دسته‌بندی نشده

نحوه ثبت نام در سامانه سدف

طریقه ثبت نام در سامانه سدف

همان گونه که در بخش های قبلی اشاره کردیم، افراد می تواند از طریق سامانه سدف newtejaratasan.niopdc.ir نسبت به ثبت نام گاز مایع و ثبت درخواست سوخت به صورت آنلاین اقدام کنند. به این ترتیب، هر فرد حقیقی یا حقوقی به راحتی به سوخت مورد نیاز خود با مناسب ترین قیمت دست یافته و از قاچاق سوخت هم تا حد زیادی جلوگیری می شود. البته لازمه استفاده هر فرد از این سامانه تکمیل ثبت نام خود در آن می باشد. با تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سدف به هر نفر یک نام کاربری و یک رمز عبور تعلق خواهد گرفت که با استفاده از آن می توانند به سامانه وارد شده و درخواست خود برای سوخت مورد نیازشان را ثبت نمایند. با توجه به اهمیت بالای انجام ثبت نام در این سامانه برای درخواست سوخت به صورت آنلاین با قیمت دولتی و یارانه ای، در این بخش نحوه ثبت نام در آن را به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.

جهت ثبت نام در سامانه سدف به نشانی اینترنتی newtejaratasan.niopdc.ir لازم است چند مرحله را پشت سر گذاشته و اطلاعاتی که در هر مرحله از شما درخواست می شود را با دقت وارد کنید. این مراحل شامل موارد زیر می شوند:

  • ابتدا باید با استفاده از روشی که در بخش قبل برای شما بیان کردیم، به صفحه ورود این سامانه بروید.

 ثبت نام در سامانه سدف

  • بعد از وارد شدن به این صفحه باید با استفاده از کشو موجود در بخش سمت راست آن به سمت پایین صفحه حرکت کنید. در قسمت پایین بخش ورود کاربران، قسمتی با عنوان «سامانه فرم الف» قرار گرفته است. در این بخش سامانه سدف دو گزینه «ثبت نام شخص حقیقی» و «ثبت نام شخص حقوقی» قرار گرفته است. با توجه به این که به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی قصد ثبت نام در این سامانه را دارید، بر روی گزینه مورد نظر خود کلیک نمایید. در ادامه نحوه ثبت نام هر دو مورد را توضیح خواهیم داد.

 سامانه سدف

  • ابتدا با فرض ثبت نام شخص حقیقی گزینه اول را انتخاب کرده و وارد شدیم. بعد از ورود صفحه جدیدی را مشاهده خواهید کرد که از شما یک سری اطلاعات را درخواست می کند. در بخش اول صفحه باید اطلاعاتی از جمله کد ملی، تاریخ تولد، جنسیت، نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه، شماره تلفن منزل با پیش شماره، پست الکترونیک و ادرس خود را وارد نمایید. آدرس را یک بار باید به صورت جداگانه و با انتخاب استان، شهر تا آخرین بخش محل زندگی انتخاب نموده و کد پستی را وارد کنید؛ بار دیگر هم باید آدرس را به طور کامل در محل مربوطه و به صورت پوسته بنویسید.

 ثبت نام در سدف

  • در بخش دوم فرم ثبت نام سامانه سدف گاز مایع ابتدا باید یک سوال امنیتی را انتخاب کرده و جواب آن را هم در کادر مربوطه قرار دهید. این سوال ها شامل نام بهترین دوست، نام اولین مدرسه، شهر محل تولد، قهرمان کودکی و نام پدر می باشند. یکی را به دلخواه انتخاب کرده و پاسخ ان را بنویسد. باید پاسخ این سوال را در ذهن داشته باشید که در صورت نیاز بتوانید آن را وارد کنید.

 ثبت نام در سامانه سوحت

  • در ادامه باید کد امنیتی موجود را در جایگاه خود قرار داده و تیک مربوط به عبارت « مفاد مطروحه در دستورالعمل ماده 44 آئین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مطالعه و مورد تایید است و مسئولیت صحت اطلاعات فوق را پذیرفته ام» را بزنید. لینک متن کامل دستورالعمل هم در این بخش قرار داده شده تا قبل از زدن تیک بتوانید ان را مطالعه کنید. نهایتا باید گزینه «ثبت مشخصات» در قسمت پایین صفحه را بزنید تا ثبت نام شما تکمیل گردیده و نام کاربری و رمز عبورتان را دریافت کنید.
  • حال اگر به عنوان یک فرد حقوقی قصد ثبت نام در سامانه سدف سوخت را دارید، باید گزینه «ثبت نام شخص حقوقی» را انتخاب کنید. سپس به صفحه درخواست اطلاعات آن وارد می شوید. اولین بخش فرم ثبت نام اشخاص حقیقی مربوط به اطلاعات کارگاه است و باید در این قسمت شناسه ملی، کد اقتصادی، تاریخ ثبت، آدرس و کد پستی کارگاه، نوع آن، مالکیت، نحوه مدیریت و بخش فعالیت کارگاه را مشخص کنید.

ثبت نام شخص حقوقی

  • در ادامه فرم ثبت نام این بخش از شما درخواست می شود مشخصات نمایند کارگاه و مشخصات بیمه ای را وارد کنید. در بخش مشخصات نمایند لازم است کد ملی، تاریخ تولد، نام،‌ نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره تلفن ثابت و همراه نماینده و آدرس وی وارد شود. در بخش مشخصات بیمه هم باید شماره بیمه نامه کارگاه را وارد نمایید.

سایت سدف

  • در نهایت به بخش پایانی فرم ثبت نام اشخاص حقوقی می رسید. این بخش کاملا شبیه به فرم ثبت نام شخص حقیقی است که آن را توضیح دادیم. در این قسمت بعد از انتخاب و پاسخ دادن به سوال امنیتی، باید کد امنیتی موجود را هم وارد کنید. در نهایت تیک عبارت مربوط به پذیرش مفاد دستورالمل مذکور را زده و ر روی گزینه «ثبت مشخصات» کلیک کنید. در این مورد هم با پایان ثبت نام نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار می گیرد.

سدف

با طی کردن این مراحل شما می توانید ثبت نام خود را به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی در سامانه سدف به نشانی newtejaratasan.niopdc.ir انجام دهید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که به شما تعلق می گیرد، خواهید توانست به حساب کاربری خود وارد شده و نسبت به ثبت نام گاز مایع سامانه سدف و ثبت درخواست سوخت به صورت آنلاین اقدام نمایید. در مطلب بعدی نحوه ثبت درخواست را هم برای شما بیان می کنیم.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا