دسته‌بندی نشده

نحوه و آموزش کاشت بذر چمن مونت کارلو

بذر چمن مونت کارلو

معمولا چمن آبی و گیاهان آبزی برای آکواریوم ­ها مورد استفاده می­گیرد اما امروزه به غیر از آکواریوم ­ها، چمن آبی در انواع تراریوم­ ها و تنگ­ های شیشه ای و حتی برای سبزه عید نیز مورد استفاده قرار می­گیرد و در انواع ظرف­ ها از جمله تنگ­ های بلوری کوچک و بزرگ و انواع جام­ ها کاشته می­شود و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته و طرفداران زیادی پیدا کرده است.
چمن مونت‌کارلو نوعی چمن است که برگ‌های به نسبت درشت و بزرگی دارد. از مشخصات این نوع چمن داشتن برگ‌های گرد می‌باشد. رشد سریعی دارد. این نوع چمن بیشتر در درون اکواریوم برای زیباسازی کشت می شود.
همه گیاهان آبزی وظیفه مضاعف را مانند آن انجام نمی دهند. برای پرورش این گیاهان دوست داشتنی که مورد علاقه اهالی پایین و میگو هستند ، تلاش زیادی لازم نیست.

چمن مونت‌کارلو به رنگ سبز روشن می‌باشد. کفپوش فوق‌العاده زیبایی برای سطح مورد نظر می‌باشد، طوری که زیبایی را به محیط تزریق می‌کند. این نوع چمن را بیشتر در اکواریوم می‌کارند. با استفاده از چمن مونت‌کارلو می‌توانید محیط اکواریوم خود را به طور طبیعی زیبا و دلباز کنید و محیط واقعی به وجود بیاورید و از آن لذت ببرید. از گیاهان چندساله است.
چمن مونت کارلو از طریق بذر تکثیر می شود. در کشت بذری پس از آماده نمودن محل مورد کشت (اکواریوم) بذرها را به بر روی سطح مورد نظر بکارید می توانید به صورت دستی بر روی سطح مورد نظر بپاشید. پس از کاشت بذر آن را آبیاری کنید، طوری که بذرها جابه‌جا نشوند. پس از مدتی بذر جوانه میزند و چمن شروع به رشد می‌کند. این نوع چمن در درون آب رشد می‌کند. چمن تازگی و طراوت را به شما هدیه می‌دهد.

ارتفاع این نوع چمن بین 5 تا 10 سانتیمتر می‌باشد.فاصله کاشت 5 تا 10 سانتیمتر است.عمق کاشت بذر 20 میلیمتر است.برای رشد به خاک اکواریوم نیاز دارید.دمای مناسب برای رشد این گیاه 18 تا 27 درجه سانتی گراد است.به آبیاری زیادی نیاز دارد. همیشه باید پر آب باشد.از گیاهان آفتاب دوست است، که برای رشد به نور زیاد خورشید نیاز دارد. در برابر سایه مقاوم است.

معرفی چمن مونت کارلو و روش نگهداری آن

مزایای مونت کارلو

چمن مونت کارلو چیزی فراتر از یک چهره زیبا است. دلایل زیادی وجود دارد که انتخاب خوبی برای آکواریوم شما است:

  • با انواع شرایط مخزن سازگار می شود
  • پناهگاه میگو و بچه ماهی را ارائه می دهد
  • به مراقبت کمی نیاز دارد

شرایط زیستگاه و مخزن مونت کارلو

گیاهان مونت کارلو با شرایط مختلف مخزن سازگار هستند ، اما از شما میخواهد در پارامترهای خوب آب باقی بمانید و شرایط مناسبی را فراهم کنید تا گیاهان آنطور که باید رشد کنند.

اندازه مخزن مونت کارلو

گیاهان مونت کارلو در مخازن با اندازه های مختلف از جمله نانو ، متوسط ​​و بزرگ عملکرد خوبی دارند. از آنجا که این گیاهان دونده هایی هستند که سطح زیرین را فرش می کنند ، فضای خاصی را اشغال می کنند ، بنابراین می خواهید حداقل یک مخزن 5 گالنی ، حدود 20 لیتر داشته باشید. مطمئناً هرچه مخزن بزرگتر باشد ، فضای مونت کارلو و همه ساکنان آکواریوم بیشتر خواهد بود ، بنابراین اگر بتوانید 10 یا 20 گالن یا حتی بیشتر از آن را تاب دهید ، فضای زیادی برای این گیاهان باز خواهید کرد.

شرایط آب مونت کارلو

شما باید اطمینان حاصل کنید که آکواریوم شما از پارامترهای توصیه شده زیر مطابقت دارد:

  1. دما: 68 تا 77 درجه فارنهایت (20 – 25 درجه سانتیگراد)
  2. pH: 6.0 – 7.5
  3. سختی: حداکثر 15 GH ، بنابراین آنها می توانند آب سخت و نرم را اداره کنند
  4. روشنایی

برای رشد مطلوب ، گیاهان مونت کارلو به نور متوسط ​​تا زیاد نیاز دارند. برای اطمینان از اینکه این مورد برای همه افراد موجود در مخزن مناسب است.

لایه
یک بستر دانه ریز برای بهترین نتیجه با چمن مونت کارلو خود انتخاب کنید. یک بستر دانه ریز نیز کار خواهد کرد.

کود
اگرچه CO2 ضروری نیست ، شما می توانید هر چند وقت یکبار مقداری آن را برای رشد و ضخیم شدن فرش اضافه کنید. همچنین می توانید از کود مایع مخصوص آکواریوم های کاشته شده استفاده کنید.

چمن آبی مونت کارلو و راهنمای کاشت آن

کاشت مونت کارلو

اگر یک مخزن 5- تا 10 گالنی دارید ، یک یا دو گلدان مونت کارلو باید برای شروع کار کافی باشد.گیاهان مونت کارلو را حتما قبل از افزودن آنها به یک آکواریوم مستقر ، قرنطینه کنید ، زیرا آنها می توانند بیماری یا سموم را به مخزن شما منتقل کنند و به ماهی های شما آسیب برسانند. همین امر برای وارد کردن هر گیاه یا ماهی دیگر به آکواریوم شما صادق است: برای محافظت از این گروه ، همه تازه واردین باید قرنطینه شوند.

تکثیر چمن مونت کارلو

برای پرورش چمن مونت کارلو ، بعد از قرنطینه سازی و تمیز کردن ، گیاه را به قطعات کوچک تقسیم کنید (شاید 8 تا 10). هر یک را با یک موچین درون زیر انداز قرار دهید. شما نیازی به پایین رفتن ندارید ، اما باید اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی عمیق کاشته شده اند تا خارج نشوند.
آنها به زودی ریشه می دهند و دیگر نگران بیرون آمدن گیاهان از بستر نخواهید بود.

پیرایش منظم به رشد سریع چمن مونت کارلو کمک می کند و همچنین از رشد بیش از حد آن جلوگیری می کند. شما می توانید پیرایش ها را دوباره کاشته و یا آنها را دور بیندازید. در صورت دفع آنها ، به سطل زباله تر خود اضافه کرده ، آنها را دفن کرده و یا در مواد سفید کننده حل کنید. اگر فقط آنها را بیرون بیندازید ، ممکن است در آبراه ها و فاضلاب ها رشد کرده و انسداد ایجاد کنند.
اگر به دنبال دستیابی به فرش زیبا و متراکم مورد نظر هستید ، اطمینان حاصل کنید که نور کافی است یا در صورت رسیدن ساقه ها به منبع نور ، ممکن است فقط طولانی تر شوند. این یک پدیده منحصر به فرد در چمن مونت کارلو نیست. سایر گیاهان آبزی مانند Sagittaria کوتوله به کمبود نور به طور مشابه پاسخ می دهند.

مواردی که باید با گیاهان مونت کارلو مراقب باشید:

ذوب شدن: اگر سطح نیتریت خیلی زیاد باشد ، گیاهان مونت کارلو ممکن است به زودی پس از کاشت آنها ذوب شوند. برای جلوگیری از ذوب شدن بیشتر ، تغییر آب را انجام دهید.

گیاهان قهوه ای : اگر گیاهان مونت کارلو شما قهوه ای می شوند ، نشانگر این است که پایه گیاه به اندازه کافی نور دریافت نمیکند. گیاهان خود را اصلاح کنید تا نور عبور کند. به یاد داشته باشید که نور برای گیاهان تغذیه است.

جدا شدن : وقتی چمن مونت کارلو را برای اولین بار می کارید و آنها وقت کافی برای رشد ریشه و اتصال به زیرلایه را ندارند ، ممکن است از زیر لایه بیرون بیایند. راه حل این کار ساده است – فقط کافی است آنها را کمی عمیق تر به عقب برگردانید و منتظر رشد ریشه ها باشید و آنها را محکم کنید.

سازگاری چمن مونت کارلو

همسایگان گیاهی مناسب برای مونت کارلو عبارتند از:

  • AR Mini
  • وال ایتالیایی
  • روتالا اندیکا
  • ویستریا

بذر چمن آکواریوم مونت کارلو

همسایگان مناسب مخزن های برای مونت کارلو عبارتند از:

میگو

ماهی های غیر تهاجمی مانند:

  • کاردینال تترا
  • لوچ دلقک
  • مولی
  • تترا نئون
  • رازبورا دلقک

مراقبت و نگهداری از مونت کارلو

هنگامی که چمن مونت کارلو را در بستر کاشتید ، می توانید انتظار داشته باشید که فرش شما طی یک تا دو ماه تشکیل شوند. شما باید فرش چمن را هر دو هفته یکبار اصلاح کنید.اولین باری که مونت کارلو خود را اصلاح می کنید ، خیلی طول می کشد. با استفاده از قیچی اصلاح ، گیاهان خود را مرتب کنید تا ارتفاع آنها از سطح زیر انداز کمی کمتر از نیم اینچ باشد.
اطمینان حاصل کنید که قطعات اصلاح شده را در مخزن نگذارید ، زیرا آنها آکواریوم را کثیف کرده و سطح آمونیاک را افزایش می دهند ، که می تواند برای سایر افراد جامعه مضر باشد.همچنین ، گیاهان ناسالم یا مرده را از آکواریوم خود خارج کنید تا به گیاهان دیگر آسیب نرساند. همانطور که در حال انجام اصلاح هستید می توانید این شرایط را بررسی کنید.

حتماً بخوانید:

آیا چمن مونت کارلو برای آکواریوم شما مناسب است؟

گیاه مونت کارلو واقعاً یک منظره آبی سرسبز در مخزن جامعه شما ایجاد می کنند. وقتی به خانه نگاه می کنید و می بینید یک فرش چمنی از ته مخزن در حال دویدن است به فضای سرگرمی شما می افزاید. اگر شما مایل به انجام کارهای پیرایش منظم هستید ، مطمئناً تلاش شما بازده قابل توجهی خواهد داشت و شما و اعضای جامعه خود از گیاه مونت کارلو لذت خواهید برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا