دسته‌بندی نشده

نوت بوک های جدید با همکاری مایکروسافت و کوالکام در راهند

شرکت کوالکام در حال حاضر روی پردازنده های مختلفی مشغول کار است که شامل مدل های میان رده و پرچمدار می شود. یکی از چیپ هایی که توسط کمپانی موردبحث تحت توسعه قرار دارد پردازنده مبتنی بر ARM برای نوت بوک های هیبریدی ویندوزی است.

این پردازنده SDM1000 نام داشته و احتمالا همان اسنپدراگون 1000 شرکت کوالکام می باشد. گفته شده این چیپ در سرفیس فون، نسل بعدی هولولنز و چند محصول دیگر شرکت مایکروسافت به کار گرفته می شود. احتمالا این پردازنده به عنوان چیپ x86 شناخته شده و باید آن را رقیبی برای پردازنده سری U و Y شرکت اینتل دانست. ابعاد SDM1000 باتوجه به این گزارش 20 در 15 میلیمتر است و در مقایسه با پردازنده های موبایلی اسنپدراگون 845 و اسنپدراگون 855 با ابعاد 12.4 در 12.4 میلیمتری بزرگتر می باشد. از آنجایی که چیپ روی نوت بوک ها قرار می گیرد از این رو ابعاد بزرگتر آن بدیهی است.

مایکروسافت و قدم در راهی جدید

همچنین با توجه به هسته پردازشی بیشتر نیاز به تجهیزات بیشتری بوده که فضای بزرگتری را لازم می دارد. البته ابعاد SDM1000 نسبت به پردازنده های سری core اینتل با ابعاد 45*24 میلیمتری کوچکتر بوده و نمی توان در این زمینه آن را بزرگتر از مدل موردبحث دانست. شاید مایکروسافت رسما این پردازنده را تایید نکرده اما در صفحه لینکدین یکی از کارکنان آن در بخش آزمایش پردازنده های SDM845 و SDM1000 برای سیستم دسکتاپی ، آندرومدا و هولولنز ، این پردازنده را به نوعی تایید کرده است. در صفحه موردبحث این کارمند شرکت مایکروسافت به اطلاعاتی چون آزمایش پردازنده های اسنپدراگون 845 و اسنپدراگون 1000 اشاره شده که نشان دهنده در راه بودن دستگاه های سرفیس با این چیپ هاست.

www.delgarm.com

البته مایکروسافت تا زمانی که خود به تایید این اخبار نپردازد نمی توان به حقیقت دست یافت. همانطور که می دانید تاکنون شایعات متعددی پیرامون دیوایس های آینده شرکت ردموندی رو به رو شدیم که هیچ یک به تایید یا تکذیب نرسید از این رو دشوار است تا اظهار نظر دقیقی بدون وجود تایید یا تکذیبی داشت. پیش بینی شده در اکتبر امسال شرکت مایکروسافت با برگزاری رویدادی نسل جدید محصولات سخت افزاری سرفیس را معرفی کند. محصولی که شامل سرفیس استودیو 2، سرفیس پرو بروزرسانی شده، هولولنز 2، سرفیس فون و چندی دیگر می شود.

دستگاه های قدرتمند و مقرون به صرفه

اگر مایکروسافت در رویداد پاییز خود که هر سال در ماه اکتبر برگزار می شود، چنین دستگاه هایی را برای رونمایی داشته باشد، باید سال 2018 را یکی از سال های بزرگ سخت افزاری برای ردموندی ها دانست. زیرا برخی از این دستگاه ها سال هاست شایعاتی درباره آنها منتشر می شود اما تاکنون به حقیقت تبدیل نشدند. از جمله باید به سرفیس فون اشاره کرد. تلفن هوشمندی که منعطف بوده و می تواند هم در حالت تبلت یا گوشی هوشمند به کار گرفته شود. به هر حال جزئیات اندک است و اطلاعات موجود نیز رسمی نیستند تا به آنها پرداخت.

گفتنیست شرکت ردموندی در تلاش است تا محصولات بزرگی را برای سال جاری و آینده در نظر گیرد. البته در سال آینده نسل جدید سرفیس پرو معرفی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا