دسته‌بندی نشده

جاذبه های گردشگری لبنان تنها کشور سرسبز و بدون بیان

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

سفر به لبنان، سفر به تنها کشور کاملا سرسبز و بدون بیابان در خاورمیانه است که در طی تاریخ پرفراز و نشیب، آثار تاریخی گوناگون و فراوانی را در خود جای داده است. کشور لُبنان Lebanon در غرب آسیا واقع شده و با سوریه از طریق مرز شمالی و با اسرائیل از مرز جنوبی همسایه است. این کشور که در ناحیه غربی مرز آبی با دریای مدیترانه دارد، بعد از بحرین، کوچکترین کشور خاورمیانه می­باشد.

این کشور بیشینه 7000 ساله دارد و از سال 1550 قبل از میلاد تا 1000 سال بعد از آن، فنیقی ها در این کشور زندگی می­کردند. این کشور حدود 60 سال قبل از میلاد تحت سلطه رومی­ها قرار گرفت و به همین دلیل پس از رواج مسیحیت، از پایگاه­های مهم مسیحیت و کلیسای مارونی گردید.

بعد از آن اعراب مسلمان این سرزمین را فتح کردند و پس از جنگ های صلیبی مسیحیان این کشور ارتباط با کلیسای روم را برقرار نمودند، از آن زمان تا اواسط قرن نوزده، لبنان تحت سلطه امپراتوری عثمانی قرار گرفت. در سال 1943 استقلال لبنان اعلام گردید و سه سال بعد اولین رئیس جمهور کشور انتخاب شد.

1. بیروت

نمی شود به لبنان سفر کرد و بیروت را ندید. بیروت پایتخت زیبای لبنان می باشد که هر آنچه از یک سفر می خواهید و انتظار دارید را برایتان فراهم می کند. بیروت یا همان عروس شهر های خاورمیانه با خیابان های سنگفرش شده زیبایش، با بناها و آثار باستانی ارزشمند، رستوران های بزرگ و لوکسش و همچنین جاذبه های گردشگری و تفریحی و طبیعی بی نظیرش یکی از مناسب ترین شهر ها برای گذراندن اوقات تفریحی می باشد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

2. حمام های رومی

یکی از اماکن تاریخی واقع در مرکز بیروت است که با ساختمان های دولتی احاطه شده است. این حمام ها خرابه های متروکه ای هستند که از زمان استعمار منطقه توسط رومی ها به جامانده اند؛ اما بازدیدکنندگان به راحتی می توانند زندگی در زمان امپراتوری روم را تصور کنند. این حمام ها دارای چهار بخش بوده است که امروزه در یکی از بخش های آن نمایش های هنری و کنسرت های موسیقی برگزار می شود.

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

3. غار جیتا

این غار در ۲۰ کیلومتری بیروت و در دره نهر الکلب واقع شده است. ترکیب بازدید از این غار، با باغ وحشی که در نزدیکی آن قرار گرفته، روز خاطره انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. این غار برای سال ها به دلیل وقوع جنگ بسته نگاه داشته شد، اما خوشبختانه به تازگی امکان بازدید از آن برای گردشگران فراهم آمده است. تور بازدید از این غارها، با اتومبیل های مینی کابل آغاز می شود تا شما را به دهانه غار برساند.

پس از آن با یک غار بالایی و یک غار پایینی مواجه خواهید شد. بازدید از غار پایینی تنها با قایق های تعبیه شده در آن امکان پذیر خواهد بود، زیرا در کانال های بستر این غار، رودخانه ای در جریان است. در بازدید از غار بالایی، با بزرگ ترین استالاگتیت شناخته شده در جهان روبرو خواهید شد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

4. معبدهای تاریخی بعلبک

اگر به جاهای تاریخی و باستانی علاقه مند باشید، دل کندن از بعلبک برای تان سخت می شود. مجموعه معبد رومی بعلبک یکی از برجسته ترین آثار باستان شناسی خاورمیانه به حساب می آید.

کاربرانی که از بعلبک بازدید کرده اند، این محوطه تاریخی را جذاب و دیدنی ارزیابی کرده اند. آنها می گویند اگر قرار باشد یک جاذبه گردشگری لبنان را برای بازدید انتخاب کنید، باید بعلبک باشد. این جا ارزش دو ساعت رانندگی از بیروت را دارد. این شهر کوچک شما را به دنیای متفاوت دیگری می برد. بازدیدکنندگان قبلی توصیه می کنند صبح اول وقت به این جا برسید که زمان کافی برای بازدید معبدها داشته باشید.

آدرس: بعلبک، ۸۶ کیلومتری بیروت

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

5. تریپولی

تریپولی یا ترابلس در 85 کیلومتری شمال بیروت، دومین شهر بزرگ لبنان است و دارای ویژگی های خاصی است، با ثروت تاریخی، سبک زندگی آرام و شرایط اقتصادی پررونق و جایی که مدرنیته و قرون وسطی به آسانی با هم می آمیزند و کلان شهری پرجنب و جوش و مهمان نواز را پدید می آورند.

چهل و پنج ساختمان در شهر، که بسیاری از آنها به قرن 14 برمی گردد، به عنوان سایت های تاریخی ثبت شده اند. دوازده مسجد از زمان Mamluke و عثمانی همراه با همین تعداد «مدرسه» یا مدارس دینی به جای مانده اند. بناهای غیرروحانی آن شامل حمام است که از الگوی کلاسیک حمام های رومی-بیزانس و «خان» یا کاروانسرا تبعیت می کند.

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

6. دیر القمر

دیر القمر یا صومعه ماه، قطعه ای معتبر از تاریخ فرهنگی لبنان است، اینجا شهری سنتی و به خوبی حفاظت شده است که در جنگل های همیشه سبز Chouf و در ارتفاعات کوهستانی قرارگرفته است. خیابان های زیبا و باریک و سنگفرش شده، نیمکت های سنگی در فضای باز و باغ های معطر با شکوفه های رز و یاسمن جزو اندک جاذبه های دیدنی شهر هستند.

از قرن 16 تا 18 میلادی، دیر القمر محل اقامت حاکمان لبنان بوده و دارای چندین محل تاریخی و فرهنگی شامل میدان عمومی، مسجد فخرالدین قرن 15 ، قصر فخرالدین دوم و کنیسه ی قرن هفدهم دیرالقمراست که بازسازی شده و به مرکز فرهنگی فرانسه سپرده شده است. سایر مکان های جالب موزه ی مومی Marie Bazz ، یک بازار کفش قدیمی و یک بازار خرید ابریشم به نام القیصریه است.

این شهر نشانه های مذهبی شناخته شده ای نیز دارد، مثل Saydet at-tella که باکره معجزه گرنامیده می شود.

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

7. کلیسای بانوی ما، حریصا

حَریصا (Harissa) نام یک دهکده ی کوهستانی در لبنان است. این روستا در ارتفاع ۶۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از مهم ترین مکان های زیارتی لبنان یعنی کلیسای بانوی ما (Our Lady of Lebanon) را در خود جای داده است. این کلیسا متعلق به حکومت میراثیِ مارونی ها است که از زمان تاسیس در سال ۱۹۰۴، حکومت خود را به انجمن مبلغین مذهبی مارونی در لبنان واگذار کرد.

از آنجایی که کلیسای بانوی ما تنها مکان برای گرامیداشت مریم مقدس در میان پیروان مسیحی و مسلمان است، نگهبانان کلیسا کارگاه های منظمی به منظور افزایش صلح داخلی لبنان و تقویت روابط میان جوامع مختلف و در نتیجه تقویت مفاهیم پذیرش دیگری، قدردانی از تنوع و زندگی در جوامع مختلف برگزار می کنند. کلیسای بانوی ما در درعون-حریصا (Daroun-Harissa) در صدد است تا در پیشرفت جوامع و روستاهای اطراف قدم بردارد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

8. موزه سرسق

موزه سُرسُق در اصل محل سکونت نیکولاس ابراهیم سرسق (Nicolas Ibrahim Sursock)، یک کلکسیونر آثار هنری بود. این عمارت زیبا در سال ۱۹۶۱ به موزه تبدیل شد. موزه سرسق آثار هنری سنتی، مدرن و معاصر هنرمندان لبنانی را در خود جای داده است.

برخی از آثار بین المللی مجموعه ی سرسق در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. نمایشگاه های هنریِ چرخان هم در سرتاسر سال برگزار می شوند. نمایشگاه هایی که در موزه برگزار می شوند دارای برنامه ی دائمی و مشخص هستند.

جاذبه های دیدنی و گردشگری لبنان

9. صخره های کبوتر

در شهر بیروت دو تکه سنگ غول پیکر و زیبا، ورود شما را به شهر خوش آمد می گویند که به صخره های کبوتر معروف اند. این صخره ها در غربی ترین نقطه ی شهر قرار دارند و هم چون دو محافظ بزرگ در ورودی شهر ایستاده اند. محلی های شهر بیروت عاشق این هستند که هنگام غروب آفتاب در ساحل این صخره ها قدم بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا