دسته‌بندی نشده

نحوه استعلام یارانه با موبایل (hemayat.mcls.gov.ir)

استعلام یارانه با موبایل

استعلام یارانه معیشتی با کد ملی به شما کمک می کند تا از گروه بندی خود در این زمینه مطلع شده و بدانید در کدام یک از این گروه های یارانه بگیر ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قرار دارید.

سامانه استعلام یارانه

استعلام یارانه

سامانه استعلام یارانه با کد ملی

برای وارد شدن به سایت استعلام یارانه در نظر گرفته شده جهت استعلام وضعیت یارانه بگیران، کافی است یک سری مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این مراحل لازم برای ورود به سامانه مذکور، عبارتند از:

  1. در اولین قدم باید به این سایت hemayat.mcls.gov.ir وارد شوید که در بخش قبل نحوه انجام این کار را بیان کرده ایم؛ پس جهت وارد شدن به سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست دچار مشکل نخواهید شد.
  2. بعد از این که به صفحه اصلی سایت استعلام وارد شدید، شکل زیر را مشاهده می کنید. در گوشه بالا و سمت چپ این صفحه گزینه «ورود / ثبت نام» قرار گرفته است. بر روی آن کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی استعلام شوید.
  3. سپس پنجره ای برای تان نمایش داده می شود که شامل گزینه های ورود و ثبت نام است. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید، می توانید به راحتی وارد شوید؛ اما اگر تا کنون نام نویسی تان را در این سایت انجام نداده اید، برای استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه ابتدا باید این فرایند را طی کنید.
  4. پس از تکمیل فرایند ثبت نام، می توانید به سایت مربوطه وارد شوید. اکنون باید گزینه «ورود» را از قسمت بالای پنجره انتخاب کنید؛ سپس شماره همراه تان را در جایگاه تعیین شده برای آن قرار داده و کد امنیتی را وارد کنید. «ورود» را بزنید تا به حساب کاربری خود در این سایت منتقل شوید.
  5. در صورتی که کد اعتبارسنجی ارسال شده را به درستی وارد کرده باشید، به صفحه ای وارد می شوید. در این صفحه چند گزینه مختلف قرار گرفته اند که شامل «دهک»، «اطلاعات شناسه اقتصادی»، «وضعیت شما»، «اعضای خانوار»‌ و «درخواست بررسی» می شوند. اکنون استعلام یارانه معیشتی با کد ملی برای شما انجام گرفته و هر یک از این گزینه ها، برخی اطلاعات مربوط به وضعیت شما را نمایش می دهند.

استعلام یارانه با موبایل

استعلام یارانه با موبایل

کد دستوری استعلام یارانه و پیگیری پرداخت کمک‌معیشتی

علاوه‌بر تلفن گویا و سامانه‌های آنلاین، می‌توانید با استفاده از کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* یارانه خود را استعلام کنید. توجه داشته باشید که این روش فقط با شماره تلفنی که به نام سرپرست خانوار باشد، امکان‌پذیر است. علاوه بر این، افرادی که شامل دریافت طرح کمک‌معیشتی نشده‌اند با شماره‌گیری کد #۶۳۶۹* می‌توانند از وضعیت خود مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا