دسته‌بندی نشده

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره ؟

علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی

دلیل تمیز نشستن ماشین لباسشویی اتوماتیک : لباس‌هایی که در ماشین لباسشویی تمیز نمی‌شوند، زحمت اضافی در روند شستشو ایجاد می‌کنند. راهنمای عیب‌یابی که در زیر ارائه شده‌است مرسوم‌ترین علت‌های خوب نشستن و تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی را بیان می‌کند.

مشکل احتمالی ۱: تنظیمات اشتباه برنامه شستشو

تنظیمات اشتباه در برنامه شستشو منجر به تمیز نشدن لباس‌ها می‌شود. به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید تا جزئیات بیشتری از تنظیمات هر برنامه را متوجه شوید. همچنین به‌کمک دفترچه می‌توانید نحوه صحیح تنظیم الگوهای شستشو را در کنترل پنل یاد بگیرید. برچسب راهنمای شستشو که بر روی لباس قرار دارد را به‌خوبی بخوانید تا برای شستشوی آن از برنامه مناسب با دمای مناسب استفاده کنید، برخی از لباس‌ها به آب سرد و برخی دیگر مثل پارچه‌های کتانی و حوله‌ها به آب گرم نیاز دارند.

پیشنهاد ما :

شاید لازم باشد که مشخصات ماده شوینده را نیز بررسی کنید،‌ برخی از شوینده‌ها در آب سرد و برخی دیگر در آب گرم به‌خوبی عمل می‌کنند.
بهترین برنامه برای شتشو لباس های روزمره برنامه synthetic یا mix با درجه آب ۴۰ می باشد، اگر لباس ها خیلی کثیف هستند و یا شما خیلی حساس هستید برای تمیزی بیشتر میتوانید درجه آب را تا ۶۰ درجه بالا ببرید ولی در نظر بگیرید که لباس ها در این درجه شاید آسیب ببینند.

مشکل احتمالی ۲: پرشدن بیش از حد مخزن

ماشین لباسشویی شما دارای سنسوری برای تشخیص سطح آب است که از پرشدن بیش از حد لباسشویی جلوگیری می‌کند. اگر داخل مخزن لباس زیاد باشد، آب کافی در آن برای شستشو و تمیزشدن مطلوب جمع نمی‌شود. تمیزی لباس‌ها در صورتی اتفاق می‌افتد که لباس‌ها بتوانند به‌راحتی در مخزن حرکت کنند. در یک چرخه لباسشویی که بیش از اندازه پرشده است، لباس‌ها درهم می‌پیچند، گره می‌خورند و یا به‌طور ثابت در کف مخزن باقی می‌مانند.

 تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی

پیشنهاد ما :

مهم نیست که لباسشویی شما چند کیلویی است چون شما نمیتوانید هر بار لباس ها را وزن کنید و داخل لباسشویی بریزید، پس برای شستشوی لباس های روزمره تان باید مخزن لباسشویی را تا حدی پر کنید که به اندازه جای یک دست فضای بالای مخزن خالی باشد .

مشکل احتمالی ۳: مشکلات ناشی از ماده شوینده

ماده شوینده باید با مدل ماشین لباسشویی شما هماهنگ باشد. در راهنمایی که توسط سازنده منتشر شده است، نوع ماده شوینده‌ای که مناسب دستگاه است مشخص شده‌ است. اگر شما از یک ماده شوینده معمولی استفاده می‌کنید و ماشین لباسشویی شما کارایی خوبی ندارد و یا ماده شوینده بیش از حد در دستگاه کف تولید می‌کند. به‌جای اینکه لباسشویی به تمیز شدن لباس‌هایتان کمک کند، کف اضافی موجب می‌شود که اصطکاک بین لباس‌ها کم شود.

سایش لباس‌ها روی هم نکته‌ای کلیدی در تمیز شدن لباس‌هاست. همچنین کف بیش از حد منجر به نشتی آب نیز می‌شود. بهترین پودر ماشین لباسشویی پودری است که کف کمتری داشته باشد از پودر هایی استفاده کنید که آنزیم دارند .
صابون‌های پودری به زمان بیشتری برای حل‌شدن در آب نیاز دارند. همچنین این نوع شوینده باید قبل از پرشدن لباسشویی و پیش از روشن‌شدن لباسشویی، به داخل خود مخزن وارد شوند. با این روش این شوینده زمان کافی برای حل‌شدن را خواهد داشت. اگر از صابون‌های پودری به مقدار زیادی استفاده شود، روی لباس‌ها رد باقی می‌گذارد.

مشکل احتمالی ۴: خرابی المنت لباسشویی

در همه مدل‌های ماشین لباسشویی یک المنت برای گرم شدن آب در درون خود لباسشویی نصب شده است، تا از رسیدن دما به حد مطلوب اطمینان حاصل شود. اگر آب گرم در دسترس نباشد، لباس‌هایی که برای تمیز شدن به آب گرم یا داغ نیاز دارند در حد نرمال تمیز نمی‌شوند. مطمئن شوید که در صفحه کنترل، تنظیمات مربوط به دمای شستشو را به‌درستی انجام داده‌اید. سپس زمانی که آب شروع به پرکردن مخزن کرد، و هنگام شستشو با دقت دمای آب را بسنجید.
برای بررسی و سنجیدن دمای آب در ماشین لباسشویی با درب جلو کار دشواری است. با این حال، اگر با لمس درب جلویی و شیشه لباسشویی احساس گرما در آب نکردید، ممکن است که المنت لباسشویی دچار مشکل شده باشد.

لباس کثیف

پیشنهاد ما :

شما برای حل این مشکل خرابی المنت حتما باید با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا آنها برای تست و تعویض المنت ماشین لباسشویی یک تکنسین ماهر به محل شما اعزام نمایند.

مشکل احتمالی ۵: مخزن داخلی کثیف لباسشویی

برای تمیز شدن لباس‌ها، خود ماشین لباسشویی باید تمیز باشد. با گذشت زمان، جرم، روغن، کرک و کثیفی در ماشین لباسشویی جمع می‌شود. این آلودگی‌ها در حین شستشو نیز به لباس‌ها منتقل می‌شود. با استفاده از یک چراغ قوه به‌دقت داخل مخزن را بازرسی کنید. مخزن را بو بکشید.

اگر بوی کپک یا هر چیز نامطبوعی را احساس کردید، ماشین نیاز به شستشوی داخلی و سرویس دوره ای دارد. همچنین یک دستمال کاغذی حوله‌ای بر روی دیواره مخزن بکشید، اگر دستمال کثیف شد، قطعاً ماشین لباسشویی نیاز به تمیزکاری دارد.

مشکل احتمالی ۶: لکه‌های سرسخت

ماشین لباسشویی برای از بین بردن گرد و غبار، عرق و بوهای نامطبوع از لباس‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند. اما در مورد برخی از لکه‌ها، قبل از شستشو باید از محلول‌های کمک شستشو استفاده کرد. در دفترچه راهنما ممکن است در مورد نحوه پاک‌کردن برخی از لکه‌ها مانند لکه خون و اثر لکه چمن روی لباس مطالبی ارائه شده باشد.

برخی از لکه‌های خاص مانند لکه گریس یا نوشیدنی‌ها نیاز به شستشوی بیشتری دارند. در حالت کلی در مواجه با لکه‌های سرسخت، از گرم‌ترین برنامه شستشو برای الیاف مورد نظر استفاده کنید، زمان شستشو را افزایش دهید و اطمینان پیداکنید که لکه قبل از خشک‌شدن لباس از روی آن پاک شده‌است. لکه‌ها پس از خشک‌شدن به سختی از روی لباس پاک می‌شوند.

مشکل احتمالی ۷: محفظه الیاف گرفتگی دارد

توجه: این مشکل برای لباسشویی های درب از بالا می باشد.
برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی محفظه‌ای برای جمع‌آوری الیاف و پرزهایی دارند که از لباس‌ها کنده می‌شود. در حین شستشو، این محفظه پرزها را جمع می‌کند. اگر این محفظه دچار گرفتگی شود یا عیبی پیدا کند، مقدار زیادی از الیاف و پرزهای خیس بر روی لباس‌ها باقی می‌گذارد.

رنگ این الیاف معمولاً خاکستری روشن یا استخوانی است. این الیاف حتی پس از شستشوی دوباره لباس از روی آن به‌سختی پاک می‌شوند. برای حل مشکل باید محفظه پرزها جدا شود و به‌خوبی تمیز شود.
به دفترچه راهنمای شرکت سازنده ماشین لباسشویی مراجعه کنید و اگر چنین بخشی در ماشین لباسشویی وجود دارد، موقعیت آن را شناسایی کنید.

لباس چرک

اگر درب ماشین لباسشویی شما از بالا باز می‌شود و دارای بخش چرخان مرکزی است، ممکن است محفظه پرز در داخل بخش چرخان قرار داشته باشد. پوشش بالایی را بردارید و به‌داخل آن نگاهی بیندازید. محفظه پرد در پایین محفظه چرخان قرار می‌گیرد. همچنین ممکن است که این بخش را در زیر حلقه بالاییِ مخزن لباسشویی بیابید. برخی از ماشین‌های لباسشویی صفحه‌ای برای جذب پرزها بر روی پمپ تخلیه دارند،‌ اما اگر این قسمت نیز دچار گرفتگی شود، ماشین لباسشویی در هنگام تخلیه آب دچار مشکل می‌شود.

پس از تعیین موقعیت محفظه پرز، آن را از دستگاه جداکنید و در آب گرم و صابون به‌خوبی بشویید. قبل از اینکه این بخش را در ماشین لباسشویی نصب کنید از خشک‌بودن کامل آن اطمینان حاصل نمایید. مطمئن شوید که درب این محفظه بسته است و آسیبی در آن وجود ندارد. پس از اینکه این بخش کاملاً تمیزشد، دوباره لباس‌ها را بشویید.

مشکل احتمالی ۸: لباسشویی حرکتی ندارد یا نمی‌چرخد

علاوه بر وجود آب و مواد شوینده، فراهم‌شدن شرایط دیگری هم برای تمیز شدن لباس‌ها لازم است. لباس‌ها باید به حد کافی روی هم سابیده شوند، این کار یا باید با دست انجام شود و یا توسط چرخش لباسشویی صورت گیرد. اگر لباسشویی حرکتی ندارد و محفظه آن نمی‌چرخد، لباس‌ها طبیعتاً تمیز نمی‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا