دسته‌بندی نشده

نحوه ختم آیه (و من یتق الله) چگونه است ؟

طریقه ختم آیه مبارکه وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا

وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا
وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا

ختم آیه وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا

به جهت مطالب و فتوحات و وسعت و جمیع اسباب و سامان دنیویه بدین ترتیب است :

مدت 40 روز 6379 مرتبه بخواند و در روز دوشنبه ابتداء کند و در جمعه تمام کند و قبل از خواندن غسل کند و وضو بسازد و دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز صد مرتبه سوره حمد و صد مرتبه سوره الم نشرح و صد مرتبه صلوات بفرستد.
پس شروع کند تا 39 روز متوالی هر روز 108 مرتبه بخواند و اگر در این مدت یک روز ترک شود باز از سر بگیرد و در روز چهلم بعد از اتمام ختم صد مرتبه حمد و الم نشرح بخواند و صد مرتبه صلوات بفرستد و این دعا را بخواند:
اللهمّ أغنِنی بِحلالِکَ عن حرامِک و بِفَضلِکَ عمّن سِواک إِنَّکَ عَلَىَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

و 70 مرتبه بگوید :
اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً

و در بین ختم ان شاءالله اثر اجابت ظاهر شود و اگر برای کسی در چهل روز اثر ظاهر نشود ختم را از سر بگیرد که ان شاء الله در اربعین دوم مطلب حاصل شود.

آیه و ترجمه آیه

«وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْىء قَدْراً»

هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن (از مشکلات و تنگناها را) قرار می‌دهد. و او را از جایی که گمان نمی‌برد روزی می‌دهد و کسی که بر خدا توکل کند، خدا برایش کافی است، (و) خدا فرمان و خواسته‌اش را (به هر کس که بخواهد) می‌رساند؛ یقیناً خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است.

ختم آیه و من یتق الله

ختم چهل روزه آیه شریفه وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً چه برکاتی دارد ؟

در اینکه آیات قران کریم دارای ثمرات و برکاتی هستند و خواندن آن مایه شفای امراض جسمی و روحی و درمان همه دردهای مادی و معنوی است تردیدی وجود ندارد زیرا قران کریم خود را مایه شفاء دانسته است.

برخی از آیات نیز به صورت مشخص مساله ای چون گشایش و رهایی از مشکلات را مطرح می کند.

اما در اینکه با خواندن آیه ای مشخص با آداب خاص و اعداد معین یا خواندن کل قران کریم به شیوه ای خاص معجزه رخ داده، تمامی مشکلات و گرفتاری های انسان اعم از مادی و معنوی برطرف شده و یک ذکر بتواند در زندگی انسانی تحول شگفت آوری ایجاد کند که تصورش غیر ممکن و از روند طبیعی امور خارج باشد مطلبی است که شواهد محکمی در تایید آن نمی توان یافت.

از این رو نسخه نویسی و تجویز اعداد و ارقام برای ذکری خاص یا آیه ای مشخص با آثار ویژه و تحول شگفت انگیز مطلبی است که هیچ گونه منبع و سند معتبری برای آن وجود ندارد و اگر کسی تجربه خاصی دارد نهایت امر این است که تجربه اش برای خودش معتبر است نه برای دیگران.

زیرا شرایط انسانها و عوامل مقتضی و موانع سر راه انسانها متفاوت است و نمی توان نسخه واحدی را برای همه انسانها تجویز کرد هر چند آن نسخه مجرب باشد.

تنها کسانی می توانند برای انسانها نسخه بنویسند و دقیقا آثار ذکری خاص یا آیه ای از قران را با اعداد و ارقام به صورت دقیق بیان کنند و نتایج و آثار آن را کاملا ذکر کنند که از ناحیه خداوند متعال اجازه داشته باشند مانند معصومان درگاه الهی.

از این رو منبع معتبری برای اعداد و ارقام مربوط به آیه شریفه
« وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً * وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً »
که در برخی از سایت های اینترنتی بدون هیچ گونه سند و مدرکی تجویز شده است، وجود ندارد.

علاوه بر اینکه آنچه در ایه شریفه وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مایه گشایش معرفی شده است تقوی و توکل است نه گفتن و تکرار یک ذکر با اعداد و ارقام مشخص. از این رو تقوی و توکل راه گشایش و فرج می باشند.

با عنایت به مطلب فوق به ذکر برخی از روایاتی می پردازیم که برخی تصورات غلط و ناصواب را درباره آیات قران کریم خصوصا آیه 2-3 سوره طلاق مورد نکوهش و طرد قرار داده اند. این روایات در کتاب« توسعه اقتصادى بر پایه قرآن و حدیث » گرد آوری شده است.

عن عمر بن یزید: قُلتُ لِأَبی عَبدِ اللّهِ علیه السلام: رَجُلٌ قالَ: لَأَقعُدَنَّ فی بَیتی ولَاصَلِّیَنَّ ولَأَصومَنَّ ولَأَعبُدَنَّ رَبّی، فَأَمّا رِزقی فَسَیَأتینی! فَقالَ أبو عَبدِ اللّهِ علیه السلام: هذا أحَدُ الثَّلاثَةِ الَّذینَ لا یُستَجابُ لَهُم.

از عمر بن یزید: به امام صادق (علیه السلام) گفتم: «کسى مى‏گوید:” در خانه‏ ام مى‏ نشینم و نماز مى‏ خوانم و روزه مى‏ گزارم و پروردگارم را عبادت میکنم؛ و روزى‏ ام، خود، به سوى من مى‏ آید”»! امام صادق (علیه السلام) فرمود: «این یکى از آن سه تن است که دعاشان پذیرفته نمى ‏شود».

بیشتر بخوانید :

دعا برای تقویت اراده

دعا برای سلامتی از همه دردهای جسمی

دعا برای گریه کودک : ۶ دعای سریع الاجابه برای گریه و بی تابی کودک

بهترین دعا برای رفع خجالت کدام است ؟

بهترین دعا برای اینکه همه سخن تو را بپذیرند و قبول کنند

ای کاش مومنان به قران و آموزه های الهی به جای گشتن به دنبال ذکر و وردی که بتواند تغییر یک شبه در زندگی آنان ایجاد کند اندکی در معانی و مضامین قران کریم تأمل می کردند وخواسته قران را را مبنی بر اندیشه ورزی در آیات آفاقی و انفسی و متن قران کریم اجابت می کردند تا راه بندگی درست و مقاصد قرانی را بهتر دریابند و خود را از سرگردانی در اذکار و اوراد و آمار و ارقام بی مدرک و سند رهایی بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا