دسته‌بندی نشده

نحوه استعلام کد رهگیری قولنامه با کد ملی و بارکد

طریقه استعلام کد رهگیری قولنامه با کد ملی و بارکد

نحوه استعلام کد رهگیری قولنامه با کد ملی و بارکد پرسش اغلب افرادی است که اقدام به تنظیم قولنامه با کد رهگیری نموده اند. لذا در این بخش از مقاله، در خصوص نحوه استعلام مبایعه نامه یا قولنامه دارای کد رهگیری، با کد ملی و بارکد، توضیح خواهیم داد.

  • استعلام قولنامه با بارکد

بارکد یا همان QR، توسط اتحادیه املاک کشور، بالای قولنامه هایی که در سامانه ایران املاک، توسط دفاتر املاک، ثبت و کد رهگیری دریافت می نمایند، درج می شود تا افرادی که دارای دستگاه اسکنر یا برنامه های اسکن بارکد یا بارکد خوان هستند، بارکد قولنامه را اسکن کرده و بدین ترتیب، اطلاعات آن را مشاهده نمایند.

  • استعلام کد رهگیری قولنامه با کد ملی

یکی از امکانات سامانه ایران املاک این است که افراد می توانند، اقدام به استعلام با کد ملی و کد رهگیری قولنامه خود نمایند. بدین ترتیب که به سامانه مراجعه، گزینه استعلام کد رهگیری را انتخاب و با وارد نمودن کد ملی و کد رهگیری ۱۳ رقمی قولنامه، صحت قرارداد قولنامه ای خود را چک کنند. راهنمای تصویری این امر، مطابق مراحل زیر است:

کاربر باید، آدرس iranamlaak.ir را جستجو نموده تا وارد صفحه ای همانند صفحه زیر شود و از سمت راست صفحه، علامت ذره بین که در ذیل آن، عبارت استعلام کد رهگیری نوشته شده را انتخاب کند.

استعلام کد رهگیری

در این مرحله، فرد باید، کد ملی طرفین قرارداد و کد رهگیری، سپس، کد امنیتی را وارد نموده و بر روی دکمه جستجو کلیک کند.

کد رهگیری

در صورتی که کد ملی و کد رهگیری، صحیح وارد شده باشند، اطلاعات قولنامه، نمایش داده خواهد شد و فرد، می تواند، از قانونی بودن آن، همچنین، ثبت نشدن آن به نام اشخاصی دیگر، اطمینان حاصل نماید. در صورت نیاز، امکان چاپ نسخه ای از آن نیز وجود دارد.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا