موستانگ هنسی با قدرت ۷۱۷ اسببخار
تنها یک هفته پس از این که «سالین» اطلاعات و تصاویر مدل S302 بر اساس موستانگ را ارائه کرد، هنسی پرفورمنس نیز تصاویر و اطلاعاتی از HPE700 موستانگ به نمایش گذاشت که این موضوع قطعاً اتفاقی نبوده است.
همانطور که از یک محصول هنسی انتظار میرود، قدرت بسیار زیادی در پیشرانه آن وجود دارد.
امّا در مورد میزان این قدرت. با توجه به سوپرشارژرها و ارتقاهای صورت گرفته در مورد پدال گاز، انژکتورها، پمپ سوخت و سیستم اگزوز، هنسی از موتور کایوت V-8 فورد موستانگ ۲۰۱۵ قدرتی برابر ۷۱۷ اسببخار در ۶۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری برابر ۸۵۶ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه گرفته است.
این پیشرانه، خودرو را قادر میسازد که در ۳/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت یکچهارم مایل را ۱۱/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت طی کند.
البته این آمار توسط خود هنسی اندازهگیری شده است. این در حالی است که رقیب تیونینگ S302 سالین در حالت سوپرشارژر، قدرتی حداکثر برابر ۶۴۰ اسببخار و گشتاوری برابر ۷۶۶ نیوتنمتر دارد. به نظر جنگ تیونینگ موستانگ جدید آغاز شده است!
موستانگ هنسی با قدرت ۷۱۷ اسببخار
بدنه HPE700 به نشانهای لازم مزیّن شده است و میتواند با قطعات فیبرکربنی مانند یک اسپویلر کناری و پلههای جانبی ارتقا یابد.
همچنین هنسی امکاناتی را مانند تایرهای میشلین پایلوت سوپر اسپورت ۲ در کنار چرخهای ۲۰ اینچی H10 هنسی و یک پکیج ترمز «برمبو» ارائه میکند. در همین حال، مطابق گفته جان هنسی، آپگریدهای سیستم تعلیق در مراحل توسعه خود هستند.
به نظر میرسد HPE700 در زمینه طراحیهای داخل کابین و عوض کردن پوششهای کف و داشبورد و مانند، سبکبال عمل کرده است. البته با توجه به شرایط کابین استاندارد موستانگ GT، شکایت زیادی هم از این موضوع نمیشود.
هنسی برای HPE700 مبلغ ۵۹۵۰۰ دلار درخواست کرده است؛ هزینهای که شامل یک مدل پایه موستانگ GT و گارانتی سهساله یا ۳۶ هزار مایلی نیز میشود.
این قیمت به نسبت استفاده از هر کدام ارتقاهای اشاره شده، افزایش خواهد یافت.
انتظار میرود که اولین نمونهها از این خودرو در سهماهه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی در دستان مشتریان باشند. هنسی گفته است که برنامه تولید تنها ۵۰۰ نمونه از این خودرو وجود دارد که بسته به سفارشات دریافتی، ترکیبی از کوپه و کانورتیبل خواهند بود.