دسته‌بندی نشده

لیزر موهای زائد بدن برای چه افرادی مناسب نیست ؟

این روزها استفاده از روش لیزر برای رفع موهای زائد بدن هم در خانم ها و هم در آقایان بخصوص ورزشکاران ، به روشی متداول و تاثیرگذار تبدیل شده است . از جمله دلیل این استقبال نتیایج خوب حاصل شده از آن و هم چنین داشتن مزایای بیشتر نسبت به دیگر روش های رفع موهای زائد مانند اصلاح با تیغ یا اپیلاسیون می باشد.

در این میان افرادی نیز وجود دارند که گاها نتیجه خوبی حتی با تکرار جلسات لیزر دریافت نمی کنند. سوالی که پیش می آید این است که آیا اصولا لیزر موهای زائد برای تمامی افراد مناسب است ؟ یا تاثیر آن بر روی همه افراد به یک مقدار بوده ؟ آیا محدودیت یا منعی برای افراد وجود ندارد؟ در ادامه این مطلب به پاسخ این پرسش ها خواهیم پرداخت.

چه افرادی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند ؟

بیماری های پوستی : اگر چه لیزر موهای زائد روشی غیر تهاجمی بوده و بطور معمول خطر یا دردی ندارد اما افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند که هنوز درمان نشده و یا در حال سپری کردن دوره درمان هستند ، پوستی بسیار حساس داشته و می بایست به آن وقت برای ترمیم و استراحت کافی بدهند.

در چنین شرایطی ممکن است استفاده از لیز یا هر روش مشابه دیگری برای رفع موهای زائد باعث تحریک پوست و تشدید مشکل ایشان گردد. از نمونه های متداول می توان به بیماری هایی نظیر تبخال ، حساسیت های پوستی ، سوختگی سطحی بر اثر آفتاب و مواردی از این دسته اشاره نمود.

ترکیب روش های درمانی : برخی روش های درمانی که برای پاکسازی پوست و جوانسازی آن استفاده می شود مانند لایه برداری و پرتو درمانی ها مانند حالت قبلی موجب حساس شدن پوست در فرد گردیده که بهتر است حداقل دو هفته از زمان انجام اینگونه درمان ها تا جلسه لیزر موهای زائد فاصله وجود داشته باشد.

خانم های باردار : دوران بارداری دورانی حساس بوده که هم مادر و هم جنین بسیار آسیب پذیر بوده و می بایست تمامی جوانب احتیاط برای سلامت ایشان رعایت شود. اگر چه منابع پزشکی هیچ دلیلی برای مضر بودن این کار اعلام نکرده اما بهتر است در دوران بارداری و در دوران شیر دهی از انجام این کار صرفه نظر کرده و به بعد از این دوران موکول کنیم.

نوجوانان : افرادی که از نظر فیزیکی به بلوغ کامل نرسیده اند به دلیل اینکه بدن آنها در حال ترشح هرمون های مختلف و شکل گیری و تکامل فیزیکی آنها است نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند چرا که ممکن است دچار مشکلات هرمونی و پوستی شوند. بطور کل این عمل برای افراد زیر 19 سال توصیه نمی گردد.

لیزر موهای زائد بدن برای چه افرادی مناسب نیست ؟

چرا تاثیر لیزر بر روی افراد متفاوت است؟

پاسخ به این پرسش در دانستن مکانیزم عملکرد دستگاه های لیزر موهای زائد است. به این صورت که پرتو های ساطع شده از این دستگاه ها بیشترین تاثیر را بر روی پوست های روشن و موهای زائد تیره داشته و خب هر چه پوست فرد تیره تر باشد یا موهای زائد روشن تر یا به اصطلاح بور باشند تاثیر کمتری گذاشته و ممکن است جلسات بیشتری برای عمل پاکسازی پوست به صورت کامل، نیاز به تکرار این عمل داشته باشند.

به همین خاطر بهتر است از دستگاه هایی که توانایی بالایی در از بین بردن موهای بور نیز دارند استفاده کنید و دستگاه متناسب با شرایط خود را انتخاب فرمائید. که بهترین آنها الکساندریت و دایو الکس می باشند که می توانید انتظار نتیجه خوبی از آنها داشته باشید.

همچنین افرادی که دارای اختلالات هرمونی بوده که رشد زیاد موهای زائد آنها به دلیل این مسئله می باشد ممکن است حتی پس از چند جلسه تکرار نیز همچنان شاهد رشد موهای زائد خود باشند که می بایست این افراد ابتدا به شناسایی مشکل اصلی و درمان آن پرداخته و سپس برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده کنند.

در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب مراکز مجهز و معتبر مانند کلینیک های تخصصی به جای سالن های زیبایی اهمیت بسیار زیادی در این مورد داشته چرا که انجام این گونه فعالیت ها نیاز به دانش تخصصی و گذراندن دوره های ویژه داشته و نمی توان بصورت تجربی آموخت و شروع به فعالیت کرد.

در بسیاری از موارد شاهد به وجود آمدن مشکلاتی نظیر سوختگی با لیزر به دلیل نداشتن دانش کافی برای انتخاب درجه مناسب ، تحمل درد به دلیل تجربه کم اپراتور ، ایجاد بیماری های پوستی به دلیل غیر بهداشتی بودن محیط و تجهیزات در سالن های زیبایی و مکان های غیر تخصصی نظیر باشگاه های بدنسازی بوده ایم.

در این موارد خود شخص را نیز به دلیل انتخاب مرکز غیر تخصصی تا حدودی می توان مقصر دانست و بهتر است به سلامت پوست خود اهمیت ویژه ای داده و مراکز معتبر را برای این منظور انتخاب نمائید.


بیشتر بخوانید:

لیزر فراکسل : فواید و ضرر های این لیزر درمانی برای پوست

انواع دستگاه لیزر موهای زائد کدامند ؟

لیزر موهای زائد با آی پی ال (IPL)

لیست قیمت انواع پاکسازی و لیزر پوست در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا