دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

راهنمای سفر به ونیز

سفر به ونیز شهر کانال‌ها و آبراه‌ ها شهر قصه‌ها و رویاها؛ شهر مارکوپولو و بالماسکه یک سفر خاص و رویایی است. ونیز شهری است که اتومبیل ندارد و آن را با قایق‌های مخصوص و سنتی‌اش یعنی گوندولا می‌شناسند. دیدنی‌های ونیز هم مثل خودش خاص‌اند. با وجود خانه‌هایی با دیوارهای فرورفته‌ در آب، قایق‌های پارک‌شده جلوی آن‌ها و پله‌های غوطه‌ور در آب حس می‌کنید توی یک تابلوی نقاشی هستید. برای لمس روح ونیز قایق‌سواری روی آبراه‌های ریز و درشتش کافی نیست؛ باید سالن تئاتر لافینچه و اپرای کاخ را ببینید، پاستای تازه و غذاهای دیگر ونیز را نوش جان کنید و غرق گالری‌های هنری و موزه‌های تماشایی شهر شوید. ونیز مقصد خرید نیست اما خوب است چند یادگاری‌ ونیزی مثل ماسک‌های بالماسکه و عروسک‌های سنتی با خود بیاورید. اگر در آگوست به این شهر سفر کنید، جشنواره‌ی فیلم ونیز را خواهید دید و اگر در فوریه آنجا باشید کارناوال ماسک‌ها را تماشا می‌کنید که یکی از قدیمی‌ترین کارناوال‌های جهان است.

ونیز، یکی از شهرهای رویایی در اروپا و از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری در دنیا به شمار می رود. در ماه هایی که شرایط آب و هوایی در این شهر مساعد است باید تحمل پشت سر گذاشتن جمعیت و ازدحام زیادی را داشته باشید. اگر کمی انرژی داشته باشید در طول روز برای گشت و گذار و خرید به خیابان های این شهر می روید و در شب برای پیاده روی و بدست آوردن آرامش در خیابان های این شهر آماده می شود. ونیز به طور کلی، شهری گرانی است، اما قبل از سفر به ونیز نیاز است تا اطلاعاتی درباره هزینه هایی که بابت غذا، هتل و حمل و نقل در شهر ونیز بپردازید، بدانید تا بتوانید بودجه مورد نیاز برای سفرتان را برنامه ریزی کنید.

اطلاعات کلی قبل از سفر به ونیز

قدمت شهر ونیز، به ۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. تا قبل از آن با توجه به منابع غنی برای شکار و ماهیگیری افرادی در این منطقه می زیستند اما به طور پراکنده، طبق شواهد تاریخی در زمان قبل از رومیان نیز تمدنی با مشاغلی از قبیل ماهیگیری، تولید نمک و حمل و نقل دریایی در این شهر ایتالیایی زندگی می کردند. با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری گرفت و اولین بندر به نام کیوجا در این شهر توسط رومیان ساخته شد. آثار تاریخی متعدد دیگری در این شهر وجود دارد که توسط رومیان ساخته شده است، بر اساس شواهدی که وجود دارد رومیان از این شهر به عنوان تفرجگاه استفاده می کردند. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ با افتتاح کلیسای سن جاکومتو بر روی پل ریآلتو شهر ونیز به طور رسمی ایجاد شد بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی‌ها در سال میلادی ۵۶۸ به جمعیت شهر افزودند.

شهر زیبای ونیز دارای جزایر فراوانی است که تعذاد این جزایر 118 می باشد ، برخی از این جزایر در ونیز توسط پل هایی به یکدیگر وصل هستند . در مرکز شهر ونیز قسمت تاریخی شش گانه به نام های درسودورو، سانتا کروچه، سن پلو، سن مارکو، کانا رجو، کاستلو قرار دارد.این مناطق 150 کانال کوچک را به یکدیگر متصل می کنند و در دو طرف کانال گراند قرار گرفته اند.

جزایر مهم دیگر که بخشی از ونیز به حساب می آیند:

  • جزیره مورانو که شهرت آن به علت هنر شیشه سازی است .
  • جزیره بورانو که شهرت آن به علت هنرتوری بافی و وجود خانه های رنگارنگ در آن است .
  • جزیره تورچلو که قدیمی ترین جزیره از نظر سکونت در ونیز است .
  • جزیره لیدو که شهرت آن به علت ساحل آرام و بسیار زیبای آن و همچنین طول دوازده کیلومتری آن می باشد.

ونیز

بهترین زمان برای سفر به ونیز

در سفر به ونیز باید بدانید که آب و هوای شهر ونیز، گرم و بخار آلود است، دلیل آن هم قطعا وجود آب در خیابان های این شهر است. در طول زمستان در این شهر برف می بارد اما نه در آن حد که دردسر ساز شود. به طور کلی در تمام طول سال ممکن است باران ببارد، بهترین زمان برای سفر به این شهر بهار و پاییز است زیرا شرایط هوایی مطلوبی در شهر ونیز پابرجاست. سعی کنید در سفر به ونیز لباس مناسب با خودتان داشته باشید زیرا هر لحظه ممکن است که ونیز با یک باران شدید شما را غافلگیر کند.

شهر ونیز آب و هوای مدیترانه ای با رطوبت هوای بالا دارد و درجه هوا در زمستان 3 درجه بالای صفر و در تابستان 24درجه بالای صفر است.

علاوه بر این در سفر به ونیز باید بدانید که در فصل بهار و تابستان آب دریا بالا می آید و باعث می شود که کوچه ها پر از آب شود و عبور و مرور در شهر را مختل می کند اما ساکنان ونیز با این پدیده آشنایی کاملی دارند و برای آن ها یک اتفاق عادی تلقی می شود.در ونیز پروژهای به نام سد دریایی متحرک در حال اجراست که می تواند به مبارزه با پدیده مد یا بال آمدن آب دریا بپردازد.

هزینه خورد و خوراک در سفر به ونیز

در شهر ونیز هزینه غذا تقریبا بالاست و پیدا غذاهای ارزان در این شهر کار کمی مشکلی است. یکی دیگر از راه‌هایی که می توانید با استفاده از آن هزینه‌های مربوط به غذایتان را کاهش دهید این است، که خارج از ساعات مرسوم به رستوران‌ها مراجعه کنید.

هزینه های سفر به ونیز ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر تاریخی و امپراطوری ونیز، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ یورو را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۷۰ یورو پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر ونیز مانند اکثر کشورهای دنیا کمی ارزان تر از بقیه غذاهای این شهر است و مبلغ آن حدود ۸ یورو می باشد.

هزینه اقامت در سفر به ونیز

به طور کلی زندگی در شهر ونیز بسیار گران است. از همین رو شما حتی برای رزرو هتل های متوسط در این شهر هم باید پول زیادی را خرج کنید، اما برای سفر ونیز، این شهر رویایی می ارزد که بخواهید هزینه زیادی بکنید. گرانترین فصل برای هتل های ونیز تابستان است اما جالب است که دقیقا در همین فصل هم موج گردشگران به سمت ونیز گسیل می شوند. در فصل بهار و پاییز کمی هزینه ها منطقی تر بوده و ارزان تر می شود. حتی هاستل های این شهر هم هزینه بالایی برای اقامت دارند، بهترین راه برای اقامت در این شهر گران این است که به خارج شهر بروید و دنبال هاسل یا هتل بگردید.

شهر ونیز

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به ونیز

میدان سنت مارک

یکی از معروف ترین میدان ها در جهان که توسط ساختمان های تاریخی با شکوهی احاطه شده میدان پیاتزا دی سان مارکو (Piazza di San Marco) می باشد که این میدان دوره قدرت و ثروت امپراتوری ونیزی را به نمایش می گذارد .

پل افسوس ها

یکی از معروف ترین جاذبه هایی است که در سفر به ونیز نباید از دست داد پل افسوس ها است که بر روی ریو دی پالاتزو (رودخانه قصر) قرار گرفته است.این پل مسقف افسانه ای قصر دوج ها (Doges) را به سلول های زندان متصل می کند.

گراند کانال

راهرو آبی اصلی حمل و نقل در ونیز گراند کانال می باشد که زمانی ” زیبا ترین خیابان در جهان ” نامیده می شد و در داخل شهر جریان دارد و توسط ساختمان های با شکوه احاطه شده است . بین این ساختمان ها فضایی افسانه ای و زیبا طراحی و ترسیم شده است که هر بیننده ای را در سفر به ونیز به وجد می آورد. گراند کانال ونیز، سبک وسیاق خاص و منحصر به خودش را دارد در خلال بازدید از این ساختمان ها و مکان های مربوط به آن، برای شما این امکان را به وجود می آورد تا هم خریدتان را داشته باشید و هم در این فاصله ها، بتوانید به هر قسمت که خواستید مجددا برگردید و از آن جا باز هم بازدید کنید. برخی از قایق ها در ورودی این ساختمان ها متوقف می شوند و افراد را سوار می کنند اما به یاد داشته باشید که این سرویس در فصل زمستان بسیار محدود است

کلیسای سنت مارک

معروف ترین کلیسا در ونیز که ثروت و قدرت جمهوری ونیزی را به نمایش گذاشته است کلیسای دی سان مارکو می باشد که در سفر به ونیز باید از آن بازدید کنید.

کاخ دوج ها

محل حکومت دوج ها و دولت ونیز بر جمهوری ونیزی کاخ دوج ها است که در سبک گوتیک ونیزی ساخته شده و زمانی مرکز قدرت در ونیز بود.

پل ریالتو

اولین و تنها پل در گذشته بر روی گراند کانال که در قرن ۱۶ ساخته شده ، پل معروف ریالتو ونیز بود که مناطق سان مارکو و سان پولو را به هم متصل می کرد . شما می توانید در سفر به ونیز این پل معروف را ببینید.

گوندولا

یکی از بزرگترین جاذبه های شهر ونیز قایق هایی به نام گوندولا می باشد که بسیاری از گردشگران بوسیله آنها در گرند کانال و یا کانال های دیگر جابجا می شوند.

veniz

سانتا ماریا دلا سالوت

یکی از نمادین ترین ساختمان های ونیز سانتا ماریا دلا سالوت می باشد که بعد از نجات شهر از طاعون در قرن هفدهم به افتخار مریم مقدس ساخته شد. شما می توانید بازدید از آنرا در برنامه خودتان قرار دهید.

آرسنال

بزرگترین کارخانه کشتی سازی جهان در گذشته آرسنال ونیز بود که قدرت دریایی ونیز مدیون آن می باشد. ورودی این مجتمع، یک دروازه قرن پانزدهمی تزئین شده است که در سفر به ونیز می توانید زیبایی های این منطقه را ببینید.

ریوا دلی اسکیاوونه

پر جنب و جوش ترین و توریستی ترین تفرجگاه اسکله ای ونیز که از کاخ دوج ها شروع و به آرسنال ختم می شود ریوا دلی اسکیاوونه می باشد که در سفر به ونیز حتما باید آنرا دید

زاتره

یکی از محله های ونیز که یک تفرجگاه اسکله ای طولانی در دُرسودورو (DORSODURO)می باشد زاتره است و معمولاً خلوت تر از سان پولو و سان مارکو می باشد ولی بازدید از آن خالی از لطف نیست.

مکتب بزرگ سنت مارکو

این اسکوئلا، در قرن سیزدهم به عنوان یکی از شش انجمن برادری در ونیز ساخته شد. در اوایل قرن نوزدهم، این ساختمان به یک بیمارستان تبدیل شد. در سفر به ونیز می توانید نمای با شکوه داخلی آن از قرن ۱۵ به جای مانده است را ببینید.

کلیسای سن زاکاریا

یکی از زیباترین کلیساهای رنسانس جهان که چندین نقاشی مهم از جمله تمثال حضرت مریم با کودک و قدیسان از بلینی را در خود جای داده است کلیسای سن زاکاریا می باشد که در قرن ۱۵ میلادی ساخته شد که در سفر به ونیز جزء جاذبه های گردشگری است.

تئاتر ققنوس

یکی از بهترین و شناخته شده ترین خانه های قرن هجدهمی اپرا در اروپا La Fenice (ققنوس) می باشد که در سال ۲۰۰۳ پس از آتش سوزی بازسازی شد و شما در سفر به ونیز می توانید از آن بازدید کنید.

کاخ سانتا سوفیا

کاخ سانتا سوفیا که با نام کاخ «کادورو» به معنای قصر طلایی نیز شناخته می شود از دیگر جاذبه های ونیز است. این بنا در راستای کانال بزرگ ونیز واقع شده است. این کاخ را به دلیل معماری فوق العاده زیبایش به نام سلطان معماری شهری نیز می شناسند که در سفر به ونیز حتما آنرا خواهید دید.

دیوارهای داخلی این کاخ پوشیده از برگه های طلا، نقوش لاجوردی و مرمرهای قرمز و معماری آن به سبک گوتیک است. در حیاط کاخ یک موزه هنری کوچک وجود دارد. جالب است بدانید این ساختمان برای برای ثروتمندان روی کانال گراند ساخته شده است. جذابیت اصلی معماری این کاخ هنگام شب احساس می شود؛ وقتی نور بر نمای بیرونی این کاخ می تابد، عکس بنا در آب منعکس می شود و شکلی قرینه از آن می سازد.

ونیز ایتالیا

برج ناقوس کلیسای سنت مارک

برج ناقوس کلیسای سنت مارک را می توان به نوعی نماد ونیز نیز به شمار آورد. معماری این ساختمان ساده اما زیباست و الهام بخش برخی از بهترین ساختمان ها در سراسر اروپا و آمریکا در قرن های بعد از ساخته شدنش شده است.

برج ناقوس کلیسای سنت مارک حدود 99 متر ارتفاع دارد. بالای این برج، مناره مخروطی شکل قرار دارد که به عنوان فانوس دریایی حمل و نقل شهر ونیز استفاده می شود. پیشینه این مناره به قرن 12 میلادی می رسد. این برج ابتدا برج دیده بان بوده است و اوایل قرن 16 میلادی مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت. به طور مثال، قسمت بالای برج ناقوس کلیسا به صورت مخروط نوک تیز ساخته و مس اندود شد و مجسمه فرشته جبرئیل بعدها به آن اضافه شد. شما در سفر به ونیز می توانید این ساختمان را ببینید.

سالن اپرا La Fenice

خانه اپرای تاریخی ونیز، همچنان یک مکان جالب و پر طرفدار برای ونیزی ها و گردشگران در سفر به ونیز است. در ونیز همانند یک جعبه جواهر با تودوزی مخمل قرمز و جواهرات فراوان است. لوسترهای سنگین و طلایی و معماری و طراحی فوق العاده ی آن، به اکتر بازدیدکنندگان، حس حضور در یک جعبه ی جواهر را می دهد. این سالن در سال۱۹۹۶، دچار آتش سوزی شده بود اما مجدد بازسازی و فعال شد. روزهای عصر طلایی موسیقی کلاسیک ایتالیا که شامل اجراهای باله و اپرا و موزیکال می شود، همه در این سالن شروع شده و اوج گرفته اند. برخی از رویداد های مهم تقویم موسیقی و هنری جهان، از جوانان و آموختگان آکادمی جوانان La Fenice، ثبت شده است.

ساختمان Palazzo Grassi

این ساختمان با شکوه در قرن ۱۸ ساخته شد و در حال حاضر درون آن مراسم و نمایشگاه هنرهای معاصر برگزار می شود. مالک فعلی آن یک فرانسوی به نام هنری پینولت است واز این محل همانطور که گفته شد برای نمایش عمومی نمایشگاه ها استفاده می کند. سالن های Palazzo Grassi، به سبکی مینیمالیستی و غیر معمول، توسط یک معمار ژاپنی به نام تادو آندو طراحی و بازسازی شده است. این نمایشگاه از ماه آوریل تا پایان ماه دسامبر اقدام به برگزاری نمایشگاه ها می نماید که در سفر به ونیز در این ماهها می توانید آنرا بازدید کنید و در سال، ۳ماه تعطیل می باشد.

مجموعه پگی گوگنهایم

مجموعه پگی گوگنهایم، معمولا مورد علاقه کسانی است که آشنایی کامل با هنر مدرنو سورئال دارند. در حال حاضر در این مجموعه، آثار عمده ای از هنرمندان بزرگ و معروفی پیکاسو، مگریت، ماکس ارنست، جیاکومتی و جکسون پولاک را به نمایش می گذارد. ساختمان این مجموعه، به همان معماری که سفارش ساخت ساختمان Palazzo Grassi، را داشته است، در قرن ۱۸ داه شده بوده اما این ساختمان هرگز به طور کامل به پایان نرسید. در حال حاضر در این مجموعه، باغ های بسیار زیبا، مغازه ها و فروشگاه های فروش آثار هنری و رستوران و کافه های خوبی وجود دارد که باعث رفاه حال بازدید کنندگان این مجموعه می شوند.

موزه تاریخ نیروی دریایی

تعداد زیادی از اشیاء مرتبط به دریانوردی از جمله توپخانه، گوندولا ، کشتی ها، قایق های مدل و … در برترین موزه نیروی دریایی در ایتالیا به نمایش گذاشته شده اند .

مدونا دل اُرتو

در کانارجیو/کاناریجو (Cannaregio) یک کلیسای آجری به نام مدونا دل اُرتو وجود دارد که در اواسط قرن چهاردهم توسط اومیلیاتی (یک فرقه مذهبی محلی) با خاک یکسان شده بود.

واپورتو

محبوب ترین سیستم حمل و نقل در شهر ونیز در کنار گوندولاها واپورتو (اتوبوس آبی) می باشد که گزینه ای مقرون به صرفه و راحت برای سفر به نقاط مختلف شهر است.

لیدو (Lido = ساحل)

در تالاب ونیزی یک جزیره باریک و طولانی به نام لیدو قرار دارد که امروزه ساحل طولانی و زیبای لیدو در طول ماه های گرم تابستان پذیرای گردشگران زیادی می باشد .

هزینه حمل و نقل در سفر ونیز

قطعا می دانید ونیز شهری است که بر روی آب قرار گرفته، پس نباید این انتظار مترو اتوبوس معمولی را در این شهر داشته باشید. پایه و اساس اتوبوس های این شهر اتوبوس های آبی VAPORETTO تشکیل می دهد، جهت استفاده از این وسیله نقلیه آبی می بایست کارت های مربوط به آنها را تهیه کنید، که در سه نوع هستند:

  • یک روزه ۲۰ یورو
  • دو روزه ۳۰ یورو
  • سه روزه ۴۰ یورو
  • هفت روز ۶۰ یورو

بایدها و نبایدها در سفر به ونیز

  • در مکان های شلوغ مراقب دو مورد باشید، اول جیب برهایی که در این شهر وجود دارند و دیگری این که درون آب نیوفتید.
  • سعی کنید از آب معدنی برای آشامیدن در این شهر استفاده کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

از هزینه های سفر به یونان بدانید!

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

از هزینه های سفر به ورشو و زیبایی های آن بیشتر بدانید!

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا