دسته‌بندی نشده

میوه و سبزیجات – شگردهای پخت و پز سریع و آسان

سیب زمینی: اگربه آبی که سیب زمینی در آن در حال پختن است نمک اضافه کنید سیب زمینی شما تَرَک نمی خورد و از هم نمی پاشد. برای اینکه پوست سیب زمینی راحت تر جدا شود بهتر است بعد از اینکه پخته شد پوست آن را جدا کنید.اگر سیب زمینی تازه ی فصل را برای پختن استفاده کردید اصلا نیازی به پوست کندن آن نیست.میوه و سبزیجات - شگردهای پخت و پز سریع و آسان

سیر: برای جدا کردن پوست حبه های سیر کافیست سیر را به مدت 15 ثانیه در ماکرویو قرار دهید. از سرخ کردن سیر در روغن خودداری کنید چرا که هم تلخ میشود هم اینکه خیلی زود میسوزد.

پیاز: برای اینکه موقع پوست کندن پیاز اشکتان در نیاید، پیاز را زیر آب سرد پوست بکَنید و همانطور که آب سرد جاری است کنار ان پیاز را خُرد کنید. حتی می توانید پیاز را برای چند دقیقه قبل از خُرد کردن در فریزر قرار دهید. برای اینکه پیاز خیلی زودتر سرخ شود و رنگ طلایی پیدا کند کمی شکر روی پیازها بپاشید و سرخ کنید.

انواع فلفل: برای جدا کردن پوست فلفل، فلفل ها را روی اجاق یا مَنقل کباب کنید تا به رنگ قهوه ای در بیایند، سپس آنها را داخل یک کیسه پلاستیکی یا کاغذی گذاشته و اجازه دهید تا سرد شود پس از آن پوسته فلفل ها به راحتی جدا خواهد شد.

گوجه: برای جدا کردن پوست گوجه خیلی آسان و سریع، فقط کافی است چند ثانیه گوجه را داخل آب جوش بیاندازید و سریع خارج کنید و خیلی راحت پوست آن را جدا کنید.

آب لیمو یا پرتقال: لیمو ها یا پرتقال ها را قبل از آب گرفتن به مدت 15 ثانیه در ماکروویو قرار دهید، به این ترتیب آب بیشتری به دست خواهید آورد.

پرتقال و گریپ فروت: اگر این مرکبات را به مدت 5 دقیقه در آب در حال جوشیدن بیاندازید، پوست و همچنین لایه ی سفید داخل میوه به راحتی و بدون دردسر جدا خواهد شد.

برگردان توسط گروه دلگرم

(اعظم بهادر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا