می باشد. در این محله می توانید کلیه اجناس را با قیمت بسیار ارزان تهیه کنید.

ساختمان های زیبا در «مونگ کوک»:

شاید تا به حال شهر هنگ کنگ را در فیلم های قدیمی دیده باشید. اگر می خواهید این مناظر زیبا را دوباره ببینید و از آن لذت ببرید؛ بهتر است حتما به هنگ کنگ سفر کرده و در این منطقه ی زیبا به گشت و گذار بپردازید. در آن جا ساختمان های متراکم و قدیمی را می بینید. این محله مکانی است که کارگران طبقه متوسط در آن زندگی می کنند.

هنگ کنگ

تجربه لذت حضور در یک شهر آسیایی:

بیرون بروید و به سمت «لان کای فونگ» حرکت کنید. در این جا می توانید یکی از بهترین مناظر شبانه در زندگیتان را تجربه کنید. زیبایی های این شهر، شما را حیرت زده خواهد کرد. شما می توانید از حضور در یک شهر آسیایی زیبا لذت برده و سفری شیرین را تجربه کنید

قایق سواری در هنگ کنگ

در سفر به هنگ کنگ شما می توانید یکی از قایق های ساده را با هزینه ای کم اجاره کنید. اگر شما با یک گروه هستید یا به همراه یک تور گردشگری سفر می کنید، می توانید به وسیله ی قایق، همه بندر را در یک نصف روز طی کنید و سپس مثل دزدان دریایی جشن بگیرید.

ناحیه قرمز رنگ:

ناحیه ی قرمز رنگ، ناحیه ای از هنگ کنگ است که در آن جا همه با لباس های زیبا رفت و آمد می کنند، برخلاف آن چیزی که در «لان کوای فونگ» اتفاق می افتد.

پارک های تفریحی:

شهر هنگ کنگ مملو از پارک های تفریحی است. در سفر به هنگ کنگ با حضور در این پارک های زیبای اقیانوسی و استفاده از قطارهای تفریحی موجود در آن، اجازه بدهید آدرنالین بدنتان بالا برود، کودک درونتان در این پارک های عظیم آزاد شده و به تفریح و شادی بپردازد.

بازدید از مجسمه های بازیگران:

در شهر «هنگ کنگ» خیابانی با نام «خیابان ستاره ها» وجود دارد. در این خیابان، مجسمه های بازیگران و هنرپیشگان معروف و مشهور دنیا وجود دارد. از جمله می توان به مجسمه ی «بروس لی» و بسیاری از ستاره های سینمای «هالیوود» اشاره کرد.

تله کابین برقی

۳۶۰ تله کابین برقی (نگونگ پینگ)، به شما چشم اندازی وسیع و قابل توجه از شهر زیبای هنگ کنگ می دهد. شما می توانید در سفر به هنگ کنگ با سوار شدن در تله کابین ها، تجربه ای به یاد ماندنی در ذهنتان بسازید. پس از این که در این تله کابین ها از آسمان آویزان می شوید، نگران نباشید. این تله کابین های بسیار هیجان انگیز، از نظر امنیتی و ساختاری، بسیار مطمئن می باشند.

تجربه یک آرامش طبیعی:

در سفر به هنگ کنگ به «بودا» سلام بدهید و در خصوص کوه های زیبای اطراف، تفکر و اندیشه کنید. این آرامش زیبا و خیره کننده شما را وادار به سکوت می کند. در این شهر می توانید فضای طبیعی بسیار زیادی را مشاهده کرده و در آرامش تمام از این زیبایی ها لذت ببرید.

جزایری زیبا برای گشت و گذار

جزایر «چئونگ چانو» و «لاما»، از جمله جزایر بسیار زیبا و حیرت انگیز «هنگ کنگ» می باشد. اگر بخواهید احساس آرامش، خوشبختی و سعادت را تجربه کنید، بهترین گزینه برای این کار، یک هفته زندگی سنتی و آرام در این منطقه است.

شهرهای مجاور هنگ کنگ

در سفر به هنگ کنگ اگر بخواهید با قطار سفر کنید، این سه شهر دیدنی و زیبا، هرکدام ۲ ساعت با هم فاصله دارند. «سن جن»، «گوانجو» و «ماکائو» شهر های مجاور «هنگ کنگ» می باشند. می توانید این شهرها را برای گشت و گذار انتخاب کنید.

پل معروف هنگ کنگ

هزینه حمل و نقل در سفر به هنگ کنگ

هنگ کنگ دارای سیستم حمل‌و‌نقل عمومی خارق‌العاده‌ای بوده که در آن قیمت‌ها تا حد ممکن پایین نگه داشته می‌شوند تا مردم و گردشگران را به جای استفاده از ماشین‌های شخصی، به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق کنند و به وضع ترافیک و همچنین آلودگی هوا کمک کند.

این امکان برای گردشگران وجود دارد که با پرداخت 65 دلار هنگ کنگ برای هر روز، یک بلیط سفر توریستی تهیه کنند که با آن شما می‌توانید به صورت نامحدود از مترو، واگن‌های برقی و قطارهای سبک شهری استفاده کنید. البته در صورت عدم تمایل به تهیه این بلیط‌های گردشگری، می‌توانید برای هر سفر با وسایل نقلیه عمومی با توجه به مسافت بلیط‌های جداگانه تهیه کنید که قیمتشان از 7 تا 23 دلار هنگ کنگ با توجه به مسافت متغیر است.

هزینه بلیط قایق‌های استار فری (Star Ferry) بین 2 تا 3.40 دلار هنگ کنگ است و با آن می‌توانید سفری به جزیره کوولون (Kowloon) داشته باشید. در این مقاله در خصوص هزینه سفر به هنگ کنگ هزینه استفاده از مترو نیز بسیار مهم است. در این مکان شما با پرداخت 12 دلار و بهره گیری از مترو امکان دسترسی به سراسر هنگ کنگ را دارید. البته شب‌ها هم تاکسی گزینه‌ای مناسب برای سفر به شمار می‌آید و معمولا قیمتی‌هایی مناسب و ارزان دارد.

توصیه هایی برای پس انداز پول در سفر به هنگ کنگ

علاوه بر توصیه هایی همچون خوردن غذای محلی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خود داری از نوشیدنی ها، توصیه های زیر برای صرفه جویی در هنگ کنگ کار برد دارند

در بوفه ها و ساندویچی ها غذا بخورید:

در سفر به هنگ کنگ بسیاری از رستوران ها تمام آنچه که لازم دارید را با کمتر از 100 یوان در اختیار شما قرار می دهند. ارزان هستند و کیفیت مناسبی دارند.

در جزیره هنگ کنگ نمانید:

در سفر به هنگ کنگ تا جایی که می توانید در جزیره هنگ کنگ اقامت نکنید. دیگر جزیره ها محل های اقامت ارزان تری دارند. اگر ناچارید در جزیره اصلی بمانید، محله “کازوی ” مکان اقامت ارزان تری در اختیار شما قرار می دهد.

به بازارها بروید:

بیشتر بازارها ارزان ترین و تاره ترین غذای محلی را تا 50% ارزان تر از اغذیه فروشی های معمولارائه می کنند. در سفر به هنگ کنگ تمام خرید های خود را از این مکان ها انجام دهید.

به مجتمع مسکونی “چانگکین “بروید:

این مجتمع مسکونی ارزان ترین مکان اقامت در شهر را ارائه می کند، بهترین مکان در شهر نیست اما تجربه جدیدی است. اگر در سفر به هنگ کنگ محدودیت بودجه دارید در اینجا بمانید.

مجوز عبور روزانه حمل و نقل عمومی بگیرید:

در سفر به هنگ کنگ اگر می خواهید تمام شهر و منطقه جدید آن را بازدید کنید، دریافت مجوز عبور روزانه مقرون به صرفه خواهد بود.

divider

بیشتر بخوانید:

سفر به لندن / ۷ نکته کلیدی که قبل از سفر به لندن باید بدانید

دانستنی های سفر به دبی

در سفر به فرانسه از این مکانها دیدن کنید

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا