دسته‌بندی نشده

نکات ایمنی اسباب کشی در فصل زمستان

مهم ترین نکات اسباب کشی در زمستان

اسباب کشی و نقل مکان یکی از پردردسرترین کارهای ممکن برای افراد است که شرایط آب و هوایی، سختی اینکار را بیشتر خواهد کرد. تعرفه باربری بین شهری در زمستان به دلیل سردی هوا، لغزندگی خیابان ها و جاده ها و بارندگی ها بیشتر است، اما علاوه بر آشنایی با راهنمایی جامع اسباب کشی، رعایت کردن یک سری اصول و نکات مهم دیگر کمک می کند، دشواری ها و هزینه های اسباب کشی در زمستان را کاهش دهید.

به دلیل عدم تعادل آب و هوایی و بارش ها، پیش از اثاث کشی در فصل زمستان پیگیر وضعیت هوا و بارندگی ها شوید. به صورت کلی اسباب کشی در زمستان و روزهای برفی و بارانی و هوای سرد بسیار مشکل تر از سایر فصل های سال می باشد. در صورتی که قصد جابجایی بین شهری دارید، حتما از وضعیت جاده ها اطلاع داشته باشید تا هنگام اسباب کشی به مشکل بر نخورید.

اسباب کشی در زمستان

در فصل زمستان آب و هوا به دلیل بارش دور از انتظار برف و باران، غیر قابل پیش بینی است و امکان به هم ریختن شرایط جوی وجود دارد. در این فصل به دلیل سردی هوا مشکلات زیادی برای افرادی که قصد اسباب کشی دارند به وجود می آید.

ممکن است به دلیل شرایط جوی نامناسب، جاده ها و خیابان ها بسته شوند یا ترافیک سنگین ایجاد گردد. بنابراین افرادی که قصد اسباب کشی در زمستان را دارند، باید با برنامه ریزی و آمادگی کامل اقدام به این کار نمایند. می توانید با رعایت یک سری نکات مهم، روند اسباب کشی را راحت تر کرده و هزینه ها را کاهش دهید.

به طور کلی، اسباب کشی برای همه مقوله سختی به نظر می رسد و در فصل زمستان نیز، به دلیل شرایط آب و هوایی و جوی نامناسب، سختی این کار چندین برابر می شود.

در زمستان ماشین باربری باید سرپوشیده باشید تا در صورت بارندگی، اسباب اثاثیه و لوازم سالم به مقصد برسند. روزهای بارندگی خیابان ها لغزنده می شوند، بنابراین احتمال زمین خوردن و سر خوردن افراد به مراتب بیشتر می شود. در نتیجه داشتن برنامه ریزی و آمادگی مناسب جهت بسته بندی اصولی اسباب و اثاثیه منزل و ادارات یکی از مهم ترین نکات می باشد. در ادامه مهم ترین نکات را به تفکیک مورد بررسی قرار خواهیم داد:

زمان مناسب اسباب کشی

پوشاندن کف خانه

در زمستان به علت سردی هوا، کف خانه و فضای منزل سردتر می شود. بنابراین برای جلوگیری از سردی بیشتر، می توانید کف خانه را بپوشانید. همچنین در زمان بارندگی، جهت جلوگیری از کثیف کاری و پخش شدن گل و لای، کف خانه را با مقوا پوشش دهید تا پس از جابجا شدن نیاز به شستشوی مجدد منزل نباشد.

لوازم گرمایشی را خاموش کنید

در روز اسباب کشی تمامی در و پنجره ها باز است، بنابراین نیازی به روشن کردن لوازم گرمایشی در منزل قدیمی و جدید نمی باشد، زیرا هر چقدر وسایل گرمایشی روشن باشد خانه گرم نمی شود. بنابراین تا زمان اتمام کار کارگران و جابجایی لوازم در مکان فعلی و بعدی، تمامی لوازم گرمایشی را به طور کامل خاموش کنید. رعایت این نکته کوچک موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد. پس از اتمام کار کارگرها لوازم گرمایشی منزل جدید را روشن نمایید.

مهم ترین نکات اسباب کشی

بررسی تجهیزات گرمایی خانه جدید و گرم نگه داشتن حمام

پیش از نقل مکان به منزل جدید رفته و از سالم بودن تمامی تجهیزات گرمایی اطمینان حاصل کنید. می توانید برای چک کردن آنها دو روز پیش از اسباب کشی به منزل جدید رفته و سیستم های گرمایشی آنجا را روشن کرده تا در صورت داشتن ایراد متوجه شده و آن را برطرف نمایید.
همچنین هنگام اسباب کشی در حمام را بسته تا فضای حمام گرم نگه داشته شود تا بتوانید پس از اسباب کشی با دوش آب گرم، سرمای زمستان را از تن خارج کنید.

اسباب کشی در زمستان با بچه ها

اسباب کشی با کودکان پردردسرترین و سخت ترین کارهای ممکن برای افراد دارای فرزند است که ملزم به رعایت نکات اساسی جهت جلوگیری از آسیب دیدن آنها در روز اثاث کشی می باشد.
همچنین به علت بستن سیستم های گرمایشی هنگام اسباب کشی و سرد شدن هوا، بهتر است فرزندان در منزل و هنگام اسباب کشی حضور نداشته باشند. در نتیجه تا حد امکان سعی نمایید بچه ها را نزد آشنایان و نزدیکان سپرده تا علاوه بر دست و پا گیر نبودن از سرماخوردن و آسیب دیدگی آنها، جلوگیری نمایید.

مسیر و جاده اسباب کشی هنگام بارش برف

اسباب کشی در زمستان وقتی برف باریده باشد، بسیار دشوارتر است، زیرا موجب لغزیدن و زمین خوردن افراد و آسیب دیدن لوازم و وسایل هنگام اسباب کشی می شود. بنابراین پیش از شروع به کار کردن کارگران جاده، پیاده رو و مسیر عبور آنها را از برف پاک کنید. در صورت امکان راه پله ها را با استفاده از مقوا پوشش دهید تا از لیز شدن آنها هنگام عبور و مرور جلوگیری نمایید.

حتماً بخوانید:

پوشیدن لباس گرم هنگام اسباب کشی در زمستان

هنگام اسباب کشی حتما لباس زمستانی و کلاه پوشیده و از کفش های مناسب استفاده کنید تا از لیز خوردن و زمین خوردن جلوگیری نمایید. در صورت امکان، وسایل ضروری مانند لباس گرم، دستکش و کلاه در ماشین شخصی قرار دهید. اگر مسیر دور است یا اسباب کشی بین شهری می باشد، یک پتوی کوچک در دسترس قرار دهید تا در صورت برخورد به ترافیک، بسته شدن جاده و سرد شدن هوا از آن استفاده نمایید. از پوشیدن چندین لباس گرم روی هم خودداری کنید، زیرا موجب خستگی و کلافگی می شود.

ماشین مناسب برای اسباب کشی در زمستان

با توجه به سنجیدن و پیگیری شرایط جوی از جمله بارش برف یا باران، وزش باد و موارد دیگر، می توانید از ماشین باربری متفاوت روباز یا مسقف استفاده نمایید. اغلب هنگام اسباب کشی در زمستان بهترین انتخاب استفاده از کامیون های مسقف جهت محافظت از لوازم و وسایل در برابر شرایط جوی نامناسب مانند خیس شدن و آسیب دیدگی های این چنینی می باشد.

اسباب‌کشی در سرما

بسته بندی اثاثیه منزل با حساسیت بیشتر

همه بسته بندی وسایل باید دارای عایق باشند تا در صورت بارندگی یا زمین خوردن دچار آسیب دیدگی نگردند. همچنین لوازم و وسایل شکستنی باید دو بار بسته بندی شوند، زیرا سرما به خودی خود موجب آسیب پذیری بیشتر وسایل شکستنی و حساس می شود، همچنین در صورت زمین خوردن آسیب نمی بینند.
مبلمان ها و وسایل چوبی با محافظ هایی مانند پلاستیک حباب دار، چندین بار پوشش داده شوند تا بر اثر سرما قسمت های چوبی یا چرمی آنها آسیب نبینند.

اقدامات ضروری هنگام اسباب کشی در زمستان

در صورت اجبار به اسباب کشی در فصل سرما و شرایط جوی نامناسب، با رعایت نکات و انجام یک سری اقدامات ضروری اثاث کشی راحت و بدون دردسری خواهید داشت. در ادامه، با این اقدامات ضروری آشنا خواهیم شد:

  • استفاده از دستکش
  • استفاده از بیل، بیلچه و نمک جهت پاک سازی مسیر هنگام بارش برف
  • استفاده از نوشیدنی های گرم
  • استفاده از زنجیر چرخ هنگام بارش برف
  • استفاه از لباس گرم سبک
  • استفاده از پاور بانک و در دسترس بودن شارژر موبایل
  • اطمینان از پر بودن باک اتومبیل
  • بررسی دقیق شرایط آب و هوایی

زمان مناسب شروع اسباب کشی

مناسب ترین زمان برای اسباب کشی در فصل زمستان، به دلیل کوتاه بودن روزها ابتدای صبح می باشد. به دلیل وجود نور و روشن بودن، اسباب کشی راحت تر است و همچنین به دلیل تابش نور خورشید، هوا مساعدتر می باشد. همچنین در نیمه دوم اسفند ماه به دلیل گرم تر شدن هوا، شرکت های حمل و نقل و باربری شلوغ تر هستند، بنابراین از قبل با آنها روز اسباب کشی را هماهنگ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا