دسته‌بندی نشده

نکات مهم در مورد شستشوی لباس مجلسی در خانه

چگونه لباس مجلسی را بشوییم؟ (ترفندهای شستن لباس مجلسی)

در ابتدای این مقاله از دلگرم باید این نکته را بدانید که شستشوی لباس مجلسی در خانه کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان و دقت بیشتری دارد. چرا که معمولا لباس مجلسی زنانه از تور، پارچه‌های گران قیمت، پولک یا منجوق و لباس‌های مجلسی مردانه از آستر و دوخت ظریفی تولید شده است.از این رو ممکن است یک اشتباه کوچک در شستشوی لباس مجلسی منجر به وداع با آن لباس گردد. توصیه می‌کنیم اگر حوصله یا زمان کافی برای شستشوی این مدل لباس‌های گران قیمت ندارید، حتما خشکشویی لباس مجلسی را در اولویت قرار دهید.

1- برچسب روی لباس را بخوانید

پیش از شستشوی لباس مجلسی، حتما برچسب روی لباس را بخوانید، چرا که اطلاعات روی برچسب لباس به شما کمک می‌کند تا نوع شستشو و روش خشک کردن لباس را بهتر بشناسید. روی برچسب بعضی از لباس‌های مجلسی Dryclean یا علامت مخصوص خشکشویی وجود دارد. در این صورت لباس را تنها می‌توانید خشکشویی کنید و نمی‌توانید آن را در خانه بشویید.اما برخی از لباس‌های مجلسی را می‌توانید در خانه و با رعایت چند نکته ساده بشویید. در صورتی که برچسب روی لباستان علامت خشکشویی ندارد، می‌توانید به ادامه مقاله توجه کنید و لباس‌تان را به سادگی در خانه بشویید.

2- کت و شلوار را به خشکشویی بسپارید

کت و شلوار در گروه لباس‌های مجلسی قرار دارد، اما با وجود آستر، لایی و نوع دوخت، توصیه می‌کنیم شستشوی کت و شلوار را به خشکشویی بسپارید. ماشین لباسشویی و آبشویی، فرم کت مجلسی را از بین می‌برد و کت و شلوار آهار خود را از دست می‌دهد.خشکشویی‌های معتبر آنلاین یا آفلاین روش‌های مخصوصی برای شستشوی کت و شلوار دارند و از مواد شوینده خاصی استفاده می‌شود. از این رو پس از خشکشویی کت و شلوار، ظاهر آن همچون گذشته حفظ می‌شود.

شستن لباس ها در لباسشویی

3- لباس مجلسی را در ماشین لباسشویی قرار ندهید

شستشوی لباس مجلسی با لباس‌های دیگر متفاوت است و شما نمی‌توانید آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید. معمولا پارچه لباس مجلسی از ساتن، تور و حریر است و با ملیله، منجوق یا پولک تزئین شده و طراحی و دوخت ظریفی دارد.از این رو ممکن است چرخش ماشین لباسشویی باعث پارگی یا آسیب پارچه لباس شود، تزئینات لباس کنده شود و حتی دمای آب نیز بافت لباس را از بین ببرد. توصیه می‌کنیم به منظور شستشوی لباس مجلسی در خانه، حتما آن را با دست بشویید.

4- لباس مجلسی را لکه‌بری کنید

یک نکته مهمی که باید پیش از شستشوی هر نوع لباس یا پارچه‌ای به یاد داشته باشید، لکه‌بری لباس پیش از شستشوی کامل آن است. در این صورت حتما لکه‌بری لباس مجلسی را در الویت قرار دهید، سپس برای شستشوی آن اقدام کنید.به منظور لکه‌گیری لباس مجلسی، ابتدا نوع پارچه لباس و نوع لکه را بررسی کنید، چرا که لکه‌گیری پارچه ساتن، توری، حریر و… با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که روش صحیح لکه‌گیری لباس را نمی‌دانید، از یک کارشناس خشکشویی کمک بگیرید، چرا که یک اشتباه کوچک، باعث ماندگاری لکه می‌شود.

5- به اصول شستشوی لباس مجلسی در خانه توجه کنید

ابتدا یک تشت را پر از آب ولرم کنید. هرگز از آب داغ یا سرد برای شستشوی لباس مجلسی در خانه استفاده نکنید، چرا که ممکن است آب داغ باعث از بین رفتن بافت و ریزبافت لباس شود و آب سرد باعث آب رفتن یا کوچک شدن لباس گردد.لباس را درون تشت قرار دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا خیس شود. پس از خیس شدن لباس، مقداری مایع شوینده ملایم استفاده کنید. ممکن است پودر ماشین لباسشویی یا مواد شوینده قوی باعث از بین رفتن رنگ و بافت لباس شود.هرگز لباس مجلسی را چنگ نزنید و آن را نسایید. در صورتی که ناخن‌هایتان بلند است، پیش از شستن لباس مجلسی حتما آن‌ها را کوتاه کنید یا از دستکش پلاستیکی ضخیم استفاده کنید، چرا که ممکن است لباس دچار پارگی یا آسیب شود.پس از ۲۰ دقیقه، آب داخل تشت را عوض کنید و آب تمیز داخل آن بریزید تا آب کثیف حاصل از شستشوی لباس مجلسی خارج شود و دوباره جذب لباس نشود. این مرحله را سه با انجام دهید تا لباس‌تان کاملا تمیز شود.

شستشوی لباس مجلسی

6- نحوه صحیح خشک کردن لباس مجلسی را بشناسید

به یاد داشته باشید که هرگز لباس مجلسی را داخل خشک‌کن ماشین لباسشویی قرار ندهید، چرا که میزان چرخش خشک‌کن ماشین لباسشویی از شستشوی معمول آن بیشتر است و ممکن است لباس در این چرخش پر سرعت، دچار آسیب شود.علاوه بر این لباس مجلسی را زیر نور مستقیم خورشید خشک نکنید. اگرچه به نظر می‌رسد نور آفتاب بهترین و سریع‌ترین روش برای خشک کردن لباس مجلسی است، اما نور خورشید مناسب لباس‌های توری و حریر و این قبیل از پارچه‌ها نیست.بهترین روش برای خشک کردن لباس مجلسی آن است که لباس را روی یک حوله خشک و تمیز قرار دهید. در مرحله اول لباس را به آهستگی روی حوله فشار دهید تا آب اضافه لباس گرفته شود. در مرحله دوم لباس مجلسی را روی حوله خشک دیگری صاف و مرتب قرار دهید تا کاملا خشک شود و نیازی به اتو کشیدن نداشته باشد. ممکن است این روش ۲ تا ۳ روز طول بکشد.

حتماً بخوانید:

7- لباس مجلسی را به خشکشویی دهید

در صورتی که در شستشوی لباس مجلسی تردید دارید و زمان و حوصله کافی برای شستشوی این قبیل لباس‌ها ندارید، حتما لباس خود را به خشکشویی بسپارید. شستن لباس شب یا مجلسی به منفع شما است، چرا که معمولا این لباس‌ها قیمت بالایی دارند و باید به خوبی محافظت شوند.خوشبختانه خشکشویی‌های معتبر تجربه کافی در خشکشویی لباس مجلسی دارند و میزان آسیب به لباس گران قیمت‌تان در مقایسه با شستن لباس شب در خانه، به صفر می‌رسد. در صورتی که می‌خواهید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و در رفت و آمد غیرضروری کمتری قرار بگیرید، خشکشویی آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با یک تماس یا ثبت سفارش به صورت آنلاین، لباس مورد نظر خود را از درب محل به کارشناس خشکشویی اینترنتی تحویل دهید و اطلاعات مورد نیاز از نوع شستشو و لکه‌بری را از او سوال کنید. سپس کارشناس خشکشویی، پس از شستشوی کامل، لباس را با سرعت و کیفیت بالا در محل به شما تحویل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا