دسته‌بندی نشده

هر آنچه که باید قبل از رفع موهای زائد با دستگاه لیزر بدانید

اگر می‌توانید هزینه بیشتری را انجام دهید که در مقابل باعث نتایج ماندگارتری خواهد شد، می‌توانید استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد را بین گزینه‌های خود قرار دهید. این شیوه نسبتا نوین، با استفاده از تابش نور لیزر فولیکول‌های مو را نابود کرده و رشد موهای زائد را تا زمان نسبتا زیادی متوقف خواهد کرد.

استفاده از دستگاه لیزر آنچنان که فکر می‌کنید پیچیده نیست

هر درمانی که نام “لیزر” درون آن قرار دارد به نظر کمی ترسناک خواهد بود اما در واقع عمل رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر بسیار ساده است. انرژی ساطع شده از نور لیزر، رنگدانه‌های درون فولیکول را هدف قرار داده و باعث نابودی ریشه مو می‌شود. وقتی ریشه مو نابود شده باشد دیگر شاهد رشد مجدد نخواهید بود.

به صورت کلی سه نوع لیزر برای درمان موهای زائد استفاده می‌شود

به صورت کلی برای درمان موهای زائد از لیزر‌های متفاوتی استفاده می‌شود. این لیزر‌ها البته از تکنولوژی‌های مختلف استفاده می‌کنند اما به صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

دایود: دستگاه لیزر دایود قدرت بسیار زیادی در نابود کردن مو برای افرادی که موهایی با رنگ تیره و پوستی با رنگ روشن دارند.

الکساندرایت: این لیزر سرعت بسیار زیادی در درمان موهای زائد دارد و به همین خاطر برای درمان مناطق گسترده در سطح بدن استفاده می‌شوند. این مدل لیزر می‌تواند برای رنگ پوست روشن و متوسط مورد استفاده قرار گیرد.

Nd YAG: لیزر Nd YAG با طول موج بالا برای استفاده روی تمامی رنگ‌های پوست حتی رنگ‌های تیره مناسب است. البته این لیزر عملکرد متوسطی روی پوست‌هایی با رنگ روشن دارد و بیشتر برای درمان افرادی با رنگ تیره پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رفع موهای زائد با دستگاه لیزر

دستگاه لیزر روی چهار نقطه از بدن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد

در حالی که دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد در تمامی نقاط بدن مناسب است اما این راهکار درمانی بهترین عملکرد خود را در نواحی زیر بقل، شکم، لب و چانه خواهد داشت.

موهایی با رنگ تیره و ساختاری ضخیم بهترین کاندید درمان با استفاده از دستگاه لیزر هستند

بهترین کاندید برای درمان موهای زائد، افرادی هستند که دارای موهای تیره رنگ و ضخیم باشند. نور تابیده شده توسط لیزر به رنگدانه جذب می‌شود و هر چه قدر رنگ موهای بدن تیره تر باشد، این درمان با عملکرد بهتری دنبال می‌شود. ضخیم بودن موهای زائد به درمان بهتر کمک می‌کنند اما فرآیند درمانی را طولانی‌تر خواهد کرد.

نتایج بعد از شش تا هشت جلسه مشاهده خواهند شد

بدن هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. به همین دلیل تعداد جلسات درمانی در هر فرد متفاوت خواهد بود. دستگاه لیزر در زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که موهای زائد در فاز رشد فعال قرار داشته باشند. همانطور که می‌دانید موهای بدن همیشه در فاز رشد نیستند و در طول هفته‌های مختلف فاز‌های مختلفی را طی می‌کنند. به همین دلیل برای اینکه بخشی از پوست را با لیزر درمان کنید، به چند جلسه درمانی نیاز دارید تا همه موها در فاز رشد فعال مورد هدف قرار گیرند. تقریبا می‌توان گفت که به صورت میانگین یک فرد برای رسیدن به نتیجه مناسب به شش تا هشت جلسه درمانی نیاز دارند.

باید در همه جلسات درمانی شرکت کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات این است که افراد مختلف جلسات درمانی را تکمیل نمی‌کنند. برخی از افراد با مشاهده کاهش رشد مو، جلسات درمانی را ادامه نمی‌دهند و همین مورد باعث می‌شود تا درمان کامل نشود. اگر قصد دارید واقعا به نتیجه مناسب برسید باید همه جلسات درمانی را طی کنید.

دستگاه لیزر موهای زائد

درمان با استفاده از دستگاه لیزر چندان دردناک نیست

با استفاده از کرم‌های بی حس کننده شما نباید هیچ حس دردی در هنگام درمان نداشته باشد. بسیاری از بیماران درد درمان با استفاده از دستگاه لیزر را کاملا قابل تحمل تشریح کردند.

حتما باید قبل از جلسه درمان موهای زائد را شیو کنید

اگر قبلا در جلسات درمانی لیزر شرکت کرده باشید می‌دانید که از شما درخواست می‌شود که قبل از حضور در کلینیک، موهای زائد خود را شیو کنید. این مورد از آنجا اهمیت زیادی دارد که لیزر باید ریشه موها را مورد هدف قرار دهد. با حذف موهای زائد موجود روی پوست، نور لیزر می‌تواند بدون مزاحمت به ریشه مو دسترسی پیدا کند و به همین خاطر درمان نیز بهتر انجام خواهد شد.

بعد از درمان باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

بعد از جلسه درمانی، از حضور در نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود که حتما بعد از انجام عمل لیزر از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. این مورد باعث می‌شود تا با عوارض جانبی روبرو نشوید.

باید از ریسک‌ها آگاه باشید

در حالی که از درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر به عنوان شیوه‌ای امن یاد می‌شود، شما باید از ریسک‌های موجود قبل از انجام عمل آگاه باشید. از عوارض جانبی این عمل زیبایی می‌توان به تاول، تغییر رنگ پوست، قرمزی، اسکار و سوختگی اشاره کرد. باید گفت که این عوارض جانبی همیشه رخ نخواهند داد و اگر شما به متخصص با تجربه برای درمان مراجعه کنید شانس به وجود آمدن این عوارض تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا